وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

از سایت های همسر یابی تا خواستگاری های سنتی ازدواج مجازی بهتر است یا سنتی؟!

از سایت های همسر یابی تا خواستگاری های سنتی ازدواج مجازی بهتر است یا سنتی؟! | صیغه یابی , نکاح کردن , عقد موقت , سایت صیغه یابی , سایت دوستی , روش صیغه کردن
همسر یابی

ازدواج و پیدا کردن زوج مناسب مقوله ای است که از دیرباز تا کنون چالش پیش روی انسان ها بوده است و از دیرباز رسم و رسومات …. 

ازدواج و پیدا کردن زوج مناسب مقوله ای است که از دیرباز تا کنون چالش پیش روی انسان ها بوده است و از دیرباز رسم و رسومات خاص خود را داشته است.

از چهره گل انداخته داماد و تعارف سینی چای عروس بگیر تا به امروز ؛که موضوع شکل دیگری پیدا کرده است و ازدواج های سنتی تا حدی جای خود را به مدل های جدید آشنایی داده است و صد البته مشکلات بسیاری را پیش روی جوانان قرار داده است.

سایت های همسریابی از همین شکل های نوظهور آشنایی است که علاوه بر هشدار بسیار مسئولین و کارشناسان همچنان جولان می دهند.

انواع دوستی‌های قبل از ازدواج و پیدایش فضای مجازی روز به روزعامل پوست اندازی نسل قبلی و پیدایش نسلی شد که به دنبال همسر آینده خود در کوچه پس کوچه‌های سایت‌های همسریابی، تاس بخت و اقبال خود را به بالا پرتاب می‌کنند تا شاید هنگامی که بر زمین می‌نشیند جفت شش بیاید.

اما آشنایی‌هایی که در محیط‌ های مجازی مانند چت روم‌ها، فیس بوک و سایت‌های همسریابی صورت می‌پذیرد تا چه میزان می‌تواند بنیان‌های یک ارتباط درست و زمینه‌های تشکیل یک زندگی مستحکم را رقم بزند؟

این سوالی است که هر چند همواره به آن پاسخ های ترسناک داده می شود و کارشناسان همواره از شکست این نوع دوستی ها و ازدواج ها خبر می دهند اما همچنان پاسخ قانع کننده ای برای آن در دست نیست چرا که همواره جوانان به این نوع دوستی ها و ازدواج ها متمایل می شوند هر چند که نگرش کلی جامعه نسبت به این نوع ازدواج در هر حال منفی است.

مسئله‌ای که همیشه درباره سایت‌های همسریابی عنوان می شود عدم اطمینان بر اطلاعت وارد شده است که همواره از دختران سیندرلا می سازد و از پسران شاهزادهای سوار بر اسب سفید!
حتی اگر این مشکل اطلاع رسانی درست هم حل شود باز هم نمی توان به روش هایی که فضای مجازی برای معرفی یک همسر مناسب پیشنهاد می کند اطمینان کرد چرا که از قدیم گفته اند ازدواج مانند هندواننه سر بسته است.

به نظر می رسد تنها راه برای داشتن یک ازدواج موفق همان آشنایی از طریق خانواده و نشست و برخواست های خانوادگی است هر چند که باید این را پذیرفت که حنای خانواده ها دیگر کمتر برای جوانان رنگ دارد و باید با تکنولوژی و پیشرفت های آن و تغییر فرهنگ نسل ها کنار آمد.

بنابراین دولت باید در زمینه قانونی کردن سایت های همسر یابی و کنترل و نظارت بر انها اقدامات جدی به عمل اورد.

گفتنی است، طبق تعریفی که وزارت ورزش و جوانان برای سایت‌های همسریابی دارد؛ این سایت ها فقط در ذیل مراکز مشاوره حق فعالیت دارند به عبارت دیگر طبق آیین نامه ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج یکی از وظایف پنج گانه مراکز مشاوره مسئله همسریابی است و کارشناسان نیز همیشه بر مسئله مشاوره در کنار همسر گزینی تاکید داشته‌اند و آن را جز لاینفک همسرگزینی می‌دانند.

ضمن آنکه رییس پلیس فتا نیز معتقد است اگر متولی برای این مسئله پیدا شود قطعا بهتر می‌توان این مسئله را ساماندهی کرد و مردم نیز اگر بدانند یک سایت وابسته به دولت وجود دارد که حافظ اسرار محرمانه آنهاست، به آن اطمینان پیدا می‌کنند.

منبع : پارسینه-گروه اجتماعی

بازنشر » berroz.com

سایت های همسر یابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *