وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

تمیز کردن لکه های روی دیوار گچی

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

تمیز کردن لکه های روی دیوار گچی

بسیاری از ما در خانه هایی زندگی می کنیم که دیوارهای خانه رنگ آمیزی نشده است و گچی می باشد. دیوار هم به مرور دچار کثیفی می شود و لکه هایی روی آن ایجاد می گردد. حال قصد داریم نحوه تمیز کردن دیوار گچی را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

دیوارهای گچی را نمی توان با هر موادی تمیز نمود. لکه های روی دیوار می تواند انواع مختلفی  داشته باشد : خطوط خودکار، مداد و مداد رنگی – لک چربی – رد دست و …

برای تمیز کردن دیوارهای گچی می توانید از مایع ظرفشویی کمک بگیرید. می توانید با اسکاچ و مایع ظرفشویی بسیاری از قسمت های دیوار را تمیز نمود. حتی می توانید از سمباده استفاده کنید. سمباده خیلی سریع و به راحتی لکه های روی دیوار گچی را از بین می برد. همچنین می توانید برای اینکه دیوارهای خانه را بطور کلی تمیز نمایید از محلول جوش شیرین استفاده نمایید. جوش شیرین تا حدودی لکه ها را از بین می برد.

نحوه تمیز کردن دیوار گچی از لکه مداد رنگی

اگر روی دیوارتان لکه مداد رنگی وجود دارد، می توانید از خمیر دندان استفاده نمایید. مقداری خمیر را روی یک مسواک بمالید و سپس مسواک را به آرامی روی لکه مداد رنگی بمالید تا تمیز شود. همچنین می توانید مقداری جوش شیرین را داخل آب حل نموده و روی لکه بمالید تا تمیز شود.

 

نحوه تمیز کردن دیوار گچی از لکه مداد شمعی

پاستل و مداد شمعی چرب و روغنی می باشند. اگر روی دیوار لکه مداد شمعی ایجاد شود نمی شود به راحتی آن را تمیز نمود. ابتدا با کمک یک قاشق پلاستیکی، اضافه مداد شمعی را از روی دیوار به آرامی بتراشید و سپس یک پارچه را نمدار کرده و مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و روی لکه بکشید تا باقیمانده لکه ها نیز پاک شوند. سپس از یک اسفنج استفاده نمایید و سایه های باقی مانده را تمیز کرده و در انتها با یک پارچه مرطوب دیوار را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن لکه مداد سیاه

روش بسیار جالب برای پاک کردن خطوط مداد سیاه از روی دیوار گچی این است که از یک پاک کن استفاده نمایید. اگر کل لکه ها پاک نشد، مجدد از محلول جوش شیرین می توانید استفاده کنید تا کل لکه ها تمیز شوند.

مطالعه نمایید

روش ها و نکات شستن فرش | تمیزکردن فرش با شامپو فرش

نحوه تمیز کردن دیوار گچی از لکه خودکار

برای پاک کردن لکه خودکار از روی دیوار گچی از الکل سفید استفاده نمایید.مقدار کمی الکل سفید روی پنبه بریزید بطوری که الکل از پنبه نچکد و دیوار را لکه نماید. سپس پنبه را روی لکه خودکار فشار دهید. اگر لکه خودکار به پنبه منتقل نشد مجدد الکل به آن اضافه نمایید. اما مراقب باشید که چکه نکند. دقت نمایید که پنبه را فشار دهید و از کشیدن آن روی لکه خودداری کنید زیرا لکه جوهر را پخش می کند. در آخر با یک پارچه خشک محل لکه را تمیز کنید. لازم به ذکر است که هر بار که پنبه را روی لکه می گذارید، بار دوم پنبه را عوض کنید و از پنبه کثیف استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

روش تمیز کردن لکه های سیاه از روی دیوار گچی

پاک کردن لکه های سیاه از روی دیوار کار سختی است. ممکن است کاملا پاک نشوند ولی می توانید با کمک جوش شیرین که در آب حل نموده اید و کمی پنبه، برای پاک کردن این نوع لکه ها اقدام نمایید. در آخر هم با یک دستمال تمیز محل لکه را پاک کنید.

نحوه پاک کردن جای تابلو از روی دیوار گچی

معمولا محل تابلوهایی که کاملا به دیوار چسبیده اند، به این دلیل که گرد و غبار به زیر تابلو نفوذ نمی کند، تمیز تر از باقی دیوار است. خوب در این جور مواقع دیوار دو رنگ می شود. بهتر است از بخار شوی استفاده نمایید. در صورت نبودن بخار شوی، محلول شوینده را در آب گرم بریزید و با کمک اسفنج و یا دستمال دیوار را تمیز نمایید.

تمیز کردن دیوار گچی با کمک سمباده

اگر روش هایی که در بالا ذکر کردیم کار ساز نبود و لکه ها کاملا تمیز نشد، برای آخرین راه حل می توانید از سمباده استفاده نمایید. سمباده را آرام روی لکه ها بمالید. سپس محل لکه را به کمک یک دستمال نمدار تمیز نمایید.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *