وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اخاذی از زنان در تانگو | مراقب Tango باشید

Tango_(application)_logo
اخاذی از زنان در تانگو | مراقب Tango باشید

به گفته رییس پلیس فتای پایتخت بررسی محتوای تلفن همراه امیرپاشا نشان داد که وی ضمن اخذ تصاویر برهنه و مستهجن از زنان، از آنها اخاذی می‌کرده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت جزییات دستگیری مردی را فاش کرد که در محیط تانگو ضمن اغفال زنان از آنها اخاذی می‌کرد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، با تشریح جزییات این خبر گفت: در اولین روز از تیرماه امسال زنی به نام افروز با حضور در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که در فضای تانگو، مورد اخاذی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اظهارات این زن 41 ساله، پرونده‌ای پیش روی کارآگاهان گشوده شد، گفت: این زن در اظهارات خود عنوان داشت که چندی پیش با مردی جوان در محیط تانگو آشنا شده است که پس از برقراری ارتباطات بیشتر از وی تصاویری گرفته و از آن پس او را تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت 50 میلیون تومان پول نقد، تصاویر او را در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر و لینک این سایت‌ها را برای همسر و خانواده‌اش می‌فرستد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز شد، گفت: ماموران در تحقیقات تکمیلی دریافتند که این پسر جوان که خود را امیرپاشا معرفی می‌کرده است، مدعی بوده که پسر یکی از بزرگترین تولیدکننده پوشاک مردانه است که به دلیل مشکلات پیش آمده با همسرش قصد متارکه دارد و از این رو اعتماد زنان را به خود جلب می‌کرد.

کاکوان با بیان اینکه بررسی پیج امیرپاشا نشان داد که وی تصویر یک دستگاه خودروی بی‌ام‌و را به عنوان بک‌گراند صفحه‌اش انتخاب کرده و مدعی شده است که تصویر یکی از خودروهای او است، گفت: بررسی متن چت و پیام‌های رد و بدل شده فی‌مابین امیرپاشا و افروز نشان داد که کارآگاهان با یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای روبه‌رو هستند که با روانشناسی دقیق رفتار زنان آنها را مجاب می‌کند که با وی در ارتباط باشند.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه ماموران توانستند در اقدامی سریع ردپای امیرپاشا در محیط حقیقی را بیابند، گفت: تعقیب و مراقبت از این متهم آغاز شد و ماموران پلیس توانستند محل‌های تردد این متهم 25 ساله را در تهران، کرج و منطقه فردیس شناسایی کنند که نهایتا این فرد در منزل مسکونی‌اش واقع در فردیس کرج دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از وی متوجه شدند که این فرد هیچ نسبتی با مسوولان و تجاری که اعلام کرده بود ندارد، گفت: متاسفانه در بررسی کامپیوتر و تلفن همراه این فرد متوجه شدیم که او بدین شیوه از 32 زن دیگر نیز اخاذی کرده است.

به گفته رییس پلیس فتای پایتخت بررسی محتوای تلفن همراه امیرپاشا نشان داد که وی ضمن اخذ تصاویر برهنه و مستهجن از زنان، از آنها اخاذی می‌کرده است.

کاکوان با بیان اینکه بررسی از امیرپاشا نشان داد که وی با تکیه بر دروغ‌هایش مبنی بر وضعیت مالی مناسب و با این بهانه که قصد متارکه از همسرش را دارد و از سمت خانواده‌ همسرش مورد ظلم قرار گرفته، توجه زنان را به خود جلب می‌کرده است، گفت: بررسی اموال امیرپاشا نشان داد که وی نه تنها خودروی بی‌ام‌و ندارد بلکه عکس بک‌گراند تانگواش، عکس خودروی پسر همسایه‌شان بوده و به دلیل آشنایی‌اش با اصطلاحات صنعت پوشاک، مدعی می‌شده که پسر یکی از بزرگترین طراحان صنعت پوشاک مردانه داخلی است اما بررسی‌ها نشان داد که امیرپاشا هیچ نسبتی با این برند ندارد.

کاکوان با بیان اینکه این فرد در ارتباطش با زنان، آنها را وادار به خرید هدایای گرانقیمت می‌کرد، گفت: حتی گوشی تلفن همراه امیرپاشا نیز نتیجه اخاذی یکی از زنان بوده است.

سکوت قربانیان،چراغ سبز به متهمان

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه متاسفانه اکثر قربانیان امیرپاشا زنان متاهل بودند، گفت: خانواده‌ها باید در راستای به کارگیری تکنولوژی جدید و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ارتباطات تحت موبایل دقت لازم را داشته باشند، اما متاسفانه مشاهده شده است که نه تنها خانواده‌ها توجهی به این امر ندارند، بلکه گاهی اوقات خود نیز در دام شیادان این شبکه‌های اجتماعی گرفتار می‌شوند.

کاکوان با بیان اینکه گاهی دیده شده توصیه‌های پلیس از سوی مردم نادیده گرفته می‌شود، گفت: حجم و موضوع پرونده‌های واصله به پلیس فتا نشان می‌دهد که کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان در کمین افراد و حتی خانواده‌ها هستند و مساله قابل تاسف این است که گاها در اینگونه پرونده‌های غیراخلاقی، مالباختگان و قربانیان به دلیل شرایط فرهنگی و همچنین ترس از آبروریزی نسبت به ثبت شکایت اقدام نکرده و پلیس را در رسیدگی قاطع تنها می‌گذارند اما این ترس آنها فرصتی است به کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان تا دوباره به عمل مجرمانه خود بازگردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن هشدار به تمام سوءاستفاده‌کنندگان فضای مجازی گفت: پلیس به عنوان حافظان نظم امنیت نسبت به شناسایی، دستگیری و برخورد با این سوءاستفاده‌کنندگان در کمترین زمان ممکن اقدام می‌کند اما قربانیان نیز باید توجه داشته باشندکه سکوت آنها باعث تجری مجرمان خواهد شد.

منبع :  در گفت‌وگو با ایسنا

بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *