وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

ورزش تاثیر فراوانی بر سلامت جسمی هر فرد دارد. هر فرد که از سلامت جسمی بالایی برخوردار باشد قاعدتا از سلامت جنسی بالایی هم برخوردارند. تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان اثبات شده است و زنان و مردانی که روزانه به ورزش می پردازند از نظر جنسی در سلامت بالاتری نسبت به افرادی به سر می برند که ورزش نمی کنند. در این مقاله بر تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان نگاهی اجمالی انداخته ایم تا شما عزیزان از تاثیر ورزش بر روح و جسم خود آگاه شوید.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

زنانی که هر روز به ورزش می پردازند از نظر جنسی سالم تر و قویتر از سایر زنان می باشند. این مورد برای مردان هم همین حکم را دارد و تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد.

در این رابطه تحقیقات و بررسی های زیادی انجام گرفته است. این بررسی ها نشان می دهد که هر فرد اگر روزانه 30 دقیقه به ورزش مبادرت ورزد از لحاظ جنسی به مرحله سلامت و بهبودی خواهد رسید. از لحاظ جسمی نیز تاثیرات خوبی خواهد داشت و توان و انرژی بالاتری پیدا خواهد کرد. قلب و گردش خون هم در اثر ورزش به بهبودی بالایی می رسد و عملکرد بهتری پیدا می کنند بهبود عملکرد قلب و جریان خون موجب می شود که خون در بدن به بهترین نحو جریان داشته باشد.

سی دقیقه ورزش روزانه موجب می شود که حواس پنجگانه هم حتی تحریک شوند و در عملکردشان بهبودی حاصل شود.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

ورزش هایی که قلب و عروق را بهبود می بخشند موجب می شود که توان و قدرت جسمانی فرد بالاتر رفته و نسبت به قبل از ورزش، دیرتر و کمتر خستگی سراغشان بیاید و دیگر مانند قبل درمانده و بی رمق نمی شوند.

ورزش کردن موجب می شود بدن انسان به تناسب برسد و اندام زیبا و شکیل شود. در نتیجه زیبا شدن اندام، جذابیت جنسی به دنبال می آورد. هر شخصی که مرتب و روزانه ورزش می کند، حس بهتر و زیباتری بخود خواهد داشت و اعتماد بنفس بالاتری خواهد داشت در نتیجه به این دلیل که بخودت علاقه دارد و خود را جذاب می بیند، رابطه جنسی قوی تر و کامل تری با شریک جنسی خود برقرار می کند و این موجب می شود احساس رضایت در این گونه زوج ها بیشتر و بیشتر باشد.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

ورزش مرتب و منظم، موجب کاهش استرس و هیجانات روانی می شود. این احساس آرامش و دوری از استرس در سلامت جنسی تاثیر بیش از اندازه ای دارد. استرس مانع بزرگ در روابط جنسی محسوب می شود و اختلال ایجاد می نماید.

بر اساس یک تحقیق صورت گرفته، حدود 60 درصد از زنان و 80 درصد از مردانی که در هفته حداقل دو الی سه بار ورزش می کنند، با افزایش میل جنسی روبرو می شوند که از حد میانگین بالاتر است. به بیانی آسانتر ورزش منظم روزانه، سن جنسی افراد را پایین می آورد و کاهش می دهد. مثال می زنیم : مثلا اگر یک بانویی که 60 سال سن داشته باشد و بطور منظم و مرتب ورزش شنا را انجام دهد، سن جنسی این بانو حدودا دو دهه از سن شناسنامه ای او کمتر است.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

مطالعه نمایید :

راه های افزایش ارگاسم در زنان

باز هم طی یک تحقیق مشخص شد که مردانی که بالای 50 سال از سن آنها می گذرد و روزانه و منظم ورزش می کنند در مقایسه با همسن و سالان خود که فعالیتی ندارند، حدود 30 درصد کمتر از آنها دچار ناتوانی جنسی می شوند.

ورزشی که مرتب و منظم انجام شود موجب می شود که مقدار بیشتری ماده اندروفین در بدن آزاد شود و آندروفین موجب افزایش لذت جنسی در اشخاص می شود.

فواید پیلاتس در زنان و مردان

پیلاتس از آنجایی که استقامت و توان انسان را افزایش می دهد در نتیجه موجب می شود که افراد در روابط جنسی از توان بیشتری برخوردار شوند و استقامت بیشتری داشته باشند و رابطه جنسی طولانی تر و با کیفیت تری را تجربه نمایند.

تاثیر ورزش بر سلامت جنسی زنان

ورزش پیلاتس به گونه ایست که تمرکز افراد را بالا می برد زیرا برای انجام تمرینات پیلاتس، نیاز به تمرکز می باشد و این افزایش تمرکز و بالا رفتن تمرکز در روابط جنسی هم خود را نشان می دهد و موجب می شود در رابطه جنسی تمام هوش و حواستان به شریک جنسیتان باشد و از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرید.

پیلاتس موجب تقویت عضلات پشت و کمر می شود و قوی شدن این عضلات برای افرادی که در حین رابطه جنسی دچار درد در ناحیه پشت می شوند، راهگشا می باشد و آن را از بین می برد.

پیلاتس موجب افزایش جریان خون در بدن می شود و جریان خون را بهبود می بخشد و این موضوع موجب می شود که جریان خون به سمت منطقه لگن افزایش یابد و افزایش جریان خون در ناحیه لگن و اندام های تناسلی، موجب افزایش لذت جنسی در افراد و موجب رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان می شود.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *