وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی اوانجلین لیلی | بازیگر زن سریال لاست و فیلم هابیت

بیوگرافی اوانجلین لیلی | Evangeline Lilly | سریال لاست

 

خانم اوانجلین لیلیNicole Evangeline Lilly”  یکی از بازیگران زن سینمای هالیوود است که بخاطر ایفای نقش در سریال لاست بسیار برای سریال دوستان محبوب است. او با بازی در سریال جذاب و محبوب لاست که از شبکه‌ای بی سی آمریکا پخش می‌شد در نقش کیت آستن بازی کرده‌است. و همچنین در مجموعه سه‌گانه فیلم هابیت “the hobit” – تباهی اسماگ و هابیت : نبرد پنج سپاه به ایفای نقش تائوریل، فرمانده نظامی پایگاه الفها در میرک وود پرداخته و در فیلم‌های فولاد اصل و مرد مورچه‌ای بازی کرده‌است.

بیوگرافی اوانجلین لیلی

این بازیگر زن محبوب هالیوودی متولد 3 اوت 1979 در کانادا و نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است. همسر اوانجلین لیلی موری هون بازیکن هاکی بودکه فقط 1 سال طول داشت ( 2003-2004 ).

شروع بازیگری Evangeline Lilly از سال 2002 بود که اسم خانم اوانجلین لیلی از سوی CB150 بعنوان یکی از زیباترین زنان جهان ثبت شده است.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly

وی در یک خانواده پروتستان مذهبی بدنیا آمد. مادرش مشاور زیبایی و پدرش معلم اقتصاد است. وی دو خواهر دارد یک نام کوچکترین آنها آندریا است. دوره دبیرستان خود را در دبیرستان w.g.monty secondary f به اتمام رساند و در رشته روابط بین الملل به دانشگاه British Columbia ونکوور رفت.

او برای مدت دو سال در نقش مبلغ مذهبی در یک کلبه جنگلی اقامت داشت. به زبان فرانسه تسلط کامل دارد و برای مدتی نیز مهماندار هواپیمایی “رویال ایرلاینز” فعالیت داشته حتی در رستوران نیز مشغول به کار بوده که نشان می‌دهد با پشتکار توانسته به جایگاهی که اکنون دارد برسد. برای تامین هزینه تحصیلاتش در آکهی‌های تجاری تلویزیون و در نقش مدلینگ فعالیت داشته که البته خودش مدل بودن خودش را قبول ندارد. در سال 2003 در برنامه تلوزیونی به نام روز داوری حضور و نقش کوچکی در فیلم فردی علیه جیسون داشته که نقش او یک دختر دبیرستانی بود که به کمدی تکیه داده است. از دیگر فعالیت‌های او چند ایپزود سریال Smallville نیز داشته. نقش دیگری که در سال 2004 بعنوان مهمان بازی کرده است در سریال ماورایی شبکه abc به نام بیمارستان پادشاهی است.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly

در کل دوران بازیگری حرفه‌ای او در سریال لاست بود. دوره بازیگری را در آموزشگاه بازیگران یلتون توسط دیوید پالفی که یک کارگردان و نویسنده مطرح هست فرا گرفت. که استعداد بازیگری او نیز توسط مباشر جف پالفی کشف شد که او را به کلاس‌های بازیگری معرفی و زمینه‌ساز موفقیت وی در سریال لاست شدند.

یکی از مشکلات بازی وی در سریال lost تهیه ویزای کار برای ورود به آمریکا بود. حتی بعد از گذشت چند روز که موفق به تهیه ویزای آمریکا نشد کارگردانان از روی لج بازی و ناراحتی از 20 نفر دیگر برای بازی در سریال لاست و برای نقش کیت تست گرفتند تا اینکه با خوش شانسی ویزای او آماده شد و با یک روز تاخیر سر صحنه فیلم برداری حاضر شد.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly, سریال لاست

به دلیل بازی وی در دسامبر 2006 اوانجلین لیلی نامزد بازیگر نقش اول زن برای جایزه گلدن‌گلوب شد. درآمد وی در سال 2004 برای سریال لاست 80.000 دلار برای هر ایپزود بود. بعد از اتمام سریال لاست Evangeline Lilly گفت می‌‌خواهد بخاطر کارهای بشر دوستانه بازیگری را کنار گذاشته هر چند که شاید دوباره برگردد به تلوزیون.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly, سریال لاست

از شهرتش برای کمک و آموزش به دختران نوجوان برای دفاع شخصی از خودشان در مقابل سو استفاده‌های جنسی کمک به تولید ویدیویی به نام JUST YELL FIRE کرد . و در بین تعطیلات تابستانی بین فصل اول و دوم سریال لاست به کشور آفریقایی سفر کرد.

زندگی شخصی خانم evangeline lilly

او یکبار با بازیکن کانادیی هاکی به نام موری هون ازدواج کرده و یک سال را با هم زندگی کردند ( 2003-2004 ). در هنگام بازی در سریال LOST با یکی از بازیگران به نام دومینیک موناگانDominic Monaghan” که در نقش چارلی بود ارتباط داشت.

توسط هر کدام از بازیگران سریال لاست یک اسم برای او در نظر گرفته بودند, مثلا جاش‌ هالوویJosh Holloway” یا ساویر او را کک مکی صدا می زدند که در هود سریال نیز به او زیاد می‌گفتند. گاهی هم به دختر پسروار مسیحی یا به طعنه می‌گفتند دختر دهان کوچک.

دیدگاهای شخصی‌اش او را کمی جالب نشان می‌دهد چراکه به گفته خودش میلی به کارهای عامه‌پسند ندارد. مثلا هیچوقت فیلم نمی‌بیند ! یا بازی در فیلم های صحن دار ناجور را رد می‌کند, چراکه اعتقاد دارد ارزش بازیگر کم می‌شود و برای همین نمی‌خواهد برهنه جلوی دوربین ظاهر شود. در 9 می سال 2007 بعد از اتمام تحصیل شهر خود را ترک کرد و شش ماه یکبار به شهر دیگری می‌رفت و در هر شهر نیز شخصیتی خاص از خود به نمایش می‌گذاشت. یک دوره کتاب خوانی, لیدری ورزشی و به شوخی می‌گوید در هر شهر بارها با مردهای متفاوتی آشنا شده است.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly, سریال لاست

خانه لیلی که در هاوایی بود در 20 دسامبر 2006 در حالیکه با هم اتاقی‌های خود سر صحنه فیلم‌برداری سریال لاست بودند آتش گرفت و به طور کامل سوخت که علتش را مشکل برق و اختلال در سیم کشی ساختمان اعلام کردند.

حواشی زندگی

  • او ورزشکار بوده و در بسیاری از صحنه های سریال لاست مشاهده می کنیم از درخت ها به راحتی بالا می رود
  • دوستی صمیمانه با بازیگر نقش ساویر (جاش‌ هالووی “Josh Holloway“) دارد.
  • از سال 2004 تا 2009 رابطه اش با دومینک موناگان طول کشید.
  • ورزش‌های مورد علاقه : اسکیت روی یخ – هاکی – اسنوبورد – کوه نوردی و صخره نوردی
  • 2002 : بازی در برنامه تلوزیونی روز داوری
  • 2003 : بازی در تبلیغات تلویزیونی Stealing Sinatra – فردی علیه جیسون و بازی در نقش افسر پلیس در The Lizzie McGuire Movie – فیلم Tru Calling
  • 2004 : مخالف کمترین برهنگی در سریال لاست. برای ایفای نقش و تامین هزینه های دانشگاهش به سختی کار می کرد.
  • 2005 : نفر دوم شدن در لیست 100 زن جذاب مجله ماکسیم.
  • 2007 : کسب رتبه 68 مجله ماکسیم در لیست 100 زن جذاب سال.
  • 2008 : و مجدد کسب رتبه 88 مجله ماکسیم در لیست 100 زن جذاب سال.
  • 2008 : کسب رتبه 12 در ماه مارس 2008 برای جذاب ترین بازیگر زن تلوزیون
  • 2009 : نقش مدل و سخنگوی محصولات شرکت لورئال پاریس.

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly, سریال لاست

فیلم‌های evangeline lilly

  • 2003 : فیلم فردی علیه جیسون
  • 2004: بیمارستان پادشاهی
  • 2004 تا 2010: سریال لاست و حضور در 101 اپیزود
  • 2002 تا 2004: Smallville
  • 2005: فیلم تعطیلات آخر هفته طولانی
  • 2008: Afterwards و گنجه رنج
  • 2013 : مجموعه سه‌گانه فیلم هابیت “the hobit” – تباهی اسماگ

بیوگرافی اوانجلین لیلی, Evangeline Lilly, سریال لاست

جوایز کسب شده

  • نامزد بهترین بازیگر نقش زن در سال 2007 در نقش درام ( سریال لاست )
  • نامزد بهترین بازیگر زن تلوزیون در سال های 2005، 2006، 2007، 2008 و 2009
  • و برنده جایزه گلدن گلاب.

 

یک پاسخ

  1. زندگی شخصیش بیشتر شبیه شخصیتیه که تو هابیت داشت اونجا هم زنی سخت کوش و دل رحم بود که به همین خاطر از طرف پادشاه الفها طرد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *