وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش چیدمان لوازم در اتاق های مختلف خانه

آموزش چیدمان لوازم در اتاق های مختلف خانه

همه ما به نحوه قرارگیری لوازم , زیبایی و ایجاد فضای صمیمی در خانه اهمیت می‌دهیم، برای اینکه اتاق‌های گوناگون خانه را به بهترین، مناسب‌ترین شکل ممکن بچینید باید به نکته‌های ریزی توجه کنید که ما در اینجا به برخی از این نکات اشاره میکنیم.

آموزش چیدمان لوازم

چیدمان راحت مبلمان

دقت کنید فضای اتاق یا محلی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهیم بسیار مهم است و می بایست ابعاد درستی از نحوه چیدمان وسایل را داشته باشیم. پیشنهاد این است که اول جای مبل را مشخص کنید و با توجه به رنگ فضای اطراف و محیطی دکوراسیون منزل اقدام به انتخاب و خرید مبل کرد.

اتاق بزرگ، ورودی انتهای اتاق

بهتر است ورودی را خیلی شلوغ نکنید. دو تا صندلی راحتی که رو به هم قرار دارند در بالای اتاق و رو به روی شومینه بگذارید و در فاصله بین آنها نیز یک میز قرار دهید. در کنار شومینه، قرار گرفتن یک کاناپه به حفظ تناسب اتاق کمک میکند و برای زیبا شدن بیشتر فضا دو عدد صندلی زیبا رو به روی کاناپه قرار دهید. دو مبل راحتی هم روبه روی شومینه و پشت به صندلی های بالای اتاق می توانید بگذارید تا فضای صمیمی تری در پایین اتاق داشته باشیم.

آموزش چیدمان لوازم

بدون دیوار خالی، شومینه در مرکز

در چنین اتاقی اگر مبلمان را در وسط اتاق بچینید بهتر است . مبل و کاناپه رو به هم باشند تا مهمانان بتوانند راحت با هم گپ و گفت‌وگو کنند.پهن کردن یک قالیچه زیبا و قرار دادن یک میز در وسط بهتر است . برای خالی نبودن اطراف اتاق، از انواع صندلی ها، میز یا کمد میتوانید استفاده کنید.

اتاقی که پنجره رو به بیرون دارد

اگر اتاق نشیمن شومینه ندارد، باید به دنبال ویژگی دیگری که از آن به عنوان پایه چیدمان میتوان استفاده کرد باشید . این ویژگی می تواند تلویزیون یا پنجره بزرگ باشد. یا مثلا می توانید خودتان با نصب یک تابلوی بسیار بزرگ، نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید.

راحت و دوستانه

برای اینکه مهمان ها به هم نزدیک باشند و به راحتی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند بهتر است فاصله ی مبل و صندلی ها را دورتر از 2.5 متر از هم قرار ندهید. برای زیبایی بیشتر و ایجاد فضای صمیمی برای صحبت کردن دو کاناپه بزرگ را رو به هم در وسط اتاق قرار دهید و صندلی ها را در انتهای طرفین آنها بگذارید .

خانه های شلوغ

فاصله بین مبل و صندلی ها باید حداقل 75 سانتی متر باشد تا راحت بتوانید میان آنها رفت و آمد کنید. بین میز و مبل هم باید 36 تا 46 سانتی متر فاصله باشد.

آموزش چیدمان لوازم

فضای باز

در اتاق های بزرگ که فضا باز و فاصله مبل ها از هم دور است،برای راحتی بیشتر مهمان ها باید برای هر مبل و کاناپه ای یک میز عسلی در نظر بگیرید. حتی می توانید از دو میز گرد بزرگ برای بین مبل ها استفاده کنید که به چیدمان زیباتر فضا هم کمک می کنند.

مرتب کردن سیم کشی ها

تا جاییکه ممکن است اگر نیاز به سیم کشی بود می تواند از داکت استفاده کنید یا آنها را از زیر قالی و فرش عبور دهید که موجب زشت شدن فضای اتاق نشویم.

کنج دیوارها و دیوارهای با انحنای کج

در این محیط ها می توانید در کنج ها میزها را قرار دهیم یا کنسول بازی یا گلدان های بزرگ. همچنین قرار دادن مبل ها در وسط اتاق در این محیط ها بهترین شکل چیدمان مبل است که نزیک به شومینه و تلوزیون نیز باشند. و از در دید بودن شومینه و تلوزیون می بایست مطمئن شویم.

تلوزیون در چیدمان منزل

یکی از نکاتی که باید به آن اهمیت داد نحوه قرار دادن تلوزیون در محیط خانه است که نور خورشید یا حتی لامپ ها در آن منعکس نشود. فاصله استاندارد بین تلوزیون و مبلمان و صندلی ها مابین 2.5 تا 3.5 متر می باشد. و اینکه در چیدن صندلی و میزها باید دقت به خرج دادکه موجب و مانع دید بیننده ها نشود. و زوایه دید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که 30 درجه بهترین حالت آن است.

اتاق انباری

مناسب ترین مکان برای قرار دادن وسایل اضافه کمدها یا بوفه های بزرگ هستند که معمولا کنار دیوار هستند.

آموزش چیدمان لوازم

گردآوری و بازنشر : وب سایت بروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *