وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نقطه ای از بدن که اگر به آن دست بزنید، تبدیل به سرطان می شود + خال های گوشتی

خال های گوشتی
خال های گوشتی

اگر در محل هایی باشند که تحت فشار یا ضربه قرار بگیرند مثل: روی پوست صورت که در معرض تراشیده شدن قرار می گیرند و پاشنه پا، ممکن است…

 

ال‌های گوشتی” معمولا جنبه های ارثی و ژنتیکی دارند و تنها با یک عمل جراحی می توان آنها را از بین برد، اما گاهی اوقات می توانند بدخیم باشند و سرطان های پوستی را ایجاد کنند که برای تشخیص بدخیمی آنها باید به متخصص مراجعه کرد.

 

دکتر حسین طباطبایی متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رابطه با خال های گوشتی گفت: “خال های گوشتی معمولا تیره رنگ هستند. اغلب علت ژنتیکی و مادرزادی دارند و معمولا با یک جراحی کوچک از بین می‌روند. این خال ها معمولا بعد از سن بلوغ روی پوست افراد ظاهر می شوند و رشد آنها در سی سالگی متوقف می‌شود.

  به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، “خال های گوشتی که علت ژنتیکی و مادرزادی دارند، خطرناک نیستند و بدخیم نمی شوند. اما اگر در محل هایی باشند که تحت فشار یا ضربه قرار بگیرند مثل: روی پوست صورت که در معرض تراشیده شدن قرار می گیرند و پاشنه پا، ممکن است تحریک و به خال های بدخیم و سرطانی تبدیل شوند.

 

برای جلوگیری از بدخیم شدن این خال ها، می توان به پزشک متخصص مراجعه کرده و آنها را از سطح پوست حذف کرد. خال های گوشتی به هیچ عنوان به صورت خود به خود افزایش پیدا نمی کنند و اگر تعداد آنها در فردی زیاد باشد، جنبه ژنتیکی دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *