وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

همه چیز در مورد از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

موهای زائد یکی از معضلات مهم در زندگی بسیاری از زنان و همچنین مردان است. استفاده از لیزر را می توان از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن دانست. البته دقت کنید این روش همیشه دائمی نیست ولی می تواند شمارا برای مدت طولانی از شر موهای زائد بدن خلاص کند. همچنین می توان از روش های طبیعی مانند استفاده از واجبی بهره برد.

فصل مناسب برای لیزر

بهترین فصل برای لیزر فصل زمستان است. زیرا قبل یا بعد از لیزر پوست جوان تر می شود و البته حساس تر. در فصل تابستان تابش نورخورشید به روی این پوست حساس باعث به خطر انداختن رنگدانه و همچنین بافت آن می شود.

آقای دکتر کاسل که در کلینیک جوان سازی صورت در سیدنی فعالیت دارند می گوید : وقتی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حداقل برسد، لیزر، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

چگونگی عملکرد دستگاه لیزر

موهای قهوه ای و سفید برای خانم ها در خط بیکینی و پاها بیشتر است و برای آقایان ریش نواحی از کمر و سینه که می توان با لیزر موهای زائد را از بین برد.

روش کار با هدف قرار دادن فولیکول‌های مو، که ما با حدود ۵ میلیون (که ۱ میلیونش روی سرمان است) از آنها به دنیا می‌آییم، کار می‌کند.

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

چرخه‌ی مو برای کامل شدن شامل ۳ مرحله است : رشد، انتقال و استراحتپالس‌های لیزر به موهای در مرحله‌ی رشد، نور می‌تابند تا فولیکول‌ها را از بین ببرند.

آقای کاسل می‌گویند : بسته به ناحیه درمان یک سری جلسات لیزر به مدت ۴ تا ۸ هفته نیاز دارید. در هر جلسه حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از موها کاهش می‌یابد، و تا زمانیکه دیگر مویی در نواحی پوستتان باقی نماند، همچنان فولیکول‌ها مورد هدف قرار خواهند گرفت.

 از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

آقای دکتر کاسل توضیح می دهند : بعد از 6 تا 8 هفته شما می توانید از بین رفتن موهای زیر بغل و پاهایتان را به وضوح ببینید. برای درمان کامل حتی تا یکسال نیز این دوره بصورت منطم نیاز است تا با نتیجه ی مطلوب برسید. البته برای از بردن موهای صورت زمان بیشتری نیازمند است, زیرا تولید دائمی هورمون‌ها توسط بدن، می‌تواند یک چرخه‌ی رشد جدید از موهای صورت ایجاد کند و در نتیجه درمان صورت، سخت‌تر است.

لیزر بین ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که بستگی به قسمت مورد نظر دارد. کاسل می‌گوید: اکثر مردم می‌گویند لیزر راحت‌تر از اپیلاسیون با موم است. بالای لب، ناحیه‌ی بیکینی و سینه، مناطق حساس‌تری برای لیزر هستند.

کسانی که می توانند از لیزر استفاده کنند ؟

قبل از استفاده از لیزر ابتدا باید با دکتر پوست مشاوره شود. عملکرد درست لیزر بستگی به رنگدانه دارد. لیزر روی موهای بلوند و قرمز تاثیر کمتری دارد و روی موهای خاکستری و سفید کار نمی‌کند! . آقای کاسل می گویند در این مواقع می توان از الکترولیز که یک فرایند دائمی اما دردناک‌تر است و با چندین سوزن انجام می‌شود را استفاده کنید.

لیزر درمانی یک کار پزشکی است و نباید صرفا با شناخت از دستگاه لیزر از آن استفاده کرد. بلکه نیاز به دانش کافی از باید و نبایدها دارد پس قبل از مراجعه به هر کلینیک پزشکی سابقه و مدارک او را بررسی کنید. خانم الیزابت هیگز که یک دکتر متخصص پوست است می گوید؛ استفاده از لیزر در دوران بارداری یا هنگامی که تب‌خال دارید و یا در حالتی مثل لوپوس هستید بسیار مضر است. داروهای درمان آکنه مانند روآکوتان نیز نباید مصرف شوند. بنابراین قبل از درمان با پزشکتان مشورت کنید.

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

همچنین مهم است که ناحیه‌ی مورد نظر، حداقل از ۳ هفته قبل، اپیلاسیون یا برنزه نشده باشد. کاسل توضیح می‌دهد که لیزر نمی‌تواند بین رنگ قهوه‌ای واقعی و قهوه‌ای ساختگی تفاوتی قائل شود، چون فقط رنگدانه را می‌بیند.

پس باید از هر نوع برنزه شدن اجتناب کنید تا لیزر بتواند بدرستی و بدون ایجاد زخم در سطح پوست، به فولیکول موهایتان دسترسی داشته باشد.

قبل از شروع به سلامت پوست خود توجه کنید

دکتر هیگز می‌گوید: لازم است که لیزر درمانی متناسب با پوست شما باشد. اگر اپراتوری که لیزر انجام می‌دهد از تنظیمات درستی استفاده نکند، دچار لکه‌های تیره، لکه‌های سفید، تاول، کبودی یا زخم می‌شوید.

در استرالیا، اداره‌ی مدیریت محصولات درمانی،بمنظور اینکه دستگاه‌های لیزر و ماشین‌های دارای پالس نور شدید صرفاً برای اهداف درمانی استفاده شوند، بر واردات آنها، نظارت می‌کند. اما از بین بردن مو بعنوان یک کار درمانی در نظر گرفته نمی‌شود. این بدین معنی است که هرکسی می‌تواند یکی از این دستگاه‌ها بخرد.

کاسل می‌گوید: اگر کسی بدرستی آموزش ندیده باشد، ممکن است کارها را اشتباه انجام دهد. اگر مردم با یک دستگاه کم قدرت تحت درمان قرار گیرند، این کار بجای اینکه موها را از بین ببرد، فقط آنها را کاهش می‌دهد.

از آنجایی که در هر کاری، دستورالعملی وجود دارد اما می‌تواند اجرا نشود، پس تحقیق کنید. دکتر هیگز می‌گوید: بررسی کنید که آیا اپراتور درمانگر شما برای استفاده از آن دستگاه لیزر تعلیم دیده است یا نه! و اینکه آیا درباره‌ انواع پوست، آگاهی از عوارض، داروها و ایمنی لیزر به او آموزش داده شده است؟

از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر

http://sorkhabsefidab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *