وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

شهرك‌ صنعتي‌- توريستي‌ ارگ‌ جديد بم‌ * جاذبه های توریستی استان کرمان , شهرستان بم

arg jadid bam

شهرك‌ صنعتي‌- توريستی ارگ‌ جديد بم‌ * جاذبه های توریستی استان کرمان , شهرستان بم واقع در استان كرمان و شهر بم

در جوار ارگ‌ قديم‌ بم‌ مجموعه‌ توريستي‌ ارگ‌ جديد احداث‌ شده‌ است‌.شهرك‌ عظيم‌ و مدرن‌ ارگ‌ جديد با برخورداري‌ از پيشرفته‌ترين‌ تجهيزات‌ به‌ يك‌ دهكده‌ توريستي‌ مدرن‌ باتاسيسات‌ رفاهي‌ و فضاهاي‌ تفريحي‌ متعدد تبديل‌ شده‌ است‌. ساختمان‌هاي‌ اين‌ دهكده‌ در مساحتي‌ معادل‌ 6هكتار ايجاد شده‌ است‌. در اين‌ دهكده‌ انواع‌ واحدهاي‌ مسكوني‌ و خدماتي‌ منطقه‌ كوير به‌ شكل‌ سنتي‌ خود احداث‌ گرديده‌ با ايجاد چند باغ‌ ايراني‌ بر جذابيت‌ آن‌ افزوده‌ شده‌ است‌. در اين‌ باغ‌ها مكان‌هايي‌ براي‌ اقامت‌ وتفرج‌ جهانگردان‌ پيش‌ بيني‌ شده‌ است‌.

آدرس :شهرستان بم

 

توضیحات از ویکیپدیا :

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، با هدف ایجاد و توسعه زمینه‌های لازم برای فعالیتهای کارامد صنعتی، جذب فن آوری‌های نوین و افزایش زمینه‌های اشتغال از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دهه فجر سال ۱۳۷۶، تاسیس ورسماً کار خود را آغاز کرد. مساحت این منطقه بالغ بر ۱۱۰۰هکتار است که در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهر بم واقع شده‌است.[۲] زیر ساختها وامکانات پشتیبانی مورد نیاز از قبیل احداث ترمینال اختصاصی در فرودگاه بم، تاسیس ترمینال مسافری و باربری، راه آهن و انبارهای مجهز کالا، خودرو سازی، گمرک، تامین آب، برق و مخابرات، ساخت هتلها، امکانات ورزشی، تفریحی، آموزشی و سایر تسهیلات بوده‌است که علاوه بر فراهم آمدن زمینه‌های لازم برای توسعه پیش از پیش سرمایه گذاری‌های صنعتی، امید می‌رود تا این منطقه با توجه به پتانسیل‌های لازم در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های توریستی و تفریحی کشور نیز تبدیل شود.

ارگ جدید بم که بدون شک از جمله مدرن ترین و شیک ترین مجموعه های تفریحی توریستی در جنوب شرق کشور است، این پتانسیل را دارد که هرساله پذیرای توریست های داخلی زیادی باشد، این مجموعه که در چندین کیلومتری شهر بم قرار دارد و از صدمات زلزله مصون مانده، دارای یک فضای زیبا تفریحی واجد پیست های اسب دوانی و دوچرخه سواری، دریاچه های بزرگ تفریحی، آمفی تئاترها و مجتمع های ورزشی و همچنین رستوران ها و هتل های شیک و باغ ها زیبا و کافه تریا ها و …… میباشد، که در جنوب شرق ایران کم نظیر اند، بدون شک اگر هر فردی را شب جمعه از خارج از بم بیاورید و اورا به ارگ جدید ببرید، شاید اورا متحول شده ببینید، چون تصور غالب از شهر بم یک شهر دور افتاده کویری و خشک و ویرانه شده و درب و داغان ناشی از زلزله است اما در همین شهرستان بم باغات بسیار بزرگی به وسعت چندین کیلومتر وجود دارد و مجموعه زیبای تفریحی توریستی دارد که مناسب ترین امکانات رفاهی در آن تعبیه شده است، جایی که اغلب مردم شهر بم شب های تعطیل را در پارک ها و دریاچه ها و آمفی تاترهای آن میگذرانند و شاید با شمال تهران نیز قابل مقایسه باشد و بل بهتر نیز باشد !
همه ساله در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و برای سپاس گزاری به درگاه خداوند بزرگ ،جشن خرما برگزار می شود . همچنین در ایام نوروز جشن های زیبایی در ارگ جدید جریان دارد.در جریان این جشن ها که تا پاسی از شب ادامه دارد، جمعی از هنرمندان کشور هنر نمائی کرده وشرکت کنندگان را غرق شادمانی می کنند . ارگ جدید که شهرک چند منظوره صنعتی ، مسکونی و توریستی وتفریحی است در بیابان های بین بم و زاهدان ، به لطف خداوند و تاییدات ربوبی توسط مدیرانی احداث گردیده که معتقدند می توان ایران را گلستان کرد . و این کار بیش از آنکه نیاز به پول نفت و…داشته باشد نیازمند اعتماد نظام به بخش های غیر دولتی و به رسمیت شناختن حقوق افراد در فعالیت های قانونی است.
ارگ جدید بی اغراق بهشتی است در ایران.

ورودی ارگ جدید


آپارتمان های مسکونی

باغ شهر

پیست اسب دوانی

هتل ارگ جدید

سالن ورزشی

دنیای شادی

باشگاه بیلیارد

 استخر

خودروسازی

دریاچه ارگ جدید

تالار ارگ جدید

فروشگاه ارگ جدید

آلاچیق

نخلستان ها

منبع : http://mona3002.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *