وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

demoz
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz | آموزش سئو | seo site

دایرکتوری dmoz حتما تا به حال در اینترنت راه و روش های زیادی برای افزایش پیج رنک یک وبگاه در سیستم رتبه سنج گوگل دیده اید و در این بین حتما اسم dmoz را هم بارها شنیده اید و از اهمیت آن برای صاحبان وبگاه ها و مخصوصا وبلاگ نویسان برای ثبت وبلاگشان در dmoz.org با خبرید پس اگر شما هم مشتاق ثبت وبگاه خود در dmoz هستید تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید.

dmoz.org چیست؟

دایرکتوری dmoz.org که توسط شرکت نت اسکیپ (بنیان گذار موزیلا) پشتیبانی می شود که (ODP (OPEN DIRECTORY PROJECT نیز نامیده می شود.

به عنوان بزرگترین پروژه دایرکتوری جهان است که با تلاش بیش از نیم میلیون ادیتور به جمع آوری مجموعه وب سایت ها می پردازند. علاوه بر اینکه بعد از ثبت وبگاه و یا وبلاگتان در این دایرکتوری بسیاری از موتور های جستجو به سمت شما هجوم می آورند که در رتبه وبگاه شما هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

چگونگی ثبت آدرس وبگاه خود در dmoz.org

ابتدا اینجا رو کلیک کنید .

پس از ورود زبانی را که از آن برای انتشار مطالب خود در وبگاهتان استفاده می کنید را انتخاب نمایید (مثلا Persian ) سپس موضوعی را که وبگاه شما با آن مرتبط است را انتخاب کنید (مثلا رایانه) و سپس زیر شاخه ای را که به موضوع وبگاه شما نزدیکتر است را انتخاب نمایید پس از انجام این کار بر روی گزینه پیشنهاد آدرس کلیک کنید حال وارد مرحله اصلی می شوید و باید توضیحاتی پیرامون مطالب وبگاه خود ارائه دهید.

البته بهتر است برای انتخاب توضیحی که در مورد وبگاه خود می‌ دهید, وقت بیشتری صرف کنید. با این حال ممکن است در انتها وبگاه شما اصلا‌ً در فهرست قرار نگیرد! واقعاً چرا؟

باید این مسئله را به یاد داشته باشید که ویراستار های وبگاه DMOZ، افرادی هستند که داوطلبانه و به صورت پاره‌ وقت این کار را انجام می‌ دهند و برنامه شخصی خود را دارند.

تنها راه این است که مانند افراد دیگر بسیار صبور باشید. زمانی که موضوع و شاخه مورد نظر خود را در DMOZ انتخاب کردید، در صفحه پیشنهاد وبگاه و قسمت‌ های تعیین شده، ‌نام، آدرس (URL) و توضیحات وبگاه خود را وارد نمایید. باید توجه داشت که URL شما به یک پسوند مناسب مانند Com. ختم شده باشد. در غیر این ‌صورت، آدرس‌هایی که خود زیرمجموعه یک URL بزرگ‌ تر باشند ( مانند amazon.com/books ) مورد تأیید قرار نمی‌ گیرند. علا‌وه بر این‌ ها موارد زیر را نیز مد نظر قرار دهید

۱) در توضیحات وبگاه خود باید از به کار بردن جملا‌ت تبلیغاتی مانند <بهترین وبگاه برای …> یا <بزرگ‌ ترین فروشنده …> پرهیز کنید.

۲) در مورد انتخاب شاخه باید به کشور و زبان انتخابی دقت کنید. به عنوان مثال، اگر مطالب وبگاه ما به زبان فارسی است، باید وارد فهرست فارسی شوید.

۳) باید دقت داشته باشید که اطلا‌عات تماس وبگاه (شماره تلفن، آدرس پستی و …) کامل باشد؛ وبگاه‌ های بی‌ نام و نشان مورد تأیید قرار نمی‌ گیرند.

۴) هیچ‌ گاه سعی نکنید وبگاه خود را در چند شاخه و موضوع پیشنهاد دهید. خطر این شیوه بسیار زیاد است. چون ممکن است گوگل شما را به عنوان یک spammer (فرستنده هرز نامه) فرض کند و آدرس شما را از فهرست وبگاه‌ ها حذف کند.

و اما آموزش تصویری ثبت سایت که اختصاصی سایت BERROZ.IR می باشد …

فرض کنید می خواهیم  یک دامنه با موضوع طراحی وب در سایت DMOZ ثبت کنیم خوب ابتدا به آدرس » http://www.dmoz.org/World مراجعه فرمایید .

و در صفحه باز شده زبان فارسی را انتخاب کنید یعنی PERSIAN

dmoz (1)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

در مرحله بعد شما باید بسته به موضوع سایتتون یک بخش رو انتخاب کنید مثلا اگر یک سایت خبری هستید بخش اخبار یا اگر یک سایت GAME هستید بخش بازی و… خوب ما چون قصد داریم یک سایت با موضوع طراحی وب را ثبت کنیم از میان این بخش ها, رایانه را انتخاب می کنیم »

dmoz (7)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و در مرحله بعدی اینترنت »

dmoz (8)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و در مرحله بعد طراحی و توسعه ی وب »

dmoz (9)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و سر آخر طراحی وب را انتخاب می کنیم

dmoz (10)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

خوب تا اینجا ما دسته مورد نظرمان را پیدا کرده ایم در این صفحه سایت هایی که مربوط به این موضوع هستند و ثبت شده اند را هم می توانید ببینید و اگر هم کمکی خواستید برای چگونگی ثبت سایت از آنها کمک بگیرید …

خوب برای انجام ادامه کار حالا باید سایت خود را به همراه مشخصات آن به سایت دموز معرفی و ثبت کنیم … برای اینکار در قسمت بالای صفحه سایت بر روی بخشی بعنوان پیشنهاد آدرس کلیک می کنیم همانند عکس »

dmoz (11)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

خوب حالا به صفحه اصلی یعنی ثبت مشخصات سایت وارد می شویم

توجه : خواندن قوانین و مواردی که در پایین هر کدام از کادرهایی که باید پر شود را فراموش نکنید*

dmoz (12)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

خوب در اولین کادر شما باید آدرس سایت را ثبت کنید »

dmoz (3)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و در قسمت دوم شما باید عنوان اصلی سایت راکه با موضوعات سایت شما تطبیق دارد قرار دهید و در قسمت سوم شما باید توضیحات مختصری مربوط به سایت را قرار دهید »

dmoz (4)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و در قسمت چهارم شما باید رایانامه یا ایمیل را جهت تایید تایپ کنید . و در کادر User Verification متون داخل عکس را جهت تشخیص روبات نبودن شما در کادر وارد کنید »

dmoz (5)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

و بر روی submit کلیک می کنیم و تمام »

dmoz (6)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz
dmoz (2)
آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

منبع آموزش » berroz.com

آموزش تصویری ثبت سایت در دایرکتوری dmoz

14 پاسخ

    1. درود به شما
      چون باید مشخصات خودتون باشه و دقیق پاسخ داده بشه نمی تونم. وگرنه حتما اینکار رو می کردم.

    1. درود دوست گرامی
      متاسفانه ساز و کار این وب سایت هیچ نظمی نداره … ولی مدت زمانی که دیگران تجربه دارند تا 6 ماه بیشتر هست که طول می کشه ! …
      مجدد هم ثبت نام نکنید که گویا مشکل براتون ایجاد میشه *
      شاد و موفق باشید*

  1. سلام و خسته نباشید
    با تشکر بسیار از سایت پرمحتوا و خوبتان

    سایت http://atsignshop.ir را در Dmoz ثبت کردیم و آدرس info سایت را بجای ایمیل قرار دادیم. می خواستم بپرسم اشکالی پیش نمی اید؟

    متشکرم
    شاد باشید!

    1. سلام دوست عزیز* شما لطف دارید , البته چون آموزش قدیمی هست باید ویرایش بشه . در مورد ایمیل هم نه خیلی کار خوبی کردید و مشکلی پیش نمیاد . برای ثبت سایت ها چون اینا یک گروه خودمختار هستند خیلی طول میکشه که حتما مناسب با نوع محتویات سایت عنوان رو از سایت دموز انتخاب کنید .
      شاد و موفق باشید *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *