وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چرا نان سبوس دار بهتر است؟

نان سبوس دار

چرا نان سبوس دار بهتر است؟

چرا نان سبوس دار بهتر است؟
چرا نان سبوس دار بهتر است؟

متاسفانه در کشور ما نان سفید بیشتر از نان سبوس دار مصرف دارد. و مردم به خرید و مصرف نان سفید تمایل بیشتری دارند و این به دلیل اطلاع رسانی و آموزش های غلط است. نان سفید برای افرادی که دیابت دارند و افرادی که مستعد آن هستند، مشکلاتی ایجاد می کند و مضراتی دارد. زیرا این نوع نان یک کربوهیدرات ساده می باشد که بسرعت هضم می شود و اگر نان سفید مصرف کنیم، بسرعت قند خون را بالا می برد و به همین دلیل بیماران دیابتی و افراد مستعد دیابت، نباید نان سفید مصرف کنند. حال سوال این است که چرا نان سبوس دار بهتر است؟ در این مقاله به علت های آن اشاره کردیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا نان سبوس دار بهتر است؟

همانطور که گفتیم هر فردی بهتر و لازم است که نان سبوس دار مصرف کند علی الخصوص افراد دیابتی. نان های سبوس دارد یا نان های تیره از ارزش غذایی بالاتری در مقایسه با نان سفید برخوردار می باشند. توجه داشته باشید که تیرگی نان دلیل بر کیفیت بالای آن است.

در این پایین دو عدد عکس از نان سفید را می توانید مشاهده نمایید :

چرا نان سبوس دار بهتر است
چرا نان سبوس دار بهتر است
چرا نان سبوس دار بهتر است؟
چرا نان سبوس دار بهتر است؟

فواید نان سبوس دار :

نان سبوس دار منبع غنی از فیبر است و این مواد فیبری برای بدن بسیار سودمند و لازمند. فیبر موجود در این نان برای یبوست و نیز گرفتگی روده بینهایت مفید است. مواد فیبر دار برای باکتری های مفید روده بعنوان غذا محسوب می شوند و این باکتری ها با بیماری های میکروبی مبارزه می کنند و با این اقدام سیستم ایمنی بدن بالا می رود.

کار مفید دیگری که مواد فیبری انجام می دهند، جذب کلسترول و ترکیبات سمی حاصل از متابولیسم مواد غذایی است و این مواد را از طریق روده تخلیه می کنند.

در نان سبوس دار ماده معدنی منیزیم نیز وجود دارد که ماهیچه های روده را تقویت کرده و دردهای ماهیچه ای را مانع می شود.

ویتامین های ب 2 و نیاسین که در نان سبوس دار موجود است موجب افزایش تمرکز و دقت عمل می شود در نتیجه حس خوشحالی و شادی به انسان می دهد.

لازم به ذکر است که نان سبوس دار برای کودکان هم خیلی مفید است به ویژه در زمان رشد سلول های عصبی کودکان که بسیار مفید است. نان سبوس دار دارای آهن است و خوش خلقی کودکان و هوش آنان را بهبود می بخشد.

چرا نان سبوس دار بهتر است؟
چرا نان سبوس دار بهتر است

نان سبوس دار زودتر از نان سفید موجب سیری می شود و برای ایجاد چاقی خطر کمتری دارد. نان های سبوس دار موجب کاهش چربی خون و کاهش کلسترول می شود. نان سبوس دار مانع پیشرفت بیماری های قلبی عروقی می گردد.

نان سبوس روزانه مقدار بالایی از نیاز بدن به ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی و فیبر را تامین می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.

نکته : برای نگهداری از نان، آن را درون کیسه های پلاستکی قرار ندهید زیرا موجب بیات شدن نان و کپک زدن نان می شود و در نتیجه عوامل آسیب رسان به درون نان راه می یابند. در ضمن به شما توصیه می کنیم که از خوردن نان های سوخته پرهیز کنید زیرا مده ای سمی به نام آکریل آمید در آن وجود دارد.

پس بهتر و لازم است که بجای نان های بی کیفیت و بدون ارزش غذایی، از نان سبوس دار استفاده کنید و مناسب ترین و بهترین نان سبوس دار که درصد سبوس آن بسیار بالاست و از سوء تغذیه و مشکلات گوارشی پیشگیری می کند، نان سنگک می باشد.

چرا نان سبوس دار بهتر است؟
چرا نان سبوس دار بهتر است؟

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *