وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

افزونه های خرابکار کروم *افزونه کروم

افزونه های خرابکار کروم *افزونه کروم

مهاجمان در حال استفاده روزافزون از افزونه‌های خرابکار مرورگر کروم هستند و در حال حاضر افزونه خرابکاری خود را به جای ویدئوی فیس‌ بوک جا می‌زند. به گفته یک کارشناس ارشد امنیتی در آزمایشگاه کسپراسکای، مهاجمان در حال استفاده روزافزون از افزونه‌های خرابکار مرورگر کروم هستند.

وی به‌طور خاص بر روی مثالی که در حال حاضر خود را به جای یک ویدئوی فیس‌ بوک جا می‌زند تأکید کرد این بدافزار که اصلاً ترکی است و کاربران ایتالیایی را هدف گرفته است، حساب‌های کاربری فیس‌ بوک و مرورگر کاربر را سرقت می‌کند. به گفته این محقق، نسخه‌هایی از این بدافزار در آمریکای لاتین نیز مشاهده شده است.

به گفته وی، کاربران اغلب درک درستی از استفاده از افزونه‌ها در مرورگر ندارند. افزونه‌ها از حق دسترسی بالایی برخوردار هستند و به تمامی داده‌ها، کلمات عبور و وب‌ سایت‌های مشاهده شده دسترسی دارند. پیش از این و در ماه ژانویه نیز کسپراسکای افزونه‌های خرابکار کروم را در فروشگاه رسمی کروم مشاهده کرده بود.

گوگل به مرور زمان تغییراتی در کروم ایجاد کرده است که به واسطه آنها، چنین حملاتی سختتر می‌شوند کسپراسکای به کاربران توصیه کرده است که مجوزهایی را که برنامه در زمان نصب درخواست می‌کند به دقت بررسی کنند. البته کاربران غیرحرفه‌ای نمی‌توانند تشخیص دهند که چه مجوزهایی مناسب یا نامناسب هستند.

 

منبع:فناوری اطلاعات ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *