وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت تونیک موتیفی قلاب بافی

آموزش بافت تونیک موتیفی قلاب بافی

toonik-184x300
آموزش بافت تونیک موتیفی قلاب بافی

در ادامه مطلب با آموزش بافت این تونیک آشنا میشوید

وسایل مورد نیاز

۳ کلاف ۱۰۰ گرمی اسپرت رنگی جهت بافت موتیف- ۲ کلاف سادۀ ۱۰۰ گرمی- قلاب شمارۀ ۳٫

طریقه بافت یک تکۀ جلو

۳ عدد موتیف بافته و به هم وصل کنید و چهار بار این کار را تکرار کنید یعنی ۳ ردیف ۴ تایی جهت تکۀ جلو ببافید. در ادامه جهت حلقه آستین یک دانه موتیف روی موتیف سمت راست و یک دانه موتیف روی موتیف سمت چپ وصل کنید. موتیف وسط جهت گودی یقه باقی‌ می‌ماند. در پایین تونیک جهت هلال لبه یک دانه موتیف زیر موتیف وسط وصل کنید و دو عدد نصف موتیف در دو طرف موتیف وصل شده، وصل کنید. در کل ما نیاز به ۱۵ عدد موتیف کامل و دو عدد نصف موتیف جهت بافت تکۀ پشت و جلو لازم داریم. تکۀ پشت را نیز مانند تکۀ جلو ببافید. وقتی کل موتیف‌ها به هم وصل شد، توسط دو زنجیره درزهای کناری تکۀ جلو و پشت را به این صورت به هم وصل کنید. دو زنجیره بافته و به حلقۀ تکۀ پشت با پایه کوتاه وصل کنید. دو زنجیره بافته و در حلقۀ تکۀ جلو وصل کنید. زنجیره‌ها را به صورت هفت و هشتی تا آخر درز ببافید. درزهای سرشانه را نیز به همین صورت وصل کنید.

جهت بافت آستین‌ها با نخ ساده، دور تا دور بافت را از درز زیر حلقۀ سمت راست تا درز زیر حلقۀ سمت چپ به این صورت ببافید.
۸ دانه زنجیره بافته و در اولین حلقه با پایه کوتاه وصل کنید. ۸ دانه زنجیره بافته و در حلقۀ دوم با پایه کوتاه وصل کنید. تا آخر این کار را تکرار کنید.

در رج دوم : بافت را برگردانید. ۱۰ زنجیره بافته و در وسط اولین حلقه یک پایه کوتاه ببافید. ۸ دانه زنجیره بافته و در وسط حلقه بعدی یک پایه کوتاه ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید. در شروع هر رج ۱۰ دانه زنجیره ببافید. در وسط حلقه‌های ۸ دانه‌ای ببافید. آستین را تا بلندی دلخواه ادامه دهید و آستین بعدی را هم به همین صورت ببافید. جهت زیبایی بیشتر دور تا دور یقه،‌ آستین‌ها و پایین تونیک را حاشیه بافی کنید.

طریقۀ بافت موتیف گل رز

۱۰ دانه زنجیره با کاموای اسپرت رنگی ببافید. دو سر آن را با پایه کوتاه به هم وصل کنید. دو زنجیره بافته و داخل حلقه ۴ پایه بلند ببافید و با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را ۴ بار تکرار کنید. بافت را برگردانید، ۴ دانه زنجیره بافته و در انتهای گلبرگ اول با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را ۴ بار دیگر تکرار کنید. بافت را برگردانید،‌ ۲ زنجیره بافته، در حلقه پش گلبرگ اول ۶ پایه بلند ببافید. با پایه کوتاه روی پایه کوتاه رج قبل وصل کنید. این کار را ۴ بار تکرار کنید.

بافت را برگردانید. ۶ دانه زنجیره بافته و در انتهای گلبرگ اول با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را نیز ۴ بار تکرار کنید.

بافت را برگردانید. در حلقه پشت گلبرگ اول ۲ زنجیره و ۸ پایه بلند ببافید و وصل کنید. این کار را ۴ بار تکرار کنید. نخ را قطع کنید و با کاموای ساده وسط اولین گلبرگ ۸ دانه‌ای ۸ پایه بلند به فاصلۀ ۲ زنجیره از هم ببافید. ۴ زنجیره بافته و در بین دو گلبر‌گ‌ها با پایه کوتاه وصل کنید. ۴

زنجیره بافته و در وسط گلبرگ دومی دوباره ۸ پایه بلند به فاصلۀ ۲ زنجیره ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید.

در رج بعدی در وسط ۸ پایه بلند رج قبل دوباره ۸ پایه بلند ببافید. ۴ دانه زنجیره بافته وسط حلقۀ اول با پایه کوتاه وصل کنید. ۴ زنجیره بافته در وسط حلقۀ دوم با پایه کوتاه وصل کنید. ۴ دانه زنجیره بافته و در وسط ۸ پایه بلند دوباره ۸ پایه بلند ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید.

در اینجا بافت موتیف به پایان می‌رسد. جهت وصل موتیف به همدیگر یک موتیف را کامل ببافید. موتیف دوم را یک رج مانده به موتیف اول در وسط ۸ پایه بلند ۴ پایه بلند بافته، یک دانه زنجیره در وسط ۸ پایه بلند موتیف اول با پایه کوتاه وصل کنید. دوباره یک دانه زنجیره بافته و ۴ پایه بلند در موتیف دوم کنار ۴ پایه بلند قبلی ببافید. دوباره ۲ زنجیره بافته و در وسط حلقه موتیف اول وصل کنید. ۲ زنجیره در وسط موتیف دوم وصل کنید و به همین صورت هر موتیف از ۸ پایه بلندهای دو طرف بافت و حلقه‌های وسط به هم وصل می‌شوند.

طریقۀ بافت نصف موتیف

۱۰ دانه زنجیره بافته، دو سر آن را به هم وصل کنید. ۲ زنجیره بافته و داخل حلقه را با ۴ پایه بلند بافته و با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را ۳ بار انجام دهید. دو سر بافت را به هم وصل نکنید و بافت را برگردانید. پشت هر گلبرگ ۴ زنجیره و یک پایه کوتاه در انتهای هر گلبرگ ببافید و این کار را ۳ بار تکرار کنید. بافت را برگردانید و داخل حلقه را با ۲ زنجیره و ۶ پایه بلند پر کنید. دوباره بافت را برگردانید. ۶ دانه زنجیره بافته و در انتهای گلبرگ اول وصل کنید. این کار را ۳ بار تکرار کنید. بافت را برگردانید و داخل حلقۀ اول ۲ زنجیره و ۸ پایه بلند ببافید و با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را ۳ بار تکرار کنید. حاشیه دور موتیف مانند موتیف کامل بافته می‌شود با این تفاوت که در موتیف کامل ۴ گلبرگ داشتیم ولی در نصف موتیف ۳ گلبرگ داریم. ۲ دانه نصف موتیف ببافید. در دو طرف موتیف آخر وصل کنید. تونیک بسیار شیک و زیبایی است. امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

منابع : golbano.ir * بانوکده

بازنشر : berroz.com

آموزش بافت تونیک قلاب بافی,آموزش بافتنی,روش,نحوه,مدل,بافت تونیک باقلاب,بافتنی,با,قلاب بافی,آموزش روش,نحوه,بافت تونیک بافتنی,زمستانی,دخترانه,با,قلاب بافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *