وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ویروس کرونا روی لباس چقدر زنده می ماند

ویروس کرونا روی لباس چقدر زنده می ماند

ویروس کرونا زندگی تمام انسان‌ها را از تمام ابعاد تحت تاثیر قرار داده است و هرچیزی می‌تواند سوال و ابهام باشد. بطور مثال آیا ویروس کرونا روی لباس یا پارچه می‌تواند زیاد زنده بماند؟

ویروس کرونا روی لباس

دکتر مسعود مردانی در این زمینه توضیحات مهمی را ارائه داده است. دکتر مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی ما را به تجربه چین در این زمینه معطوف می‌کند. طبق گفته ایشان، بر اساس مطالعات چینی‌ها این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.

ویروس کرونا روی لباس

براساس این مطالعات مشخص شده است که ویروس کرونا روی لباس و پارچه بیش از دو سه ساعت زنده نمی‌ماند و روی سطوح صاف و بدون سوراخ مدت زمان بیشتری فعال می‌ماند.

در نتیجه این مورد می‌تواند تا حدی خیال ما را راحت نماید و زحمت و مراقبت ما را تا حدودی کم کند. زیرا بر اساس صحبت‌های دکتر مردانی لباس نمی‌تواند منبع مهم انتقال ویروس کرونا باشد.

ایشان افزود : خیلی از مردم سوالشان این است که لباس‌ها باید مداوم شسته شود؟ ما می‌گوییم نه ضرورت ندارد و بهترین کار این است که لباس‌ها در کمدی که در ورودی آپارتمان قرار دارد قرار داده شود و بعد از آن دست‌ها بطور کامل و حداقل بمدت 20 ثانیه شسته شود و دستگیره در هم مداوم ضدعفونی شود.

لباس پرستاران و پزشکان و افرادی که در بیمارستان کار می‌کنند یکبار مصرف است و باید از محل لباس‌های دیگر جدا باشند.

آیا کفش‌ها نیز می‌توانند آلودگی را منتقل کنند

کفش نیز مورد بغرنجی نیست و می‌توان کفش‌ها را بیرون در و یا درون جاکفشی قرار داد.

تنها شستن مرتب دست و حتی المقدور در خانه ماندن، اهمیت بسیار دارد.

درباره دستکش و ماسک نیز لازم است عرض شود که اینها یکبار مصرف است و نمیتوان مجدد و بمدت طولانی از آنها استفاده نمود. زمانی هم که آنها را تعویض می‌کنید حتما آنها را درون پلاستیک قرار داده و پلاستیک را گره بزنید و درون سطل زباله بیندازید و دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *