وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ماسک موز برای مو

ماسک موز برای مو

موز خواص زیادی برای سلامتی مخصوصاً پوست و زیبایی دارد.
در بیشتر ماسک های صورت و یا ماسک مو از موز استفاده می شود زیرا تاثیر شگفت انگیزی در سلامت پوست و مو دارد.

ماسک موز برای مو
در این مطلب می خواهیم خواص عالی موز برای زیبایی و سلامت مو را بررسی کنیم و در ادامه با چند ماسک موز برای مو آشنا شوید.

ماسک موز برای مو

میوه موز سرشار از پتاسیم، روغن های طبیعی، کربوهیدرات ها و ویتامین است که به نرم شدن مو کمک می کند. موز از شکنندگی موها جلوگیری می کند و حتی باعث کنترل شوره سر می شود. همانطور که ماسک های مختلف موز برای پوست فواید بسیار دارند از تاثیرات موز بر روی مو هم نباید غافل شویم.

در این مطلب 6 ماسک موز برای ترمیم و نگهداری مو رو بهتون معرفی می کنم.

ماسک موز برای نرم شدن موی سر

این ماسک موز برای مو باعث بهبود موهای آسیب دیده می شود. اکثر افراد بخصوص در فصل تابستون بدلیل آفتاب شدید و آلودگی هوا از موهای خشک و شکننده ی خودشان ناراضی هستند.
برای داشتن موهایی نرم و لطیف می توانید از ماسک موز استفاده کنید.

روش تهیه این ماسک موز

1 عدد موز رسیده را به همراه نصف آووکادو و کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موها قرار دهید. به جای آووکادو می توانید از پودر کاکائو استفاده کنید که به شما کمک می کند تا رنگ طبیعی موهایتان حفظ شود.

ماسک موز برای درخشندگی مو

استفاده از این ماسک مو می تواند به درخشش و سلامت مو کمک کند. برای اینکه موهای خوشرنگ و درخشانی داشته باشید خوب است که از این ماسک موز برای مو استفاده کنید.

روش تهیه این ماسک موز

1 عدد موز پوست کنده را به همراه 1/4 فنجان روغن زیتون و یک عدد سفیده ی تخم مرغ در مخلوط کن قرار داده و به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید سپس پوره ی سیب زمینی به آن اضافه کنید و 15 دقیقه موهای خود را با این ماسک بپوشانید. سپس موهای خود را با شستشو دهید.

ماسک موز برای ریزش مو

بسیاری از خانم ها با مشکل ریزش مو مواجعه هستند. اگر بدنبال روش طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو هستید، پیشنهاد می کنیم از این ماسک موز استفاده کنید.

روش تهیه این ماسک

1 موز رسیده را کاملاً له کرده و با کمی ماست مخلوط کنید تا خمیر شود. سپس این ماسک را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک موز برای موهای خشک و آسیب دیده

ریزش مو در افرادی که موهای خشک دارند، بیشتر است به همین دلیل با درمان موی خشک می توانید تا حدی از ریزش مو جلوگیری کنید. موز سرشار از ویتامین E است که مصرف ویتامین E به دلیل تقویت ساقه ی مو، برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است.

روش تهیه این ماسک

پوره ی موز رسیده را با چند قطره روغن بادام را مخلوط کنید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موها قرار دهید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک موز برای درمان موخوره

ماسک موز برای درمان طبیعی موخوره بسیار توصیه می شود.

خانم هایی که موهای بلند دارند، احتمالاً با موخوره برخورد کردند. برای درمان طبیعی موخوره روش های طبیعی زیادی وجود دارد. یکی از بهترین روش های درمان موخوره استفاده از ماسک موز است.

روش تهیه این ماسک

پوره موز را به همراه مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیر شود. سپس ماسک را بر روی موهای خود بمالید و بعد از 1 ساعت با آب ولرم شستشو دهید. برای تاثیر بهتر یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته

در حالی که استفاده از تمام ماسک های بالا برای مو بسیار مفید و سودمند است اما توجه به دو نکته ضروریه که حتما دقت کنید که موز در این ماسک ها کاملا له شده باشد و هیچ تکه ای نداشته باشد.

همچنین اجازه ندهید که ماسک روی موهایتان کاملا خشک شود چون برای شستنش دچار دردسر خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *