وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص و فواید پرتقال برای سلامتی | Orange

Orange
خواص و فواید پرتقال برای سلامتی | Orange

پرتقال یکی از میوه های قوی است و گذشته از اینکه منبع غنی از ویتامین خصوصا” ویتامین C است، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد که شاید از خواندن آن تعجب کنید.  پرتقال یکی از قدیمی ترین میوه‌هایی است که بشر از آن استفاده می‌کرده است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، کنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریکا کشت می‌شود و آمریکا نصف کل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌کند.

مبارزه با بیماری هابرای کاهش درد مفاصل

آب پرتقال سرشار از فلانویدهایی مانند هیس پریدین و نارینگ سنین است که دارای خواص ضد التهابی می باشند. فلانویدها به کاهش درد بدن کمک می کنند. یک لیوان آب پرتقال به خانم های که از وضعیت ورم مفاصل رنج می برند کمک می کند.همچنین به راحتی به کاهش درد مفاصل بدن نیز کمک می کند.

پیشگیری از سرطان

آب پرتقال طبیعی دارای یک ترکیب شناخته شده به عنوان لیمونن است که می تواند به جلوگیری از انواع سرطان در بدن کمک کند. تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آب پرتقال در جلوگیری از سرطان ریه، لوزالمعده، سینه و پوست مؤثر است. به همین خاطر لازم است در رژیم غذایی گنجانده شود.

به کاهش وزن کمک می کند

پرتقال گذشته از اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، حتی در کاهش وزن نیز مؤثر است، با مصرف روزانه آن می توانید به روند کاهش وزن کمک کنید یا از توصیه مورد استفاده برای کاهش وزن استفاده کنید: طرز استفاده بدین صورت است که یک عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش را پوست کنده و به قطعات کوچک تقسیم کنید بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس سه قاشق عسل به آن اضافه کرده و مجددا” به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید. از این شربت ۳ فنجان در روز بنوشید.

درمان کم خونی

یک لیوان آب پرتقال می تواند به آن هایی که کم خون هستند، کمک کند. پرتقال به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C است باعث می شود جذب آهن به خوبی انجام شود، که به نوبه ی خود برای افزایش سطح هموگلوبین بدن مؤثر است.

به هضم غذا کمک می کند

پرتقال می تواند از یبوست جلوگیری کند و به همین دلیل برای هضم مؤثر است. همچنین به جلوگیری از زخم معده در بدن نیز کمک می کند، این مورد باعث تحریک فرایند طبیعی هضم می شود.

جلوگیری از سنگ کلیه

پرتقال دارای سیترات طبیعی است که به کاهش اسیدیته ی ادرار در بدن کمک می کند. اسیدی بودن ادار باعث بیماری های پی در پی و سنگ کلیه می شود. همچنین پرتقال دارای مواد معدنی و پتاسیم است که منجر به افزایش حجم ادرار در طول شبانه روز می‌شود و از این طریق سموم بدن را دفع می‌کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

پرتقال سرشار از ترکیبی است که به حفاظت از شریان مسدود شده کمک می کند. به طور کلی روزانه یک لیوان آب پرتقال می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند پرتقال کلسترول خون را پایین می‌آورد که برای سلامت شریان‌ها مفید است. نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد که مصرف آب پرتقال برای افرادی که چربی خون شان بالاست مفید است به خاطر اینکه می‌تواند چربی خون را پایین بیاورد.

کنترل فشار خون

پرتقال گذشته از ویتامین C سرشار از منیزیم است که به کاهش سطح فشار خون کمک می کند، همچنین برای جلوگیری از لخته شدن خون در بدن نیز مفید است.

حفظ جوانی و نشاط پوست

همانطور که اشاره شده، پرتقال منبع غنی از آنتی اکسیدان است، وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین C باعث می شود پوست روشن سالمی داشته باشید.

منبع :

گردآوری و بازنشر » berroz.com

 خواص و فواید پرتقال برای سلامتی | Orange

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *