وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علت خرید خنک کننده لپ تاپ | Laptop Cooler

خرید خنک کننده لپ تاپ | Laptop Cooler

بعد از خرید لپ تاپ و با توجه به قیمت لپ تاپ که بالا است برای نگهداری از آن باید حتما لوازم جانبی آن را برای محافظت و عمر طولانی تر آن نیز تهیه کنیم. کول پد لپ تاپ و همچنین کیف لپ تاپ از نیازهای ضروری بعد از خریدن لپ تاپ است. در این مقاله در مورد علت خرید خنک کننده لپ تاپ خواهیم گفت.

خرید خنک کننده لپ تاپ

گرما دشمن اصلی قطعات الکتریکی هستند. یکی از معایب کامپیوترهای قابل حمل این است که نمی توان مانند کامپیوتر خانگی آنها را از گرد و غبار تا حدودی حفظ کرد چراکه به علت حمل شدن در محیط کاملا آسیب پذیر هستند. سازندگان برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل لپ تاپ روزنه های کمی را برای تنفس می گذارند و همین باعث عدم جریان مناسب هوا و  تولید گرما در هنگام کارهای سنگین گرافیکی یا پردازشی می شود. در این هنگام خرید کول پد لپ تاپ یکی از بهترین راه ها برای خنک کردن لپ تاپ ها هستند.

در بعضی از لپ تاپ ها ورودی یا خروجی هوا در زیر آنها قرار دارند؛ که کافیست لپ تاپ را روی پاهای خود یا فرش یا محیطی که گردش هوا را دچار اشکال کند قرار داده شوند که سریعا افزایش دمای لپ تاپ را در پی دارد. در هنگام افزایش دمای سیستم مشکلاتی مانند اینکه دچار هنگ شدن یا ریستارت ناخواسته و کند شدن می شود و در این فشار به پایین آمدن عمر باطری لپ تاپ نیز کمک می کند !

خرید خنک کننده لپ تاپ

برای جلوگیری از این مشکلات بهترین راه استفاده از کول پد لپ تاپ است که تحت برندهای مختلف در بازار می توان آنها را تهیه نمود. کولر لپ تاپ برای تامین انرژی خود از USB استفاده می کند. با توجه به نوع کول پد و کیفیت آن می تواند تمام لپ تاپ شما را خنک کند یا فقط قسمتی خاص را, فن های خنک کننده با چرخش خود که قابلیت تنظیم سرعت را نیز دارند گرما را از اطراف لپ تاپ شما دور می کنند. اگر شما با کمبود درگاه usb مواجه هستید می توانید با استفاده از هاب پورت های خود را افزایش دهید. البته بعضی از کول پدهای لپ تاپ خود داری هاب USB نیز هستند.

از مشخصات کول پد لپ تاپدیپ کول (DEEP COOL) مدل : UHUB

  • پایه خنک کننده مک بوک مدل uhub دیپ کول
  • پنل U shape به منظور افزایش سطح جریان سازی هوای خنک
  • صفحه بالایی ساخته شده از آلومینیوم آنودایز و سندبلاست شده باکیفیت به قطر 3 میلیمتر
  • طراحی ارگونومیک و راحت برای محافظت از از نقاط حساس بدن
  • دارای نگهدارنده پلاستیکی جهت جلوگیری از لغزش و تحرک مک بوک یا نوت بوک
  • محافظت از لپ تاپ در برابر لغزندگی با ایجاد گیره ها و سطوح نگهدارنده
  • مجهز به هاب USB با برخورداری از 1 ورودی USB3.0 و 3 خروجی USB3.0 برای اتصال انواع دستگاه های هوشمند به استند
  • مناسب برای مک بوک و لپ تاپ تا اندازه 15.6 اینچی
  • ابعاد: 360X265X44 میلیمتر
  • وزن: 890 گرم

بعضی از آنها در قسمت پشتی یک لایه نرم دارند تا گرفتن لپ تاپ و جابجایی آن برای فرد راحت باشد. این ترکیب برای کسانی که اغلب لپ تاپ را روی پا قرار می‌دهند راحت نیست, پس بهتر است قبل از خرید کولر به این توجه کنید که کدام کولر با چه ویژگی هایی برای شما بهتر است.

خرید خنک کننده لپ تاپ

بعنوان مثال : توجه کنید که لپ تاپ خود را بیشتر توی چه شرایطی استفاده می‌کنید; آیا آن را روی میز کار قرار می‌دهید یا بیشتر هگام استراحت و در رختخواب از آن استفاده می‌کنید; آیا آب و هوایی که در آن هستید بسیار گرم است و آیا در محیطی هستید که پر از گرد و خاک است; اگر در محیط پر از گرد و خاک با لپ تاپ کار می‌کنید این را بدانید که هرچه تعداد فن های کولر بیشتر باشد, گرمای بیشتری را تهویه می‌کند و به همان نسبت سر و صدای بیشتری تولید کرده و گرد و خاک بیشتری را جذب لپ تاپ می‌کند. پس در این محیط ها بهتر است از کولرهایی استفاده کنید که دارای فن نیستند و در عوض در داخل خود یک سیال خنک کننده دارند.

اگر از لپ تاپ جهت تایپ یا وب گردی استفاده می‌کنید و در محیط گرم قرار ندارید شاید کمتر به کولر نیاز داشته باشید اما اگر با لپ تاپ کارهای سنگین انجام می‌دهید با نرم افزر های سنگین کار می کنید یا بازی‌های کامپیوتری, بیشتر به فن احتیاج پیدا می‌کنید.

نکته آخر هم این است که در هنگام خرید کول پد, لپ تاپ را با خود ببرید تا ببینید زاویه ای که به لپ تاپ می‌دهد چگونه است; آیا در آن زاویه LCD لپ تاپ را به راحتی می‌توانید ببینید.

منبع : berroz.com – خرید خنک کننده لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *