وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بوداییان مسلمانان میانمار را زنده زنده سوزاندند ! 18+

Muslims in Myanmar (2)
بوداییان مسلمانان میانمار را زنده زنده سوزاندند ! 18+

سکوت مرگبار مجامع جهانی و کشورهای غربی موجب شده تا مسلمانان میانمار ضمن زندگی در بدترین وضعیت ممکن، قربانی نسل کشی و خشونت های قومی و مذهبی در این کشور شوند. در جریان دور جدید نسل کشی مسلمانان، 20 پسر بچه مسلمان از مدرسه ربوده و پس از قطعه قطعه شدن، اجسادشان به آتش کشیده شده است.

بروز : در این خبر تاسف آور, که خیلی زود فراموش شد, مثل دیگر خبرهای خبرگزاری های کشور ایران اسلامی , کشته شدن مسلمانان را به گردن دیگران انداختند و باز امریکا را محکوم کردند ؟؟؟!!! پس تکلیف کشور ما که خود را مسلمان میدانند و هر روز در رسانه اعلام می کنند با خدا سلام علیک دارند , پس تکلیف اینها چه می شود ؟؟؟ خیلی احمقانه است که جمعی را بکشند و به آتش بزنند و کشور ما فقط در پشت تریبون در جای امن و راحت و باد کولر و بخاری لم داده اند و میگویند محکوم می کنیم ! همین ! در کشور ما اینهمه آدم وجود داردکه خود را به خدا چسبانده اند , ولی هنوز 313 نفری که قرار است یار امام زمان باشند … پیدا نشده …
و من بعنوان یک مسلمان دست و پا بسته می گویم که قاتل این مسلمانان , نه امریکایی هستند نه بوداییان ! بلکه خود مسلمانان هستند , چون وحدت ندارند و بس …

خشونت علیه مسلمانان، که سال گذشته تنها به ایالت غربی راخین محدود شده بود، امروز در سرتاسر کشور میانمار گسترش یافته است. گروه‌های مهاجم خشمگینی از بودایی‌ها، که برخی با جنبش نظامی “9 6 9” كه به معنای «ويژگی‌های نه‌گانه بودا، شش راه بودا و ويژگی‌های نه‌گانه رهبانيت» است در ارتباطند، در شهرهای میکتیلا، نایپیادا، باگو و به تازگی نیز یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، به مسلمانان حمله‌ور شده‌اند.

بسیاری از مسلمانان یانگون، باگو و دیگر شهرهای بزرگ جرأت رفتن به مسجد، وارد شدن به فروشگاه‌های مواد غذایی مسلمانان یا نشان دادن مسلمان بودنشان خارج از خانه‌ها و مغازه‌هایشان را ندارند. در دوسال گذشته، دستکم 100 هزار مسلمان آواره، و هزاران مسلمان دیگر نیز کشته شده‌اند.

ضعف دولت مرکزی میانمار این قدرت را به اقوام و قبایل تندروی این کشور داده است تا اقدامات وحشیانه و خشونت باری را بر ضد اقلیت مسلمان اعمال کنند. “تین سین” رئیس جمهور میانمار 6 می در سخنانی مدعی شد که دولت میانمار متعهد به ایجاد جامعه ای آرام و هماهنگ در استان راخین است.

ولی اتفاقات دردناک در استان راخین و اقدامات خشونت بار بر ضد مسلمانان این منطقه واقعیت های دیگری را نشان می دهد. ایجاد پناهگاه های اضطراری برای مسلمانان روهینگیا اکنون تبدیل به مکانی دائمی برای آنان شده و این مکان ها شبیه به زندان شده است.

مسلمانان اجازه خروج از این اردوگاه ها و پناهگاه ها را ندارند. کارگران امداد و نجات تهدید می شوند. خشم و نگرانی مسلمانان در این اردوگاه ها به اوج خود رسیده است.

این اتفاقات و حملات به مسلمانان میانمار در حالی ادامه دارد که بر اساس آمار رسمی دولت میانمار در ماه مارس گذشته 43 نفر در شهر میکتیلا کشته شدند.

همچنین روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه انتشار ویدئویی در میانمار و بازتاب گسترده آن باعث شد تا بار دیگر تحولات داخلی میانمار به یکی از مهمترین کانون های توجه مخاطبان خبر و تحلیلگران تبدیل شود.

ویدئویی که علاوه بر تصاویر حمله گروهی افراطیان بودایی، صحنه هایی باورنکردنی از ضرب و شتم شدید و حتی آتش زدن مسلمانان در آن به چشم می خورد.

بر اساس گزارش های موجود و مورد تایید رسانه های غربی، مسلمانان میکتیلا به فجیع ترین وجه ممکن قربانی خشونت های بوداییان افراطی شده اند.

به عنوان مثال، در جریان دور جدید نسل کشی مسلمانان، 20 پسر بچه مسلمان از مدرسه ربوده و پس از قطعه قطعه شدن، اجسادشان به آتش کشیده شده است.

گفتنی است تا کنون آمار رسمی در مورد تعداد دقیق کشته‌های نسل‌کشی مسلمانان میانمار وجود ندارد و بر اساس آمار غیر رسمی در حوادث اخیر 170 نفر کشته شده، 7 هزار نفر زخمی شده و 40 هزار فعال مسلمان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

رهبر مسلمانان میانمار دکتر محمد یونس نیز سکوت کشورهای مسلمان در کنار کشورهای غربی و مجامع حقوق بشری را علت ادامه یافتن کشتار مسلمانان این کشور می‌داند.

 به گفته وی بودیست‌های افراطی مسلمانان را در میان خود نمی‌خواهند و به همین دلیل جوانان و به خصوص تحصیل کرده های مسلمان را دستگیر کرده و به نقطه نامعلومی می برند و به زنان مسلمان تجاوز می کنند.

اصلاحات مد نظر آمریکا که پس از سفر هیلاری کلینتون به میانمار در این کشور آغاز شد، همچنان در بایکوت کامل خبری در جریان است.

Muslims in Myanmar (1) Muslims in Myanmar (2) Muslims in Myanmar (3) Muslims in Myanmar (4) Muslims in Myanmar (5) Muslims in Myanmar (6) Muslims in Myanmar (7) Muslims in Myanmar (8) Muslims in Myanmar (9) Muslims in Myanmar (10) Muslims in Myanmar (11) Muslims in Myanmar (12) Muslims in Myanmar (13)

منبع : به گزارش جنوب نیوز به نقل از ابنا

منبع عکس ها : rasadroudsar.ir

گردآوری  و بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *