وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

با خوردن این مواد غذایی موهایتان پرپشت می‌ شود

porposhto mo
با خوردن این مواد غذایی موهایتان پرپشت می‌ شود

بسیاری افراد هزینه‌های گزافی برای خرید شامپو‌های گران‌قیمت و ماسک‌های تقویت‌کننده مو می‌پردازند غافل از اینکه رعایت رژیم غذایی سالم به مرور زمان به داشتن موهایی درخشنده و پرپشت کمک می‌کند.

وحید عرفانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس به نقش تغذیه در استحکام و زیبایی مو اشاره کرد و گفت: همه داشتن موهایی پرپشت و درخشنده به عنوان عنصری در زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند و اگرچه اغلب افراد نکات بهداشتی مانند شستشوی به موقع و کوتاه کردن مو را رعایت می‌کنند اما همچنان موهایی شکننده و کم‌پشت دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد صرفنظر از عوامل ژنتیک حتی بهترین شامپوهای شیمیایی نیز اثری بر رشد مو ندارد، افزود: با داشتن تغذیه مناسب که حاوی پروتئین و ویتامین‌های گروه A,B,C و مواد معدنی طبیعی مانند آهن، مس، ید و کلسیم می‌توان تا حد زیادی جلوی ریزش مو را گرفت.

به گفته این متخصص تغذیه پروتئین موجود در غذا ساختار مو را محکم کرده و از شکنندگی آن می‌کاهد.
عرفانی گفت: ماهی، مرغ، گوشت، پنیر و غلات سرشار از پروتئین هستند و همین طور ماست نیز منبع پروتینی حیوانی محسوب می‌شود که به افراد توصیه می‌کنیم در برنامه روزانه چند قلم از این مواد غذایی را بگنجانند.

وی تصریح کرد: کمبود ویتامین نیز می‌تواند به کمرنگ و نازک شدن مو منجر شود به عنوان مثال کمبود ویتامین B که در جریان خون نقش دارد در رشد مو و رنگ آن اثر زیادی دارد به طوری که شوره سر و کچلی می‌تواند نشانه کمبود ویتامین Bکمپلکس باشد.

وی افزود: سویا، موز، حبوبات، تخم‌مرغ و ماست منشأ خوبی برای تأمین این ویتامین هستند.
این متخصص تغذیه بیوتین را یکی دیگر از مواد غذایی عنوان کرد که مصرف روزانه 100 میلی‌گرم از این ماده از ریزش مو در برخی مردان جلوگیری می‌کند که در ذرت، جو، گردو، بادام زمینی، تخم‌مرغ پخته و کلم‌برگ به وفور یافت می‌شود.

وی ویتامین C را سبب تقویت و نرمی رشته‌های مو عنوان کرد و افزود: مصرف اندازه این ویتامین که در گوجه فرنگی، مرکبات و سبزیجات به وفور یافت می‌شود از شکستن و خرد شدن موها جلوگیری می‌کند.
عرفانی گفت: ید موجود در مواد غذایی از عوامل مؤثر بر سلامت مو است و کمبود آن رشد مو را کند می‌کند .غذاهای دریایی،‌ قارچ، مارچوبه، سیر، اسفناج و تخم کنجد سرشار از ید هستند.

وی به افرادی که ریشه موهای آنها ضعیف است و مویی کم‌پشت و شکننده دارند توصیه کرد تا از میزان آهن بدن خود با یک آزمایش مطلع شوند چرا که کمبود آهن باعث می‌شود تا اکسیژن کافی به موها نرسیده و ریشه مو ضعیف شود.
عرفانی تصریح کرد: عنصر مس نیز در ایجاد رنگ‌انه‌‌های مو نقش حیاتی دارد و مصرف اندازه روی نیز از ریزش مو پیشگیری می‌کند.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز

باز نشر » berroz.com

با خوردن این مواد غذایی موهایتان پرپشت می‌ شود | پرپشت شدن مو,سلامت مو,تغذیه مو,شامپوی مو,تقویت کننده مو,رژیم غذایی سالم,عوامل ژنتی,یتامین‌های گروه A,B,C,مواد معدنی طبیعی مانند آهن، مس، ید و کلسیم,ویتامین Bکمپلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *