وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خانم ها هر روز زیر نور آفتاب پیاده روی کنند | التهاب مفصل

خانم ها هر روز زیر نور آفتاب پیاده روی کنند | التهاب مفصل
Walking in the sun
خانم ها هر روز زیر نور آفتاب پیاده روی کنند | التهاب مفصل

یکی از دلایل التهاب مفصل و حتی عملکرد نامناسب ماهیچه ها، کمبود ویتامین D است. به همین دلیل به همه افراد، به ویژه خانم ها، توصیه می شود روزانه نیم ساعت زیر نورآفتاب پیاده روی کنند.

1 ـ ویتامین B

از تاثیر مثبت ویتامین های خانواده B زیاد شنیده اید، اما بعضی از اعضای این خانواده به صورت خاص روی درمان درد و التهاب مفصل ها تاثیر دارند. ویتامین B6، B9 و B12 ویژگی ضدالتهابی دارند.

​بهترین شیوه مصرف: انواع لبنیات، گوشت مرغ و ماهی، نان سبوس دار.

2 ـ ویتامین C

تا به ‌حال از خودتان پرسیده اید چرا وقتی سرما می خورید یا آنفلوآنزا و زکام می شوید خوردن قرص جوشان یا مرکبات را توصیه می کنند؟ یکی از دلایل آن وجود ویتامین C در این خوراکی ها است. این ویتامین ضدالتهاب است و با دریافت آن علاوه برتقویت دستگاه ایمنی، التهاب اندام های بدن ناشی از بیماری، درمان می شود. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C التهاب مفصل ها را نیز مهار می کند. حداکثر میزان نیاز روزانه به ویتامین C، یک تا سه گرم است.

بهترین شیوه مصرف: انواع مرکبات تازه تا پنج وعده در روز، خانواده کلم‌ها، سیب‌زمینی بخارپز و در صورت تجویز متخصص، مکمل ویتامین C .

3 ـ ویتامین E

این ویتامین آنتی‌اکسیدان قوی است. بنابراین به عنوان ترکیب ضدالتهاب به مهار دردهای مفصلی کمک می‌کند. این ویتامین بهتر است همراه با مواد غذایی حاوی ویتامین C دریافت شود تا میزان جذب و تاثیر آن افزایش یابد.

بهترین شیوه مصرف: در صورت تجویز متخصص، استفاده از مکمل ویتامین E و مصرف خوراکی‌هایی مانند آجیل‌های خام و ماهی .

4 ـ ویتامین D

یکی از دلایل التهاب مفصل و حتی عملکرد نامناسب ماهیچه‌ها، کمبود ویتامین D است. به همین دلیل به همه افراد، به ویژه خانم‌ها، توصیه می‌شود روزانه نیم ساعت زیر نورآفتاب پیاده‌روی کنند. این ویتامین با کمک به جذب کلسیم از خطر التهاب مفصل‌ها می‌کاهد و مهارش می‌کند. بهتر است همراه با این ویتامین همراه با موادغذایی حاوی کلسیم مصرف شود.

بهترین شیوه مصرف: استفاده از مکمل ویتامین D با تجویز متخصص، پیاده‌روی روزانه زیر نور آفتاب.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت نیوز

بازنشر » berroz.com

خانم ها هر روز زیر نور آفتاب پیاده روی کنند | التهاب مفصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *