وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

متحدان دمشق امنیت سوریه را دفاع از امنیت ملی خود می‌دانند *Syria News

متحدان دمشق امنیت سوریه را دفاع از امنیت ملی خود می‌دانند *Syria News

گزارش النشره درباره حمایت ایران و روسیه از سوریه‎
متحدان دمشق امنیت سوریه را دفاع از امنیت ملی خود می‌دانند
کارشناسان سیاسی عرب معتقدند که متحدان سوریه حمله غربی ها به این کشور را حمله به خود می دانند و اجازه نخواهند داد امنیت ملی خود را به خطر بیاندازند.

خبرگزاری فارس: متحدان دمشق امنیت سوریه را دفاع از امنیت ملی خود می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، طی ساعت‌های گذشته از کشورهای غربی خبرهایی می رسد که تلاش دارند به رهبری آمریکا حمله نظامی به سوریه انجام دهند البته این کشورها اعلام کرده اند این حمله در صورتی انجام خواهد شد که به کارگیری سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه مخالفان در «غوطه شرقی» ثابت شود هر چند این کشورها اذعان کرده اند که اطمینان حاصل یافتن از این موضوع بسیار سخت است. این تحولات در حالی روی می دهد که دولت سوریه با ورود بازرسان بین المللی به این کشور موافقت کرده است.

در سایه تمامی این تحولات، تنها سوالی که امروز باقی می ماند این است که واکنش همپیمانان دولت سوریه به این رویدادها چگونه خواهد بود چون هم روسیه و هم ایران بارها تاکید کرده اند که این اقدام (حمله نظامی به سوریه) اقدامی غیر قابل قبول است.

با وجود حجم تهدیداتی که کشورهای غربی علیه سوریه به کار می برند به نظر نمی رسد که این تهدیدات تا این لحظه از طرف های مربوطه جدی گرفته شده باشد به خصوص که همگان می دانند که این اقدامات باعث واکنش مستقیم از سوی همپیمانان نظام سوریه خواهد شد.

در همین راستا ایران از همان ابتدا تاکید کرده است که سوریه برایش خط قرمز به شمار می آید و آمادگی خود را برای انجام مذاکرات میان دولت و مخالفان اعلام کرده است به خصوص که ایران تاکید کرده است که هرگونه ضربه به سوریه را تجاوز به امنیت ملی خود می داند.

البته تعدادی از کارشناسان معتقدند که تهدیدات غربی ها بخشی از فشارهای هدفمند بین المللی علیه دولت سوریه قبل از برگزاری نشست ژنو 2 است.

از سوی دیگر «نسیب حطیط» از نویسندگان  و کارشناسان سیاسی اعلام کرد که این تهدیدها به حاشیه راندن پیروزی های ارتش سوریه است. وی معتقد است که جنگ مستقیم با سوریه روی نخواهد داد اگر چه جنگ غیر مستقیم هم اکنون وجود داشته و آمریکا و غربی ها با اداره عملیات های نظامی و شبکه های جاسوسی در حال پیشبرد جنگ سوریه هستند.

این کارشناس امور سیاسی در ادامه این سخنان تاکید کرد که سخن راندن کشورهای غربی درباره حمله نظامی به سوریه در راستای فشارهای بین المللی به این کشور است.

وی همچنین خواستار توجه به رویکرد آمریکا در روزهای اخیر شد که از یک سو سوریه را تهدید به جنگ می کند و از سوی دیگر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پس از دو سال قطع رابطه واشنگتن و دمشق با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

از سوی دیگر، تحلیل هایی که تاکید دارند تهدیدهای کشورهای غربی اجرایی نخواهد شد بدین معنا نیست که نباید جدی گرفته شود این در حالی است که نیروهای همپیمان نظام سوریه تاکید دارند که این کشور را هرگز تنها نخواهند گذاشت به خصوص که هر کدام از این کشورها جنگ علیه سوریه را جنگ علیه خود می دانند.

همچنین حطیط معتقد است که روسیه در این برهه نقش حمایت گرایانه بیشتری از سوریه خواهد داشت که نخست با استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و ثانیا از طریق اجرای تمامی قراردادهای نظامی فی مابین روسیه و سوریه خواهد بود. از سوی دیگر به کمک چین می تواند از اقتصاد سوریه حمایت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که مشکل اصلی نزد غربی ها مقایسه جنگ در سوریه با جنگ در لیبی است این در حالی است که توانایی نظامی این دو در عمل قابل مقایسه نیست و نقش همپیمانان سوریه در این جنگ نیز قابل انکار نیست چون این کشورها از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دفاع نمی کنند بلکه در واقع در حال دفاع از امنیت ملی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *