وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی لی یونگ ئه Lee Young ae بازیگر نقش یانگوم

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

بیوگرافی لی یونگ ئه | Lee Young ae | یانگوم

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

لی یونگ ئه از بازیگران زن کره ای است که با بازی در سریال جواهری در قصر و در نقش دوست داشتنی یانگوم برای همیشه در خاطر علاقمندان خود ماندگار شد. لی یونگ ئهLee Young ae” متولد 31 ژانویه 1971 معادل 11 بهمن 1349 خورشیدی در کره جنوبی و شهر سئول است. بعد از بازی درخشان او در نقش یانگوم دعوت نامه‌های زیادی از کشورهای آسیای شرقی مانند؛ هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور و تایوان برای سفر به آنها دریافت کرد که حاکی از محبوبیت این بازیگر دوست داشتنی است.

لی یونگ ئه (به کره‌ای: 이영애) از جمله 3 خانم کره‌ای بود که مشعل بازی‌های آسیایی سال 2014 را در مراسم افتتاحیه روشن کرد.

بیوگرافی یانگوملی یونگ ئه
تولد 31 ژانویه 1971 ( 11 بهمن 1349)
قد 165 سانت
وزن 48 کیلو
گروه خونی AB
تحصیلات مدرک کارشناسی زبان آلمانی از دانشگاه هان یانگ و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه چانگ آنگ
دین مسیحی پروتستان
زبان‌ها کره ای، انگلیسی، آلمانی
سرگرمی‌ها آواز خواندن، شنا کردن، سوار کاری و نواختن پیانو


بازیگر نقش یانگوم
در اقدامی انسان دوستانه بعد از حادثه غم انگیز زلزله غرب کشور که منجر به کشته شدن هزاران نفر از هموطنان ما در کرمانشاه شد، ضمن همدردی با مردم مبلغ 45 هزار دلار را برای کمک به آنان اهدا کرد که چک آن به سفارت ایران در سئول تحویل داده شد.

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

لقب بانوی اکسیژن را بعد از فعالت او بعنوان مدلینگ دریافت کرد. یکی از علت‌های محبوبیت لی یونگ ئه چهره معصوم اوست که در بسیاری از کشورها مخصوصا آسیا علاقمدان زیادی را به سمت خود جذب نموده است.

همانطورکه گفته شد بازی وی در نقش یانگوم در سریال دارم کره ای جواهری در قصر، موجب دعوت بسیاری از کشورها، مانند هنگ کنک، سنگاپور، تایوان، چین و ژاپن شد که لی به آنها سفر کرد. یکی از اتفاقات جالب در چین، تغییر نام مدرسه خلبانی به نام Lee Young ae بود که اعضای این مدرسه بعد از حضور لی ضمن اعطای مدرک خلبانی به او، نام مدرسه را نیز عوض کردند.

یکی از نکات جالب در کشور کره‌جنوبی همبستگی بدون مرز در بین آنهاست که همه چیز را در کنار هم دارند. یعنی شما می‌توانید سیاست و اقتصاد و هنر و … یکجا کنار هم مشاهده کنید. ایژیانا، نام دومین خط هوایی کره جنوبی است که برای تبلیغ سریال جواهری در قصر با تهیه چهار پرتره نقاشی از لی یانگ آئه و استفاده آن در بدنه هواپیماها این سریال را تبلیغ می‌کرد.

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

زندگی شخصی Lee Young ae – بیوگرافی لی یونگ ئه

او دارای دو برادر بزرگتر از خود است که با هم بسیار صمیمی هستند. او هم اکنون یکی از بازیگران سرشناس کره جنوبی است که طرفداران زیادی را در کشورهای مختلف مخصوصا در شرق و جنوب شرقی آسیا دارد. او تحصیلات خود را در دانشگاه آنسان کره جنوبی به اتمام رساند و سپس برای انجام تحصیلات تکمیلی به آلمان سفر کرد تا تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات آلمانی به پایان برساند. لی یونگ ئه به زبان های آلمانی و انگلیسی تسلط دارد.

لی یونگ ئه همانند یانگوم به آشپزی بسیار علاقمند است.

از علاقمندی‌های او در ورزش شنا است و همچنین او طرفدار تیم ملی کشورش و تیم باشگاهی سامسونگ است که یکی از صحنات جالب بازی بین دو تیم کره جنوبی و ترکیه بعد از شکست کره گریه لی یونگ ئه در ورزشگاه بود.

روز ولنتاین نیز یکی از دوست داشتنی‌های اوست که می‌گوید در این روز اولین شاخه گل را به خانواده‌اش هدیه می‌کند. از پوشیدن لباس‌های سنتی و محلی کره خوشحال می‌شود و سعی می‌کند در مهمانی‌ها از آنها استفاده کند. البته در مهمانی‌ها از لباس‌های مجلسی پوشیده استفاده می‌نماید و رنگ مورد علاقه لی یونگ ئه قرمز است.

او می‌گوید چون همیشه با سرعت رانندگی می‌کنم زیاد جریمه می‌شوم.

ازدواج لی یونگ ئه – بیوگرافی لی یونگ ئه

لی یونگ ئه سابقه دوبار تا نزدیکی ازدواج کردن داشته که هر دو مورد ناموفق بوده و خود پشیمان شده است. وی در سال 2009 با جئونگ هو یانگJeong Ho-young” ازدواج کرد و از نکات جالب این ازدواج تولد دوقلوهای او بود یک پسر و دختر. نام پسرش جونگ سئونگ وون “Jeong Seung-kwon” و نام دخترش، جونگ سئونگ بینJeong Seung-bin“. عکس های یانگوم و همسرش را در زیر مشاهده می‌کنید.

عکس های لی یونگ ئه و همسرش جئونگ هو یانگ

عکس های لی یونگ ئه و دوقلوهایش

لی یونگ ئه و جئونگ هو یانگ یانگوم و همسرش لی یونگ ئه و همسرش lee young ae ,jeong ho young

شروع دوران بازیگرای لی یونگ ئه

عهد لی یونگ، نام زندگی نامه Lee Young ae در سال 2006 است که به چگونگی بازیگر شدنش می‌پردازد. لی برای اولین بار در سال 1991 با همکاری اندی لو در یک تبلیغ که برای شرکت شکلات سازی بود وارد دنیای رسانه شد. بعد از علاقمندی لی به حرفه بازیگری در سال 1995 او برای یادگیری اصول بازیگری در مدرسه حرفه ای بازیگری ثبت نام کرد.

بعد از مدتی پیشنهاداتی به او شد که منجر به بازی لی یونگ ئه در سریال جواهری در قصر در نقش یانگوم و همچنین در نقشی بسیار متفاوت در فیلم همدردی با بانوی انتقام “Sympathy for Lady Vengeance 2006” شد.

فیلم همدردی با بانوی انتقام، به کارگردانی Park Chan-Wook است که بازیگران اصلی آن Lee Young-Ae, Choi Min-Sik, Kim Si-Hu هستند. این فیلم یکی از درخشانترین فیلم های سینمای جهان است که برنده 6 جایزه بهترین بازیگر نقش اول و کارگردانی شده است. موضوع این فیلم که با بازی درخشان لی یونگ ئه زیباتر شد و در مورد زنی است که به اجبار به جرمی اعتراف می‌کند که انجام نداده و روانه زندان می‌شود و در زنداندر اندیشه انتقام از کسی است که بچه‌ای را کشته و … .

لی جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم اژدهای آبی در سال 2005 و Beaksang Art Awards در سال 2006 برای فیلم “همدردی با بانوی انتقام”به دست آورد .

موضوع فیلم همدردی با بانوی انتقام – بیوگرافی لی یونگ ئه

Lee Young-Ae، عمده شهرتش را مديون بازی در فيلم همدردی با بانوی انتقام جو به كارگردانی پارك چان ووك است. فيلمی كه از سوي محافل هنری با استقبال مواجه شد.‏ پارك چان ووك كارگردان نسل نو سينمای كره جنوبی، “فيلم همدردی با بانوی انتقام جو” را در سبكي پيرو فيلم های كوئينتين تارانتينو و به خصوص فيلم ” بيل را بكش ” او ساخته است. اين ادعا در خلال فرم نوآورانه و كمی پيچيده فيلم و نحوه شخصيت پردازی و شكل رفتار، گفتار و واكنش های كاراكترهای فيلم به خوبي مشهود است. فيلم اثري درباره تاثير نفرت و انتقام بر آدم‌های جامعه بی‌رحم امروز است. فيلم داستان دختری به نام گوئم جا لی (لي يونگ آئه) است كه به جرم قتل پسری نوجوان به تحمل سيزده سال حبس محكوم می‌شود. اما در واقع او بی گناه است و قاتل اصلی معلمی به ظاهر موجه به نام بائك (چوی مين شيك) است كه لذتی ساديسمی در ربودن و قتل خردسالان و نوجوانان و اخاذی از خانواده قربانيانش دارد. بائك تهديد می كند كه اگر گوئم جا چيزی از اين ماجرا به زبان آورد، دختر خردسال او را می‌كشد. گوئم جا مرارت‌های هولناك دوران زندان را تحمل می‌كند و با انگيزه‌ای قوی برای انتقام از بائك، به دامان اجتماع پليد بازمی‌گردد.

یکی از موضوعاتی که همیشه به آن تاکید دارد این است که خود می‌گوید، مهمترین چیزی که نمی‌خواهم از دست بدهم، بازی از ته قلبم است.

در سال 2006 او با قرار داری دو ساله با شرکت LG بعنوان مدل برای تمام محصولات شرکت کره ای ال جی فعالیت کرد و همچنین تورهای آسیایی زیادی را برگزار کرد.

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

سریال جواهری در قصر – بیوگرافی لی یونگ ئه

سریال تاریخی و درام جواهری در قصر از سریال‌های محبوب است که همه را پای تلوزیون می‌نشاند. این سریال علاوه بر آسیا در آمریکا در سایر کشورها نیز پخش می‌شد با اسم‌های مختلف که در زیر مشاهده می‌کنید.

در ایران با نام سریال جواهری در قصر، در کره، Dae Jang Geum (یانگوم بزرگ) و در آمریکا با نام The Great Jang-Geum  این سریال پخش شد.

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

 

این سریال محصول سال 2003-2004 است که کارگردان این سریال کره‌ای محبوب Lee Byoung-hoon است که با بازی ستارگانی چون Lee Yeong-Ae و Na hong-ri و ji jin-Hee تهیه و ساخته شد. در رده‌بندی سریال های محبوب سایت IMDB دارای امتیاز 8.9 است که نشان از کیفیت بالای آن دارد. جالب است در برخی کشورها با پایان این سریال بخاطر درخواست هواداران دوباره پخش مجدد شد. از نکات جالب سریال Dae Jang Geum در هنگ هنگ این بودکه تقریبا نصف جمعیت به تماشای آن می‌پرداختند که با توجه به جمعیت هنگ هنگ این سریال جز پربیینده‌ترین سریال‌های جهان نام گرفت. از دیگر موفقیت‌های سریال یانگوم موسیقی متن و پایانی آن بود که مورد استقبال طرفداران خود قرار گرفت.

عکس های یانگومعکس های لی یونگ ئه – بیوگرافی لی یونگ ئه

بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم بیوگرافی لی یونگ ئه, Lee Young ae, یانگوم

داستان ملکه یانگوم

داستان در حدود 500 سال قبل در زمان سلسله Chosun كه كره به نظام انعطاف ناپذیر طبقاتی و ساختار اجتماعی مردانه خود می بالید اتفاق می افتد. “جواهری در قصر ” داستانی واقعی در باره دختری افسانه ای(Jang-Geum) است كه به نخستین زن پزشك درباری زمان خود تبدیل شد. بر مقام اجتماعی ضعیف خود به عنوان یك دختر سطح پایین در نظام اجتماعی مردانه و تبعیضات اجتماعی غلبه كرد و به مقام آشپز سلطنتی دست یافت و بعدها به پزشك درباری و پس از آن پزشك مخصوص شاه تبدیل شد. او همچنین لقب مخصوص “یانگوم بزرگ”(The Great Jang-Geum) را از شاه دریافت كرد.

سریال‌های لی یونگ ئه

  • سا ایم دانگ در سال 2017
  • جواهری در قصر در سال 2003
  • آتش بازی 2001
  • افسانه 2000
  • عشق یک غریبه 1999
  • امواج بلند 1999
  • وکیل مدافع 1998
  • دلیلی که من زنده‌ام 1997
  • پزشکان 1997
  • بابا 1996
  • لیست مواد غذایی (چان پوم دانجا) 1995
  • مرد آسفالتی 1995
  • قصر سو 1995
  • سریع 1994
  • همسر تو چطور؟ 1993

فیلم‌های سینمایی لی یونگ ئه

  • همدردی برای بانو انتقام 2005
  • یک روز خوب بهاری 2001
  • آخرین هدیه 2001
  • منطقه امنیتی مشترک 2000
  • اولین بوسه 1998
  • در آینده خیلی نزدیک (سفر به صحرای آفریقا) 1996

جوایز – بیوگرافی لی یونگ ئه

  • جایزه بازیگری ام.بی. سی: بهترین بازیگر 2003
  • جایزه اژدهای آبی: بهترین بازیگر زن برای فیلم همدردی برای انتقام بانو (2005)
  • جشنواره فیلم بین‌المللی سینمانیلا: بهترین بازیگر زن برای فیلم همدردی برای انتقام بانو (2006)
  • جایزه هنری پِک سانگ: بهترین بازیگر زن برای فیلم همدردی برای بانو انتقام (2006)

گردآوری : وب سایت بروزبیوگرافی لی یونگ ئه – بیوگرافیبیوگرافی بازیگران کره ای

لی یونگ آئه فیلمها و نمایشهای تلویزیونی, لی یونگ آئه در تهران, لی یونگ آئه 2015, لی یونگ ا و فرزندانش, لی یونگ آئه lady vengeance, لی یونگ آئه song seung heon, سریال شام لی یونگ ئه, سریال سا ایم دانگبازیگر یانگوم, یانگوم واقعی, یانگوم جواهری در قصر, یانگوم و همسرش, عکس عروسی یانگوم, یانگوم در ایران, یانگوم بدون سانسور, فیلم یانگوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *