وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

6 راهکار برای داشتن استخوان های سالم و محکم | پوکی استخوان

healthy_bones
داشتن استخوان های سالم و محکم | پوکی استخوان

چربی‌های اشباع، جذب کلسیم را که یکی از املاح ضروری برای استخوان‌سازی است، کاهش می‌دهد بنابراین فرد، مستعد ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

استفاده از خوراکی های مختلف یا فعالیت های خاص می تواند به تقویت استخوان ها یا ضعیف شدن آن ها کمک کند به همین سبب شما می توانید با رعایت تعدادی نکته ساده به حل این موضوع پرداخته و از ضعیف شدن استخوان ها جلوگیری کنید.

 استفاده از ویتامین دی اولین گزینه برای تقویت استخوان هاست و این ویتامین همیشه هم در اختیار شما خواهد بود. شما می توانید از نور آفتاب برای دریافت این ویتامین استفاده کنید اما دقت داشته باشید که با توجه به هوای گرم این روزها بهتر است روزانه زمان کمی را زیر افتاب باشید. ویتامین دی مورد نیاز بدن در 20 دقیقه به حد نساب خود خواهد رسید.

 افرادی که به هر دلیلی لازم است داروی کورتونی مصرف کنند، حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند، زیرا عوارض این داروها بسیار زیاد است و الگوی غذایی نامناسب می‌تواند این مشکلات را تشدید کند. علاوه بر اختلال در متابولیسم کلسیم و استخوانی، یکی دیگر از عوارض داروهای کورتونی، دادن اشتهای کاذب به فرد است که باعث می‌شود زیاد غذا بخورد و به این ترتیب مشکلات استخوانی و متابولیکش تشدید می‌شود، اما با برنامه غذایی مناسب می‌توان احتمال بروز این عوارض را به حداقل رساند.

  استفاده از کافئین را تاحد زیادی کاهش دهید. چای وقهوه در تنظیم سیستم های مختلف بدن مفید هستند اما باید دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از آن ها می تواند پوکی استخوان و همچنین شکنندگی آن ها را به همراه داشته باشد. در کنار چای وقهوه نوشابه های انرژی زا نیز منابعی از کافئین هستند که باید تا حد زیادی مصرف آن ها را کاهش دهید.

 مشکلات تغذیه از هر جهتی که باشند برای استخوان ها نابود کننده خواهد بود. استفاده بیش از حد ازخوراکی ها چاقی را به همراه دارد همچنین کم خوردن غذا باعث نرسیدن ویتامین لازم به سلول های استخوانی است. همیشه وزن خود را در یک حد مجاز نگه دارید تا بتوان استخوان ها فشار زیادی را تحمل نکنند.

 چربی‌های اشباع، جذب کلسیم را که یکی از املاح ضروری برای استخوان‌سازی است، کاهش می‌دهد بنابراین فرد، مستعد ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

♦ خورد و خوراک خود را به سمت امگا-3 حرکت دهید و کمی به فکر سبزی های خوشمزه و ماهی و گردو باشید. این خوراکی ها می توانند به سرعت استخوان ها را تقویت کرده و از شکستگی جلوگیری میکند. هفته ای یک وعده از ماهی و استفاده از زیتون در کنار غذا می تواند راهی عالی برای تقویت استخوان ها باشد.

منبع : به گزارش باشگاه خبرنگاران

بازنشر » berroz.com

6 راهکار برای داشتن استخوان های سالم و محکم | پوکی استخوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *