وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بايدها و نبايدهای جراحی های زيبايی

Plastic Surgery
بايدها و نبايدهای جراحی های زيبايی

دکتر مهدی آريانا، متخصص جراحي و عضو هيات علمی دانشگاه از بايدها و نبايدهای جراحی های زيبایی به شما می گويد.

دکتر مهدي آريانا، متخصص جراحي و عضو هيات علمي دانشگاه از بايدها و نبايدهاي جراحي هاي زيبايي به شما مي گويد.

جراحي پلاستيك مثل تمام شاخه هاي ديگر پزشكي فرايندي كاملا علمي و مبتني بر دانش و نيز توانمندي هاي جراح است. خصوصيات جسمي و بدني بيماران نيز بخش مهم ديگر ماجراست. داشتن انتظارات معقول و برپايه واقعيت هاي علمي براي انجام اين جراحي ها براي همه بيماران ضروري است و اين وظيفه يك جراح باتجربه است كه قبل از جراحي تمام موارد را با دقت و حوصله با بيمار و خانواده بيمار در ميان گذاشته و تمام احتمالات را بررسي كرده و پاسخ سؤالات احتمالي آنها را بيان كند. دکتر مهدي آريانا، متخصص جراحي (پلاستيک و ترميمي) در مقاله زير از انواع جراحي هاي زيبايي و بايدها و نبايدهاي آنها سخن گفته است. 

جراحی زیبایی سینه و بایدهای آن:

اصولا جراحي زيبايي سينه با توجه به اهميت فوق العاده اي که در بانوان دارد جزو جراحي هاي بسيار تکنيکي و دقيق به حساب مي آيد. وجود حس دقيق و ظريف زيبايي شناختي و تسلط و تجربه کامل جراح در انواع مختلف جراحي هاي ترميمي سينه نيازمندي حياتي براي جراحان در اين فيلد است. تفاوت هاي آناتوميک و بافت شناسي و همچنين تفاوتهاي بسيار متنوع بيماران نيازمند انجام جراحي کاملا اختصاصي نسبت به هر بيمار است. روش کار به اينگونه است که پس از بررسي دقيق اوليه در معاينه، يک سناريوي کاملا اختصاصي جراحي براي هر بيمار تدوين شده و با ارائه جزئيات برنامه به بيمار، وي و خانوادهاش را در جريان دقيق نوع عمل تعيين شده و نيز نتايج احتمالي آن از لحاظ فکري قرار مي دهيم و در نهايت با استفاده از آخرين تکنيک هاي روز دنيا و تجارب بررسي صدها بيمار جراحي شده قبلي، يک تکنيک انتخاب و انجام مي شود.

بیماران به دلایل متفاوتی کاندیداي جراحی سینه مي شوند که مهمترین آنها: 

  •  بزرگ بودن سينه ها و اثرات مخرب ناشي از سنگيني و حجم زياد آنها
  •  کوچک بودن غيرمعمول سينه ها
  •  تقارن نداشتن سينه ها
  •  شلي و افتادگي شديد سينه ها

جراحی زیبایی شکم و بایدهای آن:

اصولا تکنيک علمي جراحي شکم برخلاف ظاهر نسبتا ساده آن مستلزم تجربه و تبحر کامل جراح است. برداشتن صرفا پوست و چربي اضافي و آويزان شکم تنها بخش اندکي از اين جراحي است. ترميم عضلات جدار شکم، اصلاح پهلوها، اصلاح دقيق ناف با تکنيک هاي خاص، اصلاح بخش فوقاني ناحيه تناسلي، اصلاح دقيق ناحيه سر دل و زير دنده ها و ترميم فتق هاي احتمالي جدار شکم از بخشهاي مهم و قابل توجه اين جراحي است که بدون توجه به آنها کار دقيق و کامل نخواهد بود.

لیزر لیپولیز و بایدهای آن:

همگام با پيشرفت علم و تکنولوژي، تکنيک هاي جراحي نيز با کمک اين ابزار تکنولوژيک، با هدف کمترين آسيب در کنار بالاترين درجه کيفيت اعمال جراحي در حال تکامل هستند. با استفاده از ليزر در بهبود چاقي هاي موضعي علاوه بر افزايش سطح کيفي روشهاي قبلي، عوارضي همانند خونريزي، کبودي هاي شديد پس از جراحي، درد و شلي پوست به حداقل مي رسد، البته واضح است، استفاده از اين تکنيک مانند هر ابزار جديدي ديگر نياز به تجربه و مهارت فراوان در کنار کمک گرفتن از ليزرهايي با کيفيت استاندارد بالاست. نواحي شکم، پهلوها، باسن، غبغب و بازوها مناسب ترين نواحي براي استفاده از اين تکنيک در جهت رفع چاقي هاي موضعي بوده و با نتايج فوق العاده اي همراه بوده اند.

جراحی زیبایی پلک و بایدهای آن:

پلک به عنوان يکي از اندام هاي بسيار مهم در زيبايي صورت و همچنين نقش عملکردي آن در حمايت از چشم نيازمند توجه و دقت ويژه اي است. بررسي دقيق و هوشمندانه بيمار پيش از انجام هر نوع جراحي روي پلک توسط جراح الزامي است. برداشت پوست اضافي و نيز چربي هاي اضافي ناحيه پلک اقدام مهم جراحي است و تغيير شگرفي در چهره ايجاد كرده و در کاهش اثرات گذشت عمر و افزايش سن نقش قابل توجهي دارد. اين جراحي معمولا به صورت سرپايي و تحت بي حسي موضعي انجام مي پذيرد و نيازي به بستري شدن بيمار نيست. 

بزرگی سینه در آقایان و راهکارهای درمانی آن:

سـينه هاي بــزرگ آقـايـان (ژنيكوماستي) در اثر افزايش حجم سينه ها اتفاق افتاده و علل مختلف همچون مسائل فيزيولوژيك ناشي از بلوغ يا كهنسالي، داروهاي مختلف و در موارد نادر برخي از بيماريها سبب ساز آن است، البته در بسياري از موارد علت واضح و خاصي را براي آن نمي توان يافت. با توجه به حجم و اندازه سينه ها و ميزان پوست اضافي آنها روش هاي گوناگوني براي رفع آن از ديرباز توسط جراحان به كار گرفته مي شود. جراحي باز و ليپوساكشن از رايج ترين روشهاي درمان اين بيماري به شمار مي رود. جديدترين تكنيك استفاده همزمان از يك برش جراحي بسيار كوچك (minimal invasive ) در زير هاله در تركيب با ليپوساكشن يا ليپوليز است. 

عوارض جراحی های زیبایی:

هيچ جراحي نيست که بدون عوارض جانبي باشد و درضمن هر جراحي عوارض ويژه خود را دارد. اين عوارض از درد و تورم و خونريزي مي تواند باشد تا عوارض ديگر. نکته حائز اهميت آن است که يک جراح مسئول، تمامي اين عوارض را براي بيمار شرح دهد تا بيمار انتخابي آگاهانه داشته باشد. شايان ذکر است تجربه و تبحر يک جراح در کاهش و تخفيف عوارض بسيار مهم و حائز اهميت است.

بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *