وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص چای سیاه در طب سنتی | ضد دیابت و هضم غذاهای چرب | Black Tea

Black Tea
خواص چای سیاه در طب سنتی | ضد دیابت و هضم غذاهای چرب | Black Tea

چای سیاه پُرمصرف ترین نوشیدنی بعد از آب در جهان است، مدت هاست که دو خاصیت چای سیاه یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. همچنین ضد دیابت، بازکننده گرفتگى هاست و سردرد را تسکین مى‎دهد و عطش کاذب را رفع مى کند.

اخیراً خاصیت ضد فشارخون و نیز خاصیت کنترل دیابت این فرآورده مورد توجه قرار گرفته است. همه انواع چاى از نظر طبیعت گرم و خشک است و از نظر خواص، مقوى روح, فکر, معده و نیروى جنسى سردمزاجان و نعوظ آور است.

خاصیت ضد دیابتی چای مربوط به پلی ساکارید های آن است که موجب تأخیر در جذب گلوکز از روده می شوند. این پلی ساکاریدها در چای سبز نیز موجود هستند ولی میزان این پلی ساکاریدها در چای سیاه از بقیه انواع چای بیشتر است. پلی ساکاریدهای چای علاوه بر تأخیر جذب گلوکز در مهار اثر رادیکال‎های آزاد، که در بروز بیمار ‎های سرطانی و آرتریت روماتوئید نقش دارند، موثر هستند.

در سایت انجمن تحقیقات طب سنتی ایران آمده است: بازکننده گرفتگى‎ها و انسداد و اعتدال دهنده اخلاط و رقیق کننده مواد غلیظه و معرق و مدر است. سردرد را تسکین مى‎دهد و عطش کاذب را رفع مى‎کند. خوردن انواع چاى به صورت بسیار گرم مضر است به خصوص در فصل گرما و براى مزا ‎هاى گرم و جوانان، اگر بعد از طعام گرم خورده شود مفید است.

خوردن چاى بعد از طعام سنگین و پرچرب باعث سهولت هضم آن مى‎شود. بهترین اصلاح کننده چاى براى گرم مزاجان این است که با فوفل و شیرین بخورند، ولى براى سرد مزاجان خوردن با مشک، قرنفل، بادیان ختائى، زنجبیل و دارچین توصیه مى شود.

منبع : tasnimnews.com
گردآوری و بازنشر » berroz.com

خواص چای سیاه در طب سنتی | ضد دیابت و هضم غذاهای چرب | Black Tea

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *