وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواب زیاد و پرتقال و نارنگی برای بیماران آسمی ممنوع !

Diwali Tips For Asthma Patients
خواب زیاد و پرتقال و نارنگی برای بیماران آسمی ممنوع !

یک کارشناس طب سنتی پرهیزات غذایی و توصیه های مفیدی برای بیماران آسمی تشریح کرد از جمله خواب زیاد, مصرف نارنگی و پرتقال برای بیماران آسمی ممنوع است.

سید جواد علوی درباره برخی پرهیزات بیماران آسمی اظهار داشت: بیماری آسم در برخی از افراد ممکن است به دلیل بیماری‎های قلب و عروق باشد که برای این بیماران بهتر است سیب شیرین, لیموشیرین, موز و خربزه استفاده کنند.

غذایی مفید برای بیماران آسمی
به گفته وی چنین بیمارانی که بیماری آسم آنها به دلیل بیماری قلبی است بهتر است از ترکیب ماش و جو پوست کنده، روغن بادام، کدو، اسفناج و گوشت بزغاله سوپی تهیه کنند و به عنوان غذای روزانه گاهی استفاده کنند.
این کارشناس طب سنتی افزود: بوییدن و مصرف میوه‎های خوشبو مانند به, خربزه, موز برای این افراد مفید است همچنین بوییدن گل‎های خوشبو و عطرهای طبیعی نیز برای این بیماران مفید است.

بیماران آسمی طاق باز نخوابند
علوی بیان داشت: بیماران آسمی باید پرهیزاتی را رعایت کنند تا بیماری‌شان شدت پیدا نکند این افراد بهتر است که به پشت دراز نکشند و طاق باز نخوابند چرا که دردشان افزایش پیدا می‎کند و بیماریشان را شدت می‎بخشد.

خوابیدن بعد از برای بیماران آسمی ممنوع
وی ادامه داد: خوابیدن بعد از غذا برای این بیماران بسیار مضر است چرا که هضم غذا را مختل می‌کند و بیماری این افراد را شدت می‎دهد. همچنین، این بیماران بدانند که استحمام زیاد نیز خوب نیست به خصوص که استحمام بعد از غذا باشد که خود مشکلاتی را برای این بیماران به وجود می‎آورد.

آب یخ برای بیماران آسمی ممنوع
این کارشناس طب سنتی گفت: پُرخوری، برهم خوری و با هم خوری را باید رعایت کنند و این بیماران از مصرف نوشیدنی‎های سرد و آب یخ باید پرهیز کنند. همچنین، باید از مصرف غذاهای محرک و تند و تیز, غذای سرخ کرده, ماهی تازه, میوه‎هایی مانند نارنگی, پرتقال, هندوانه و خیار و کلا میوه‎هایی که طبع سرد و تر دارند پرهیز کنند.

دارویی مفید برای این بیماران
علوی خاطرنشان کرد: جویدن یا مضغ کردن سقز با عسل و همچنین خوردن زیره سبز به طور مرتب برای بیماران آسمی مفید است. همچنین، بهتر است که مویز و شنبلیله را به طور مساوی به عنوان مثال 100 گرم مویز و 100 گرم شنبلیه را با سه برابر وزن آب جوشانده تا خوب له شود سپس صاف کرده، با عسل به قوام شربت رسانده و روزانه حدود یک استکان مصرف کنند.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم
گردآوری و بازنشر » berroz.com

خواب زیاد و پرتقال و نارنگی برای بیماران آسمی ممنوع !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *