وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر خام ناشتا

سیر از بهترین هدایای طبیعت است که با داشتن انواع مواد مغذی و ویتامین ها یک داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری هاست. سیر کالری و چربی کمی دارد و برای همین از خواص سیر برای لاغری نیز استفاده می‌شود. سیر با داشتن اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B2، B1 و B3 و … تاثیر زیادی بر روی سلامتی بدن دارد. ترکیبات گوگردی سیر موجب نابودی تومورهای سرطانی می‌شود و به طور کلی یک داروی طبیعی برای بیشتر بیماری‌هاست. سال 2001 در نتیجه تحقیقاتی مشخص شد کسانی که سیر می‌خوردند 3 برابر کمتر از کسانی که نمی‌خوردند دچار سرماخوردگی می‌شوند.

یکی از توصیه‌هایی که در مورد سیر می‌شود این است که به صورت ناشتا خورده شود، که در این مطلب به خواص سیر خام ناشتا می‌پردازیم.

خواص سیر خام ناشتا

هنگام صبح باکتری‌ها مقاومت کمی دارند و ضعیف هستند. سیر که یک آنتی بیوتیک طبیعی است موجب سم‌زدایی بدن و همچنین رانده شدن انگل و کرم‌های موجود در روده می‌شود. خوردن سیر خام ناشتا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله و درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند : دیابت و قندخون، فشار خون بالا و چند گونه از سرطان‌ها می‌شود.

آلیسن و دی آلیل دی سولفید دو ترکیب مهم سیر هستند که در سلامتی و تندرستی بدن نقش مهمی دارند. اگر نمی‌توانید بخاطر بوی سیر یا بخاطر داشتن معده حساس بصورت خام آن را مصرف کنید می‌توانید از مکمل‌های سیر که در داروخانه‌ها وجود دارد مانند قرص سیر استفاده و از فواید سیر بهره ببرید.

خوردن سیر در زمان‌های دیگر همین تاثیرات را دارد، ولی در هنگام صبح که بدن نیاز به دریافت مواد خوراکی برای تامین انرژی بدن دارد، تاثیرات آن بهتر است. خوردن سیر خام ناشتا موجب جریان خون بهتر و کاهش فشار خون و هضم راحت‌تر غذا می‌شود.

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر و روش‌های مصرف سیر برای درمان برخی از بیماری‌ها  »

سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه‌ی صفرا می‌شود.

برای آرام کردن درد دندان یک سیر روی آن قرار دهید.

سیر موجب افزایش قدرت باروی در نتیجه در سلامت نوزاد نقش خواهد داشت.

خوردن سیر خام ناشتا موجب کاهش روند پیری و سلامتی و زیبایی پوست می‌شود.

خوردن سیر هنگام ناشتا از بافت‌های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت می‌کند.

برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی‌اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است.

برای آرام شدن درد پریودی (پریود) یک تا دو حبه سیر در 5 روز اول به صورت ناشتا میل کنید.

خواص سیر خام ناشتا

خواص سیر خام ناشتا

برای درمان عفونت گوش و همچنین ورم گوش سیر له شده را با آب مخلوط کنید و بعد از صاف کردن این مخلوط یک تا دو قطره آب را داخل گوش بچکانید.

برای آرام شدن درد رماتیسم می توان سیر را که پوست کنده‌اید له کنید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و هر روز صبح روی نقطاتی که درد می‌کند به آرامی بمالید.

در هنگام گزیدگی حشرات موذی یا درمان زگیل می توانید سیر له شده را روی محل گزیده شده یا زگیل قرار داده و از شر آنها راحت شوید.

برای درمان سرماخوردگی با سیر کافیست یک عدد سیر پوست کنده را در آب گرم بجوشانید و بخور دهید.

برای کسانی که مشکلات فراموشی و اختلالات حافظه‌ای دارند می‌توانند به دلخواه مقداری سیر ریز شده را با آب لیموترش طبیعی مخلوط کنند و داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته تا 24 روز نگه دارند. بعد از این مدت خواص کامل سیر آزاد شده و هر روز صیح ناشتا 1 قاشق چایخوری از آن بنوشند.

برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری های » سرماخوردگی، سل، سینه‌پهلو، نقرس، برونشیت/مزمن، آسم، احتقان ریوی، بواسیر (هموروئید)، یبوست، سیاه‌سرفه و عفونت گوش حتما از خواص سیر غافل نشوید.

برای درمان سنگ کلیه می‌توانید در یک چهارم آب دو قاشق غذاخوری سیر خرد شده بریزید تا به مدت 20 دقیقه بجوشد. بعد از گذشت این زمان آن را از صافی بگذرانید و در صبح به صورت ناشتا یک فنجان و در شب قبل از خواب هم یک فنجان میل کنید.

گردآوری : وب‌سایت بروزتغذیه سالم

کاهش فشار خون با سیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *