وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت شال گردن مدل مربع کج راه

آموزش مدل بافت مربع کج راه | آموزش بافت شال گردن

آموزش مدل بافت مربع کج راه

در این پست آموزش بافتنی می‌خواهیم به آموزش بافت شال گردن در مدل مربع کج راه بپردازیم. امیدواریم این آموزش مورد توجه شما دوستان گرامی قرار گیرد.

مدل بافت مربع کج راه، مدل بسیار زیبایی است که می توانید با آموختن آن به راحتی از این مدل در بافت لباس، بافت شال گردن، بافت کلاه و غیره استفاده نمایید. تنها کافیست نحوه بافت مدل مربع کج راه را بیاموزید. با این مدل زیبا می توانید یک شال گردن بسیار شیک و جذاب را ببافید. با این آموزش با ما همراه باشید. آموزش مدل بافت مربع کج راه را با هم دنبال می کنیم.

آموزش مدل بافت مربع کج راه | آموزش بافت شال گردن

خوب عزیزان همراه، همانطور که عرض کردیم، شما با یادگرفتن این مدل بافت، می توانید بافت شال گردن مدل دار با دو میل را براحتی ببافید. بنظر ما این شال گردن با این نوع بافت، می تواند هدیه بسیار جذابی برای عزیزان شما باشد.

حال این بافت ساده، زیبا و کاربردی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

نکته : شما برای استفاده از این نوع بافت می بایست تعداد دانه هایی که سر می اندازید، بر عدد 8 تقسیم پذیر باشد. مثلا 40 دانه – 48 دانه – 56 دانه – 64 دانه و …

دقت نمایید که در این نوع بافت، هر مربع که در بافت وجود دارد، از 8 دانه تشکیل می شود. همچنین دقت نمایید که در این بافت هر 8 رج یا 10 رجی که بافتید، بافت تغییر می کند.

مطالعه نمایید

آموزش بافت شال گردن ساده

آموزش بافت شال گردن مدل پیچ

آموزش بافت حصیری با دو میل

حال می خواهیم بافت را آغاز کنیم :

در اینجا لازم است که بافت ژوته را به شما عزیزان آموزش دهیم زیرا درون بافت وجود دارد. هر زمان که بخواهیم دانه ای اضافه کنیم از ژوته استفاده می نماییم. برای آن کافیست نخ را یک بار دور میله سمت راست حلقه نموده و به بافت ادامه دهید.

رج اول : 8 دانه زیر (رکن) می بافیم. 1 ژوته – دو تا یکی (کور می کنید یعنی دو دانه را به یک دانه تبدیل می کنید. به این صورت که نخ را از داخل دو دانه رد کرده و دو دانه یکی می شود) – 1 ژوته – دو تا یکی – به همین صورت تا انتهای رج ادامه می دهید.

رج دوم : رج اول که به پایان رسید، در رج دوم دانه هایی که زیر هستند را همانگونه زیر می بافید. بافت توری را از رو باید ببافید.
به همین صورت، 8 تا 10 رج را می بافید. رج اول و دوم را هی تکرار می کنید تا 8 یا 10 رج بافته شود.

زمانی که بافت رج ها به پایان رسید ادامه بافت را اینگونه انجام می دهیم :

باید جای رکن با مربع توری جابجا شود. اکر دقت نمایید در رج های ابتدایی ابتدا ژوته می انداختیم و بعد دو تا یکی می کردیم. اما در اینجا ابتدا دو تا یکی می کنیم و سپس ژوته می گیریم.

این جابجایی ها باعث می شود که جهت بافت، کج شود و حالت مورد نظر به بافت اعمال شود.

طریقه بافت مرحله دوم : 2 تا یکی کنید – 1 ژوته بگیرید – 2 تا یکی – 1 ژوته – دو تا یکی – 1 ژوته – 2 تا یکی – 1 ژوته – 8 دانه رکن (یا زیر) این بافت را تا آخر به همین منوال ادامه دهید.

رج بعد هم همانطور که در ابتدای آموزش گفتیم، ببافید.

آموزش بافت شال گردن – آموزش مدل بافت مربع کج راه

نکات مهم :

  • هر 8 یا 10 رج که می بافید یادتان باشد که باید جای رکن و توری بافی عوض شود.
  • دقت نمایید که هر زمان که بافت رکن، مربع اولی را تشکیل می دهد، برای مربع توری اول ژته بگیرید و سپس دو تا یکی کنید. اما اگر بافت توری، مربع اول است، ابتدا دو تا یکی کنید و سپس ژوته بگیرید. همانطور که عرض کردیم این کار موجب کج شدن طرخ بافت می شود.
  • در صورتی که مایلید مربع ها بزرگ تر و یا کوچکتر باشد، می توانید دانه های مربع را کم و زیاد نمایید اما تعداد دانه ها باید جفت باشد. اما دانه های هر دو مربع را یکسان انتخاب نمایید.

گرد آوری : berroz.com

یک پاسخ

  1. با سلام. سپاس از مدل زیبای کج راه. ممکنه لطفا برای گویا بودن مطلب نقشه مربع کج راه را به اشتراک بگذارید. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *