وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی برد پیت | Brad Pitt

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

بیوگرافی برد پیت | Brad Pitt

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

برد پیت یا نام کامل او ویلیام بردلی (William Bradley “Brad” Pitt) تهیه کننده و بازیگر آمریکایی است که یکی از چهره‌های شناخته شده سینمای هالیوود است. برد پیت متولد 18 دسامبر 1963 در شهر شانی در ایالت اوکلاهاما است و تا کنون پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب و یک‌بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است. او در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه بسیار فعال بوده و علاوه بر کمک‌های مالی، اقدام به ساخت مستندهایی نیز در این زمینه کرده است.

بازی او در فیلم تلما و لوییزThelma & Louise 1991” موجب معروفیت او شد، برد پیت تنها مدت 14 دقیقه آن هم در نقش کوچکی ظاهر شد ولی، همین موجب شروع موفقیت‌های او شد. روند محبوبیت او با بازی در فیلم رودخانه‌ای که از آن میان می‌گذردA River Runs Through It 1992” , فیلم مصاحبه با خون‌آشام “Interview with the Vampire 1994” و فیلم افسانه‌های خزانLegends of the Fall 1994” بیشتر شد.

بیوگرافی برد پیت

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

بیوگرافی برد پیت | Brad Pitt

از بهترین فیلم‌های بردپیت فیلم هفتSeven 1995” و فیلم 12 میمون12Monkeys 1995” است که موجب تحسین منتقدین و برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و همچنین برنده یک جایزه گلدن گلوب شد.

او برای 4 سال از دنیای سینمای هالیوود فاصله گرفت و با فیلم باشگاه مبارزهFight Club 1999” در سال 1999 بازگشت. در ادامه با بازی در سه نقش در فیلم یازده یار اوشنOcean’s Eleven 2001“، فیلم دوازده یار اوشنOcean’s Twelve 2004” و فیلم سیزده یار اوشنOcean’s Thirteen 2007” مورد توجه طرفداران و منتقدان قرار گرفت.

پرفروش‌ترین فیلم‌های برد پیت »

  • فیلم تروآTroy 2004” (فیلم تروی)
  • فیلم خانم اسمیتMr. & Mrs. Smith 2005
  • و فیلم جنگ جهانی زدWorld War Z 2013” هستند.

برای بازی در فیلم بنجامین باتنThe Curious Case of Benjamin Button 2008” برای بار دوم و برای بازی در فیلم مانیبالMoneyball 2011” بار سوم نامزد جایزه اسکار شد. 

شرکت تهیه فیلم به نام پلن بی اینترتینمنتPlan B Entertainment” متعلق به بردپیت است، که فیلم‌هایی چون فیلم جدا افتاده که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و فیلم مانیبال که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شده، از جمله فیلم‌های تولید این شرکت است.

بیوگرافی برد پیت

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

زندگی خصوصی برد پیت

پیت در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 با ستارگان زیادی رابطه داشته است، که از جمله این ستارگان می‌توان به روبین گیونز، جیل شولن و جولیت لوئیس اشاره کرد. اما یکی از رابطه‌های وی که بسیار حالت عمومی به خود گرفت، رابطه پیت با گوئینت پالترو بود که در بین سال‌های 1994 تا 1997 رخ داد.

برد پیت و گوئینت پالترو

گوئینت پالترو, Gwyneth Paltrow

رابطه برد پیت و گوئینت پالتروGwyneth Paltrow” که یکی از بازیگران زن سینمای هالیوود است اولین ارتباط رسمی او بود که بعد از مدتی خاتمه پیدا کرد.

برد پیت و جنیفرآنیستون

جنیفر آنیستون, Jennifer Aniston

بعد از اتمام رابطه با گوئینت پالترو، با جنیفر آنیستونJennifer Aniston” در 29 ژوئیه سال 2000 ازدواج کرد و 5 سال زندگی آنها با هم دوام داشت و در در 2 اکتبر 2005 از یکدیگر جدا شدند.

برد پیت و آنجلینا جولی

برد پیت, آنجلیناجولی

اما معروف‌ترین ازدواج سینمای هالیوود یعنی زوجی که مورد توجه رسانه‌های جهان بودند، ازدواج برد پیت با آنجلینا جولی بود که حاصل این ازدواج شش فرزند به نام‌های مادوکس، پکس، زهرا، شیلو، ناکس و ویوین بوده که بیشتر آنها را به فرزندی قبول کرده‌اند. برنجلینا، نام مستعار آنها بود و با هم کارهای بشر دوستانه زیادی انجام دادند. رابطه برد پیت و آنجلینا جولیAngelina Jolie” در فیلم آقا و خانم اسمیت شکل گرفت، در این فیلم نقش مقابل برد، نیکول کیدمن “Nicole Kidman” بود که گویا این دو نمی‌توانستند با هم مچ شوند، برای همین آنجلینا جولی را برای این نقش انتخاب کردند و از این نقطه ارتباط این دو زوج خبرساز شروع شد. در سال 2005 با جدایی برد پیت از جنیفر آستون رابطه او با آنجلینا جولی نزدیک‌تر شد.

بیوگرافی برد پیت

آنجلیناجولی, Angelina Jolie

برنجلینا بعد از نزدیک به 9 سال زندگی مشترک در سال 2014 ازدواج کردند. با اینکه این دو زوج سینمای هالیوود بسیار محبوب و دوست داشتنی بودند، در پاییز سال 2016 رسما از یکدیگر جدا شدند و علت‌های متفاوتی را در این تصمیم برای علاقمندانشان ارائه کردند از اختلاف نظر در نوع تربیت فرزندان تا سیاست و… .

بیوگرافی برد پیت

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

زندگی شخصی برد پیت

ویلیام الوین پیت، نام پدر بردپیت است که در شرکتی مربوط به حمل و نقل کار می‌کرده و نام مادرش جین اتا است، که بعنوان مشاور در مدرسه فعالیت داشته است. خانواده برد که در شهر شانی در ایالت اوکلاهاما اقامت داشتند تصمیم می‌گیرند به اسپرینگفیلد، میزوری که برادر و خواهر بردپیت به نام‌های داگلاس و جولی در آنجا هستند نقل مکان کنند. برد مسیحی بپتیست است.

گلف، شنا و تنیس از ورزش‌های مورد علاقه برد در دوران دبیرستان بود. بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه میزوری رفت و در رشته خبرنگاری در حوضه تبلیغات ادامه تحصیل داد. در سال‌های انتهایی پایان دانشگاه بود که علاقه خود را به دنیای سینما و بازیگری احساس کرد. با توجه به علاقه خود و این موضوع که در میزوری فیلمی ساخته نمی‌شده، پیش از دو هفته از دریافت مدرک دانشگاهش میزوری را به مقصد شهر لس آنجلس ترک می‌کند. در آنجا کارهایی مانند پیشخدمتی در اغذیه فروشی و رانندگی و همچنین در لباسی شبیه به مرغ، برای فروشگاه زنجیره‌ای “El Pollo Loco” تبلیغ می‌کرد.

بیوگرافی برد پیت, Brad Pitt

توجهات رسانه ای – بیوگرافی برد پیت

برد پیت توسط مجله امپایر در لیست 25 ستاره جذاب تاریخ سینما در سال 1995 جای گرفت و از طرف مجله فوربز از او در لیست قدرتمندترین افراد مشهور جهان در سال های 2006، 2007 و 2008 یاد شد.

در مجله پیپل عنوان جذاب‌ترین مرد را در سال‌های 1995 و 2000 دریافت کرد.

از سال 2005 و با شروع رابطه وی با جولی توجه رسانه‌ها به آنها بسیار بیشتر از قبل شد. پس از تأیید خبر بارداری جولی، شدت فشار رسانه‌ها به قدری بالا گرفت که این زوج تصمیم گرفتند برای تولد دخترشان به نامیبیا بروند. همین ماجرا بار دیگر دوسال بعد و در زمان بارداری مجدد جولی تکرار شد. اینبار جولی به مدت دو هفته در بیمارستانی در نیس بستری بود و خبرنگارانی که در انتظار تولد فرزند آنها بودند در بیرون از بیمارستان منتظر بودند تا خبر تولد را مخابره کنند.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، تاکنون برد پیت و آنجلینا جولی از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوودی محسوب می‌شوند.

عکس های برد پیت و آنجلینا جولی

بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی بردپیت و آنجلیناجولی, عکس برد پیت آنجلیناجولی

فیلم های بردپیت – بیوگرافی برد پیت

سال عنوان نقش توضیحات بیشتر
1987 کمتر از صفر    
1987–1988 دالاس   چهار قسمت
1988 نیمه تاریک خورشید ریک  
1989 خوشحال با هم برایان  
1989 طبقه برنده    
1990 جوان هم می‌میرد بیلی کانتون  
1991 از میان مسیرها جو مالونی  
1991 تلما و لوییز جِی. دی.  
1991 جانی سوئید جانی سوئید  
1992 تماس کاکس  
1992 دنیای باحال کاراگاه فرانک هریس  
1992 رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد پائول مکلین  
1993 کالیفرنیا اِرلی گِرِیس  
1993 داستان عاشقانه واقعی فِلوید  
1994 علاقه اِلیوت فالر  
1994 مصاحبه با خون‌آشام لوئیس دِپونته دو لاک برنده جایزه فیلم MTV برای بهترین بازیگر مرد – بهترین عملکردنامزد جایزه زحل برای بهترین نقش اول مرد
1994 افسانه‌های خزان تِریستان لادلُو  
1995 هفت دیوید میلز  
1996 دوازده میمون جِفری گُوینز  
1996 خواب روها مایکل سولیوان  
1997 متعلق به شیطان فرانسیس «فرانک» اِشتاین/روری دِونی  
1997 هفت سال در تبّت هنریک هارِر  
1998 با جو بلک آشنا شوید جو بلک/مرد در کافی شاپ  
1999 باشگاه مبارزه تایلر داردِن  
2000 قاپ‌زنی میکی اُنیل  
2001 مکزیکی جری وِلباخ  
2001 جاسوس بازی تام بیشاپ  
2001 یازده یار اوشن راستی رایان  
2001 مجموعه تلویزیونی دوستان ویل کلبرت قسمت: «یک شایعه»نامزد جایزه امی برای بازیگر برجسته مهمان در یک سریال کمدی
2003 سندباد: افسانه هفت دریا سندباد صداپیشگی
2004 تروآ آشیل نامزد جایزه فیلم MTV برای بهترین مبارزه مشترک با اریک بانانامزد جایزه فیلم MTV برای بهترین عملکرد – مرد
2004 دوازده یار اوشن راستی رایان  
2006 آقا و خانم اسمیت جان اسمیت جایزه فیلم MTV برای بهترین مبارزه مشترک با آنجلینا جولینامزد جایزه فیلم MTV برای بهترین بوسه مشترک با آنجلینا جولی
2006 بابل ریچارد جایزه Gotham برای بهترین گروه بازیگرانجایزه جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز برای بهترین گروه بازیگران

جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو برای بهترین گروه بازیگران

نامزد جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل – تصویر حرکت

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – تصویر حرکت

2007 سیزده یار اوشن راستی رایان  
2007 ترور جسی جیمز به وسیله رابرت فورد بزدل جسی جیمز برنده جام Volpi جشنواره فیلم ونیز برای بهترین بازیگر نقش اول مرد
2008 پس از خواندن بسوزان چد نامزد جایزه بافتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزد دریافت جایزه، انجمن منتقدان فیلم دیترویت برای بهترین بازیگر

نامزد دریافت جایزه انجمن منتقدان فیلم هوستون برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

2008 سرگذشت غریب بنجامین باتن بنجامین باتن نامزد دریافت جایزه، آکادمی آواردز برای بهترین بازیگر نقش اول مردنامزد جایزه بافتا برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در نقش اصلی

نامزد جایزه انجمن منتقدان فیلم آمریکا برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد جایزه انجمن منتقدان فیلم آمریکا برای بهترین بازیگر

نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد – درام حرکت تصویر

نامزد نامزد جایزه انجمن منتقدان فیلم هوستون برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد جایزه زحل برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد جایزه انجمن صنفی بازیگران برای عملکرد برجسته یک بازیگر در سینما

نامزد جایزه انجمن Screen Actors برای عملکرد برجسته توسط یک بازیگر مرد در نقش اصلی

2009 حرامزاده‌های لعنتی سرهنگ آلدو راین انجمن منتقدان فیلم آمریکا برای بهترین بازیگرجایزه انجمن منتقدان فیلم محفل ققنوس برای بهترین بازیگر

جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو برای بهترین بازیگر

جایزه انجمن صنفی بازیگران برای عملکرد برجسته بازیگر در تصویر حرکت

نامزد- دریافت جایزه، انجمن منتقدان فیلم دیترویت برای بهترین بازیگر

نامزد- جایزه MTV برای بهترین اجرای شخصیت

2010 ابرذهن (انیمیشن) مترو من صداپیشگی
2011 درخت زندگی آقای اُبرین جایزه انجمن ملی منتقدان فیلم برای بهترین بازیگر نقش اول مردجایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

نامزد -جایزه انجمن مرکزی منتقدان فیلم اوهایو برای بازیگر نقش اول مرد سال

2011 مانیبال بیلی بین جایزه انجمن منتقدان فیلم بوستون برای بهترین بازیگر نقش اول مردجایزه بهترین بازیگر نقش اول مردانجمن ملی منتقدان فیلم

جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه بین‌المللی AACTA برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه بافتا برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در نقش اصلی

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن منتقدان اوهایو، برای بازیگر نقش اول مرد سال

نامزد – جایزه انجمن دالاس، فورت ورث، برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم دیترویت برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد – درام حرکت تصویر

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم هوستون برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم محفل ققنوس برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه ماهواره‌ای برای بهترین بازیگر نقش اول مرد – درام حرکت تصویر

نامزد – جایزه انجمن بازیگران برای عملکرد برجسته توسط یک بازیگر مرد در نقش اصلی

نامزد – جایزه انجمن منتقدان فیلم دروازه سنت لوئیس برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزد – جایزه انجمن فیلم منتقدان منطقه واشینگتن دی سی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد

2011 خوش قدم 2 صداپیشگی
2012 به آرامی بکش جکی کوگان  
2013 جنگ جهانی زد گری لین  
2013 12 سال بردگی ساموئل باس  
2013 مشاور وستری  
2013 سفر زمان راوی  
2014 خیابان جامپ شماره 22 گری لین  
2014 خشم وارددی  
2015 کنار دریا رولاند  
2015 رکود بزرگ بن ریکرت  
2016 متفقین مکس وتن  
2017 جنگ جهانی زد 2 گری لین  
2017 ماشین جنگ گلن مک ماهون  

بیوگرافی برد پیت

گردآوری : وب سایت بروزبیوگرافی

برد پیت فرزندان, برد پیت فیلم, برد پیت و آنجلینا جولی, براد پیت در ایران, برد پیت در تبریز, برد پیت و جنیفر انیستون, برد پیت و همسرش, برد پیت کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *