وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

انتقاد آیت‌ الله شبیری زنجاني از ترویج دهه‌ های پیاپی عزاداری

zangani
انتقاد آیت‌ الله شبیری زنجاني از ترویج دهه‌ های پیاپی عزاداری

آیت الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. جامعه  نمی تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموعه عزاداری روی میاورد.

آیت الله شبیری ترویج دهه های پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها به وجود می آید. افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد.

آیت الله شبیری با غیر شرعی خواندن هتک حرمت عزاداری ها، خاطر نشان کرد: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها نیست. اگر برپایی مجلس های شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل بیت علیهم السلام می دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.

این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک هرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص می کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!

آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امروزه برخی از منبری ها و مداح های بی تقوا حرف های بی سند و مجلس های بی سندی را ترویج می کنند و پس از ترویج آن در جامعه، عرف هرگونه مجلس شادی را در این ایام هتک حرمت می نامند. افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند. اما حتما ما باید موضوع را درست کنیم و بعد آن را تبلیغ کنیم تا باعث هتک شود؟

منبع :  پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی ♦ افکار نیوز

بازنشر » berroz.com

انتقاد آیت‌ الله شبیری زنجاني از ترویج دهه‌ های پیاپی عزاداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *