وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی

Kylie Simonds (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی

کایلی سیموندز دختر ۱۱ ساله اهل شهر ناگاتاک در ایالت کنتیکت آمریکا به عنوان تکلیف درسی‌ اش وسیله‌ ای مفید برای کودکانی ساخته است که با سرطان مبارزه می‌ کنند.

این وسیله ممکن است یک کوله‌ پشتی ساده به نظر رسد، اما در واقع خیلی بیشتر از آن است.

به گزارش یاهو نیوز سه سال پیش کایلی مبتلا به رابدو میو سارکوم تشخیص داده شد، سرطان نادر دوران کودکی که استخوان یا بافت‌ های نرم را مبتلا می‌ کند. پس از ۴۶ هفته شیمی‌ درمانی، علاوه بر پرتو تابی و جراحی، پزشکان پیش‌ آگهی خوبی برای او قائل شدند و او از آن هنگام سالم باقیمانده است.

کایلی در طول ماه‌ های بسیار درمان از نزدیکی با تقلا ها برای مواجهه با بیماریی مرگبار و حتی بیشتر از آن، سختی‌‌ های خاصی که افرادی بسیار کم سن باید تحمل کنند، آشنا شد. او می‌ گوید: «موهایم ریخت و همیشه به راحتی مریض می‌ شدم.»

اما یکی از سخت‌ ترین چیز هایی که این دانش‌ آموز – اکنون در حال تحصیل مدرسه راهنمایی- با آن مواجه بود، از نظر او قابل اصلاح‌ ترین چیز ها بود: بی‌ حرکتی. بیمار بودن واحساس ضعف کردن از درمان‌ ها باعث وضعیت اغلب بی حرکت کایلی شده بود، پایه‌ های سرم هم در زمان بازی او در روز هایی که دلش برای فعالیت لک زده بود، مزاحم بزرگی بود.

او می‌ گوید: « کلی سیم به من وصل بود و راه رفتن برایم کار مشکلی بود، و همیشه باید کسی به من کمک می‌ کرد، چون شیمی‌ درمانی ضعیفم می‌ کرد. »

از میان این مشکلات بود که « کوله پشتی برای کودکان دارای سرطان » به وجود آمد- محصولی که امیدواری می‌ رود استقلال بیشتری برای ۱۷۵۰۰۰ کودکی که در هر سال در آمریکا دچار سرطان تشخیص داده می‌ شوند، فراهم کند.

در چارچوب اصلی این کوله‌ پشتی یک کیسه سرم داخل وریدی با یک پایه سرم کوچک فلزی (که به گفته کایلی بسیار سبک و راحت‌ تر است) پایدار شده است و با قفسی در برابر سوراخ شدن و فشار آمدن محافظت می‌ شود- و نیاز به پایه سرم بزرگتر را که از نظر کایلی آزارنده و اندکی ترس آور بود را برطرف می‌ کند.

Kylie-Simonds3 (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی
Kylie Simonds1 (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی
Kylie Simonds2 (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی

این طراحی همچنین یک کنترل‌ کننده IV (داخل وریدی) – که سرعت جریان سرم داخل وریدی را کنترل می‌ کند- و یک بسته باتری درون کوله را جا می‌ دهد.

اما کایلی که طراح مد کوچولویی است، به شخصی شدن هم فکر کرده است. با اینکه این کوله در طراحی فعلی صورتی و روی آن تصویر گربه است، اما دلیلی وجود ندارد این کوله به رنگ آبی و با طرحی دیگر نباشد.

Kylie Simonds4 (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی
kylie-simonds (Copy)
کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی

منبع : news.yahoo.com ♦ hamshahrilinks.org

بازنشر » berroz.com

کوله پشتی مخصوص کودکان سرطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *