وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

سوالی که بعضا پرسیده می‌شود این است که آیا افرادی که از کرونا بهبودی پیدا می‌کنند، دچار مشکلات خاصی مانند کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبود از کرونا می‌شوند؟

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

دکتر زحمتکش در این باره اظهار نظر کرد : معمولا بسیاری از بیماری‌های تنفسی بعد از بهبودی، موجب می‌شوند که شخص تا مدتی ریه‌هایش از ظرفیت لازم برخوردار نباشد و پس از گذشت یک مدت محدود، ریه‌ها به حالت معمول برگردند.

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

البته در بعضی مواقع دیده شده است که ریه‌ها به حالت نرمال خود برنگردند که این مورد می‌تواند هشداری باشد برای افراد، که مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا به کرونا مبتلا نشوند زیرا کرونا ویروس نیز یک بیماری تنفسی است که به ریه‌ها آسیب می‌زند.

بیماری کووید 19 به دلیل ناشناخته بودن، دارای رفتار غیرقابل پیش بینی است و ما نمی‌توانیم به طور قطعی درباره عوارض ناشی از بیماری پس از بهبودی اظهار نظر قطعی نماییم.

اما احتمال دارد که در این بیماری خطرناک و ناشناخته که به سطح وسیعی از بافت ریه آسیب جدی وارد می‌آورد، پس از بهبودی، ظرفیت ریه‌ها تا مدتی به حالت نرمال برنگردد یا هرگز به حالت نرمال باز نگردد. هر احتمالی وجود دارد.

کاهش ظرفیت ریه‌ ها پس از بهبودی از کرونا

سوال دیگری که مطرح است این است که این کاهش ظرفیت ریه در بیماری کرونا، آیا زندگی روزمره را با مشکل مواجه می‌کند؟

بیماری‌های عفونی ویروسی که موجب التهابات ریه می‌شوند معمولا پس از بهبودی، با وجود کاهش ظرفیت ریه، موجب اختلال در زندگی روزمره نشده‌اند. اما در مشکلاتی مانند مسمومیت با دود و گازهای حلال یا سوختگی ریه‌ها، ظرفیت ریه‌ها دچار افت شدید می‌شود که زندگی روزمره را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در بیماری کرونا این احتمال می‌تواند وجود داشته باشد که زندگی روزمره شخص دچار مشکل نشود و البته بطور قطع نمی‌توان اظهار نظر کرد.

دکتر زحمتکش به همه مردم توصیه نمود که با مواجه شدن با فرد مبتلا به کرونا حداقل یک و نیم متر از شخص فاصله داشته باشند.

ویروس کرونا بدلیل سنگین بود زیاد در هوا باقی نمی‌ماند و روی سطوح فرود می‌آید اما در تجمعات و جمعیت زیاد، این احتمال وجود دارد که ذرات ویروس به دلیل عطسه یا سرفه و حتی صحبت نمودن، به راحتی به روی پوست بنشیند.

در هر صورت بهترین و مطمئن ترین راه برای در امان بودن از کرونا ماندن در خانه و شستشوی مرتب دست‌ها می‌باشد زیرا ورود به اماکن عمومی، این ریسک را در پی دارد که به راحتی مبتلا شوید.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *