وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت پاپوش عروسکی

آموزش بافت پاپوش عروسکی

آموزش بافت عروسک,آموزش بافتنی,آموزش بافت پاپوش عروسکی,آموزش بافت عروسک
آموزش بافت پاپوش عروسکی



و امـــــــــــا …..
آموزش بافت پاپوش عروسکی ( من برای سایز 37 بافتم ، ولی شما میتونید اندازه رو تغییر بدید … تو ادامه آموزش توضیح داده شده )

14 دانه سر بگیرید و 24 رج جو دانه درشت ببافید

طرز بافت جو دانه درشت 
:

 

رج اول: یک دانه از زیر – یک دانه از رو – یک دانه از زیر – یک دانه از رو – به همین ترتیب تا انتهای رج 
رج دوم: تمام دانه ها را به همان ترتیب که می بینید ببافید یعنی دانه های زیر را از زیر و رو را از رو ……. که به این ترتیب میشود ( یک دانه از زیر – یک دانه از رو – یک دانه از زیر – یک دانه از رو ) 
رج سوم: دانه های زیر را از رو ببافید درست مانند بافت جودانه که به این ترتیب میشود ( یک دانه از رو – یک دانه از زیر – یک دانه از رو ……….. )
رج چهارم مانند رج سوم
رج پنجم مانند رج اول
رج ششم مانند رج اول
رج هفتم مانند رج سوم
رج هشتم مانند رج سوم این نوع بافت مانند بافت جودانه است با این تفاوت که یک رج در میان دانه ها را عوض میکنیم ……….. که به آن بافت جودانه درشت میگویند.

سپس با بافت صاف ( یک رج از زیر و یک رج از رو ) ادامه دهید به این ترتیب که در ابتدای هر رج باید یک دانه اضافه شود …….. بافت را تا جایی ادامه میدهید که تعداد دانه هایتان به 36 دانه برسد

وقتی دانه های روی میل به 36 دانه رسید به این ترتیب بافت را ادامه میدهید :

سه دانه اول و سه دانه آخر را جودانه ببافید و دانه های وسط را بافت صاف بافت را آنقدر ادامه میدهیم تا به اندازه طول پایمان برسد سایز پای من 37 است و من 54 رج از وقتی بافت صاف شروع میشود بافتم ….. شما باید متناسب با طول پای خودتان اندازه بگیرید.

سپس بعد از اینکه 54 رج بافت صاف بافتید دانه ها را بصورت ذهنی به سه قسمت تقسیم میکنید که برابر با 12 میشود
12 دانه را ببافید – 12 دانه کشباف یکی ببافید ( یکی زیر – یکی رو ) و از همانجا برگردید یعنی 12 دانه آخر را نبافید
دوباره 12 دانه بافت کشباف و برگردید ، آخرین دانه کشباف را با اولین دانه 12 دانه سمت چپ با هم ببافید … در تمام رج ها همین کار را تکرار کنید آخرین دانه کشباف را با اولین دانه بافت صاف یکی کنید تا زمانی که دانه های دو طرف تمام شود و تنها 12 دانه کشباف باقی مانده باشد ، در این مرحله 12 دانه را نیز کور کنید.

دو قسمتی را که با فلش مشخص شده را به وسیله قلاب به هم وصل میکنیم و مابین آن را با بافت شلال میبافیم … به جای اینکار میتوان از دوخت نیز استفاده کرد.

سپس به اندازه 12 دانه از کشباف را شمرده عقب بیایید و با بافت 6 دانه پایه بلند بند روی پاپوش را ببافید

میتوانید بلندی بند را با پوشیدن پاپوش تنظیم کنید دو ردیف مانده به آخر برای جا دکمه ی دانه از پایه ها را در وسط نبافید و به جای آن یک زنجیره ببافید و بقیه بافت ….. دکمه را دوخته …. پاپوش را بپوشید و لذت ببرید.

منبع : http://www.rixan.ir/

منبع : berroz.com
تذکر : کپی برداری با ذکر لینک منبع فقط مجاز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *