وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اثرات و عوارض قرص های ضد بارداری بر روی خلق و خو و چهره ی زنان

Birth control pills
اثرات و عوارض قرص های ضد بارداری بر روی خلق و خو و چهره ی زنان

قرص های ضد بارداری اثراتی روی خلق و خو، درک احساسات و حالت چهره زنان دارند.

دکتر «کریستف بازین» در مجله بین‌المللی پزشکی گفت: قرص های ضد بارداری در خلق و خوی زنان، تنظیم یا ترکیب مشکلات اثرات منفی می‌گذارد؛ مطالعات اخیر نشان دادند این قرص‌ها اثرات روانی بسیار حساس و مخرب در جاذبه جنسی و حسادت های شدید در میان زنان نسبت به همسران خود در بردارد؛ این ارتباط سیستماتیک نیست اما می‌توان کاملاً آن را مشاهده کرد.

این مطالعه در دانشگاه لیدن هلند انجام شد و نشان داد قرص ضد بارداری می‌تواند در حالات چهره و احساسات تغییراتی ایجاد کند؛ در این مطالعه از چهره‌های زنانی که از قرص ضد بارداری استفاده می‌کردند تصاویری گرفته شد و تغییرات چهره آنان کاملاً مشاهده شد، علاوه بر این مشخص شد این قرص‌ها باعث تغییر 5 حس این زنان (شادی، غم و اندوه، ترس، خشم و انزجار) شده است، در واقع دچار افسردگی، عصبانیت، تنفر و انزجار و ترس‌های بی مورد در آنها شده است.

دکتر «بازن» اضافه کرد: می‌دانیم قرص های ضد بارداری سطح هورمون خلق و خو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقش حساسی در تغییر رفتاری زنان می‌گذارد، در واقع صفات عمومی زنان را تغییر می‌دهد.

سایت فرانسوی آموزش و جستجو در رابطه با قرص ضد بارداری در مقاله‌ای نوشته است: در مطالعاتی که در ماه ژوئیه سال 2013 انجام شد نشان داد قرص‌های ضدبارداری اثرات مخرب بر روی پوست و چهره زنان دارد؛ علاوه بر این برخی زنان بر اثر مصرف این قرص ها مبتلا به اضافه وزن و چاقی شده‌اند که این امر باعث افسردگی آنان شده است.

اولین سایت خبری و بین المللی فرانسوی «لوموند» در 26 ژوئیه سال 2012 در مقاله‌ای نوشته بود: زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کردند به بیماری آکنه مبتلا شده‌اند.

منبع : به گزارش فارس
گردآوری و بازنشر » berroz.com

اثرات و عوارض قرص های ضد بارداری بر روی خلق و خو و چهره ی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *