وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش خیاطی و دوخت مانتو ردا با الگو

آموزش خیاطی و دوخت مانتو ردا با الگو | دوخت مانتو بدون الگو ,خیاطی,دوخت,Train Sewing and coat robe pattern free sewing pattern coat , sewing, sewing
آموزش خیاطی و دوخت مانتو ردا با الگو

يكي از مشخصه هاي مدل ارائه شده استفاده از پارچه حاشيه دار است كه معمولا براي استفاده از اين پارچه ها دچار مشكل مي شويم. حاشيه در بعضي پارچه ها در راه طراحي شده و در بعضي از پارچه ها در بيراه است. در اين مدل حاشيه پارچه در راه پارچه است كه به دو قد لباس پارچه نياز داريم.

manto rada 1 

بخش هاي مختلف الگو:

1 -تكه جلو لباس 2×

2 – تكه پشت 1× دولاي بسته

3 -آستين 2×دولاي بسته

4 -لبه آستين 2×  دولاي بسته

a: نوار به پهناي 12 سانتيمتر و طول 145 از وسط يقه پشت تا لبه دامن جلو 

b: نوار به عرض 2 سانتی متر و طول 55 سانتی متر جهت بسته شدن لباس برش

manto rada 2

ابتدا الگوها را با توجه به خط راه و موازنه آن كپي كنيد. در اين مدل تكه شماره 1 كه جلوي لباس است روي حاشيه پارچه قرار مي گيرد و تكه پشت روي دولاي بسته برش زده مي شود. آستين هم روي دولاي بسته پارچه دو بار قيچي مي شود. براي يقه قسمت جلوي لباس نوار a را 2 بار برش بزنید و از وسط تا كنيد و اتو بزنيد.

براي بسته شدن لباس دو بند باريك b را آماده كنيد. لبه آستين نواري به عرض 16 سانتيمتر و طول دور لبه آستين درنظر گرفته شده كه از عرض آن تا مي شود و هنگام برش از قسمتي از حاشيه پارچه درآورده مي شود. 5/ 1 سانتيمتر براي اضافه درز درنظر بگيريد. پايين لباس و چاك در پهلوها را مي توانيد 5/ 2 سانتيمتر براي برگرد علامت بگذاريد.

 manto rada 3

مراحل دوخت : 

سرشانه جلو و پشت را بهم وصل كنيد و اتو بزنيد. تكه لبه آستين را به آستين بدوزيد و درز آن را اتو بزنيد. حلقه آستين را تا نقطه موازنه به بالاتنه لباس وصل كنيد. ادامه گشادي آستين در زير بغل را بهم بدوزيد و آن را اتو بزنيد. درز پهلوي بالاتنه پشت و جلو را تا نقطه موازنه بهم وصل كنيد. ادامه درز پهلو را به صورت چاك باز بگذاريد.

 manto rada 4

تكه a را كه آماده كرد هايد از يك سمت به دور تكه جلو و پشت بدوزيد و از سمت ديگر آن را پس دوزي كنيد. درزها را در اين قسمت اتو كنيد. براي بسته شدن جلوي لباس دو بند b آماده شده را به خود كمر در قسمت جلو بدوزيد.

پايين لباس را 1 سانتيمتر تو داده همراه با چاكها بدوزيد.  لباس چون در پايين تقريبا به صورت راست است به اين چاكها نياز است و هنگام پاكدوزي سعي كنيد چاكها را به اندازه پايين لباس به داخل تا كنيد تا پس از دوخت مرتب تر به نظر آيد.

منبع  : بانوکده

بازنشر : berroz.ir

آموزش خیاطی و دوخت مانتو ردا با الگو | دوخت مانتو بدون الگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *