وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت شال و كلاه | با میل

Textured scarf and hat
آموزش بافت شال و كلاه | با میل

سایزهاM/L و S/M

اندازه نهائي دور سر كلاه براي سايز S/M پنجاه و دو  تا پنجاه و چهار سانتيمتر و براي سايز M/L  پنجاه و شش تا پنجاه و هشت سانتيمتر است .

وسايل مورد نياز:

  • كاموا 100 گرم
  • ميل گرد شماره 4 براي كشباف
  • ميل گرد و ميل دوطرفه شماره 5
  • دكمه 2 عدد

كاموا بايد به گونه اي باشد كه 17 دونه در 22 رج با بافت ساده و ميل شماره 5 داراي ابعاد 10*10 سانتيمتر مربع باشد.

توضيحات :

  • بافت ابري در دو ميل: تمام رجها به زير بافته ميشود
  • بافت ابري در حالت بدون درز: يك دور زير، يك دور رو

پترن مورد استفاده در بافت این کلاه 1 . A می باشد که شکل نمای روئی پترن را نشان می دهد .

نحوه بافت :

اين كلاه ابتدا به صورت درزدار و سپس بدون درز بافته ميشود.

ابتدا 94 – 86 دانه در میل گرد شماره 4 سر بیاندازید .يك رج از پشت كار به زير ببافيد، سپس بافت را به صورت زير ادامه دهيد: شش دونه ابتدا ابري، *دو تا زير، دو تا رو* فاصله بين دو * را تا هشت دونه مانده به انتهاي رج تكرار كنيد و رج را با دو تا زير و شش دونه آخر ابري تمام كنيد.
بافت كشباف و ابري را ادامه دهيد تا اندازه 4 سانتيمتر شود، بعد بافت را با ميل گرد شماره 5 به شرح زير ادامه دهيد:

شش دونه ابتدا ابری 74 – 82 را مطابق پترن 1. A بیافتد . رج را با شش دونه ابري تمام كنيد. وقتي اندازه 8 سانتيمتر شد، شش دونه ابتداي ميل را کور کنید سپس بافت را به هم وصل كنيد تا بدون درز شود و 80 – 88 دونه رو ميل را همانند قبل ببافيد.

وقتي اندازه كلاه 21 -20 سانتيمتر شد، تمام دونه ها را تا انتها ابري ببافيد و همزمان از هر سه دور دوازده دونه به تعداد پنج بار كم كنيد. ( تعداد دانه ها 28 – 20 )
حال در طي دور دو تا يكي كنيد، بعد كاموا را ببريد و از بين دونه هاي باقيمانده رد كرده بكشيد و محكم كنيد. بلندي كلاه تقريباً 26 -25 سانتيمتر خواهد بود. بعد دو قسمت ابري را در پائين كلاه روي هم قرار داده و دكمه ها را بدوزيد.

%%%%%%%%%%%%
نحوه بافت شال
اين شال تك سايز ميباشد.
طول و عرض اين شال تقريباً 60 و 34 سانتيمتر است.

وسايل لازم :

  • كاموا 250 گرم
  • ميل گرد شماره 5
  • ميل گرد شماره 4
  • دكمه 4 عدد

كاموا بايد به گونه اي باشد كه 17 دونه در 22 رج با بافت ساده و ميل شماره 5 داراي ابعاد 10*10 سانتيمتر مربع باشد.

ابتدا 62 دونه در ميل شماره 4 سربياندازيد. يك رج از پشت كار به زير ببافيد و سپس از روي كار به شرح زير ادامه دهيد:

شش دونه ابتدا ابري، دو تا زير، *دو تا رو، دو تا زير* فاصله بين دو * را تا شش دونه مانده به انتهاي رج تكرار كنيد و شش دونه آخر را ابري ببافيد. بافت را همينطور ادامه دهيد تا اندازه 4 سانتيمتر شود، سپس بافت را با ميل شماره 5 و به شرح زير ادامه دهيد:

شش دونه ابتدا ابري، پنجاه ببافيد دونه بعد را مطابق پترن A.1 بیافتد و شش دونه آخر را نيز ابري ببافيد. همينطور بافت را ادامه دهيد تا اندازه 20 سانتيمتر شود، سپس شش دونه ابتدا و انتها را كور كنيد. (تعداد دانه ها 50 ) كاموا را ببريد و اين تكه را كنار بگذاريد و تكه دوم را همانند تكه اول ببافيد.
بعد از اتمام بافت تكه دوم، شش دونه جديد در ميل شماره 5 سربياندازيد بعد دونه هاي مربوط به يك تكه را ببافيد،سپس دونه هاي مربوط به تكه دوم را ببافيد و در انتها شش دونه جديد سربياندازيد. (تعداد دانه ها 112 )

بافت رابه اين شرح ادامه دهيد: شش دونه ابتدا ابري، 100 دونه بعد را مطابق پترن 1.A ببافيد و شش دونه آخر را ابري ببافيد، همينطور بافت را ادامه دهيد تا اندازه 34 سانتيمتر شود.
بعد بافت را با ميل شماره 4 به اين شرح ادامه دهيد: همزمان در بافت اين رج دو دونه اضافه كنيد، شش دونه ابتدا ابري، دو تا زير، *دو تا رو، دو تا زير *فاصله بين دو * را تا شش دونه مانده به انتهاي رج تكرار كنيد و شش دونه آخر را ابري ببافيد. (تعداد دانه ها 114 ) بافت را ادامه دهيد تا اندازه كشباف 4 سانتيمتر شود، سپس در همان حالت كشباف كور كنيد.
بعد شش دونه ابري ابتدا و انتها بعد از يكي شدن دو تكه را روي هم بگذاريد و دكمه ها را رويش بدوزيد.

 

  =  از روي كار به زير از پشت كار به رو ببافيد
  =  از روي كار به رو از پشت كار به زير ببافيد

 

 

 

 

الگو

pattern Textured scarf and hat

منبع : translated-knitting

بازنشر : berroz.com

آموزش بافت شال و كلاه,روش,آموزش,نحوه,بافت,بافتنی,کلاه دخترانه,شال,کلاه,با دو میل,اموزش بافت,شال,کلاه,Training textured scarf and hat,Scarves , Hats,berroz.com

2 پاسخ

    1. با سلام
      شما لطف دارین
      این مطلب رو از جای دیگه برداشتم.میرم سرچ میکنم ببینم آموزش کاملتری ازش پیدا میکنم.اگه دیدم حتما براتون قرار میدم.تمام تلاشمون اینه که کم و کاستیهای سایت رو تا حد امکان برطرف کنیم تا عزیزانی که به اینجا سر میزنن راضی باشن.بازم از شما ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *