وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص درمانی شگفت انگیز عطر گل سرخ

Red_Rose
خواص درمانی شگفت انگیز عطر گل سرخ | فواید عطر گل سرخ

در جهان بیش از 150 نوع روغن یا عصاره گیاهان دارویی وجود دارد که یکی از شفابخش‌ترین آنها عصاره شفابخش گل سرخ است. درمانگران از رایحه و خواص درمانی این عصاره برای درمان عفونت‌ها و کوفتگی‌ها و اختلالات روحی مثل افسردگی و بی‌نشاطی بهره می‌برند.

حتما با شیوه آروماتراپی یا عطردرمانی آشنا هستید. این شیوه که یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین در جهان است ازسوی بسیاری از مکاتب درمان‌های طبیعی به‌عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مناسب برای تمام سنین

درمانگران عطردرمانی استفاده از اسانس یا روغن گل سرخ را یکی از بهترین راه‌های درمان بیماری‌ها در بیمارانشان در گروه‌های مختلف سنی می‌دانند. اسانس گل سرخ در میان اسانس‌هایی که در عطردرمانی برای درمان بیماری‌های جسم و روح مورداستفاده قرار می‌گیرد یکی از موثرترین و ملایم‌ترین اسانس‌هاست که حتی برای گروه سنی کودک و خردسال نیز ازسوی درمانگران و متخصصان عطردرمانی توصیه شده است.

درمان افسردگی با بوییدن یک گل

یکی از ویژگی‌های گل سرخ، خاصیــت ضدافســردگی و نشاط‌آور آن است که بسیار موردتوجه درمانگران در مکاتب مختلف درمانی قرار گرفته است. در شیوه درمانی عطردرمانی، درمانگر با تجویز اسانس یا روغن این گیاه به بیمار به او کمک می‌کند تا به مرور بر افسردگی غلبه کرده و این بیماری را پشت‌سر بگذارد. در این شیوه درمانی، بیمار با بوییدن اسانس گل سرخ در مدت زمان مشخصی در طول روز و در طول یک دوره درمانی که متخصص برای او درنظر می‌گیرد به درمان می‌پردازد. گاهی ممکن است این درمان به‌عنوان درمان اصلی به بیمار توصیه شود و گاهی به‌عنوان درمان کمکی. در این حالت بیمار با گرم کردن شیشه روغن گل سرخ کمک می‌کند تا رایحه آن در هوای محل کار یا منزل متصاعد شود و از این هوا استنشاق کند.

Rose-1
خواص درمانی شگفت انگیز عطر گل سرخ | فواید عطر گل سرخ

مشکلات ماهانه را حل کنید

درمانگران و متخصصان آروماتراپی استشمام روغن گل سرخ و بخور گل‌های خشک شده آن را در تنظیم دوره‌های قاعدگی خانم‌ها بسیار موثر می‌دانند. درمانگران مکاتب مختلف درمانی در سراسر جهان گیاه دارویی گل سرخ را به‌صورت خوراکی و موضعی برای بیمارانشان که از اختلال در دوره‌های قاعدگی اعتراض دارند، تجویز می‌کنند. استعمال این گیاه به‌صورت خوراکی یا در شیوه درمانی عطردرمانی، کمک زیادی به برطرف شدن بی‌نظمی‌های عادت ماهانه در خانم‌ها خواهد داشت و در صورت استمرار مصرف این گیاه دارویی و مشتقات آن، این اختلالات به‌طور کامل برطرف خواهد شد. متخصصان عطردرمانی اسانس گل سرخ را یکی از بهترین داروها با منشا طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی و سردمزاجی در افراد مختلف می‌دانند.

افزایش باروری با بوییدن اسانس گل سرخ

روغن و اسانس گل سرخ علاوه بر تنظیم قاعدگی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداری در زنان دارد. علاوه بر این درمانگر می‌تواند با کمک روغن گل سرخ و تجویز آن برای خانمی که تصمیم به مادر شدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده کند. حکیمان و درمانگران مکاتب طب سنتی جهان، گل سرخ را یکی از گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. در شیوه عطردرمانی، درمانگران به مادران توصیه می‌کنند تا پیش از باروری و پس از آن عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام کنند، چون این کار موجب افزایش قدرت باروری و افزایش توان رحم و ایجاد امنیت و آرامش در مادر می‌شود.

rose
خواص درمانی شگفت انگیز عطر گل سرخ | فواید عطر گل سرخ

5 هزار کیلو گلبرگ = 1 لیتر اسانس

امروزه تهیه اسانس گل سرخ سختی و مشقت بسیار زیادی دارد، به‌طوری که برای به‌دست آوردن یک لیتر اسانس یا روغن معطر گل سرخ نیاز به 5 هزار کیلو گلبرگ گل سرخ است. در شیوه امروزی، محققان با استفاده از الکل یا حلال‌های دیگری که سراغ دارند به عصاره‌گیری و جدا کردن اسانس گلبرگ‌های گل می‌پردازند. اما در زمان‌های گذشته حکمای طب سنتی ایران برای به دست آمدن عصاره یا روغن معطر گل سرخ، گلبرگ‌های این گل را درون روغن زیتون می‌ریختند و برای مدت نسبتا طولانی از آنها مراقبت می‌کردند تا اسانس و عصاره گلبرگ‌ها گرفته شود.

درمانگران به مخاطبان خود توصیه می‌کنند برای ضدعفونی کردن و پاکسازی فضای منزل متناسب با اقلیم و روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اکالیپتوس، سیر وپیاز استفاده کنند.

منبع : به گزارش نامه نیوز به نقل از ایده آل

بازنشر » berroz.com

خواص درمانی شگفت انگیز عطر گل سرخ | فواید عطر گل سرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *