وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چند توصیه برای درمان سرماخوردگی با طب سنتی

درمان سرماخوردگی با طب سنتی

درمان سرماخوردگی با طب سنتی

درمان سرماخوردگی با طب سنتی

سرماخوردگی و آنفلونزا از جمله بیماری‌های ویروسی هستند که با آمدن فصل‌های سرد می‌آیند، و بیشتر افراد در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند. تا کنون بیش از 200 ویروس عامل سرماخوردگی کشف شده که هرکدام شدت خود را دارند.

درمان سرماخوردگی با طب سنتی

مهمتر از درمان یک بیماری پیشگیری از آن است، که بهتر است نسبت به سلامتی بدنمان بیخیال نباشیم. طب سنتی برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد می‌کند از ابتدای ورود شلغم به بازار، روزانه از آن یکی به صورت بخارپز میل کنید.

شلغم، از دسته سبزیجات با طبع گرم است. این میوه بسیار مقوی بوده و اگر بعنوان صبحانه بخورید تا ظهر سیر خواهید بود. این سبزی برای تقویت بینایی بسیار مفید است. شلغم و هم خانواده‌های آن مانند تربچه، ترب سیاه و ترب سفید دارای ترکیبات گوگردی هستند که ضد‌ویروس و ضد‌میکروبی هستند. مواد گوگردی که در شلغم وجود دارد در هنگام ورود می‌توانند میکرو ارگانیسم‌ها را از بین ببرند و در تضعیف ویروس آنفلونزا نیز تاثیراتش اثبات شده.

کدوتنبل، یکی از توصیه‌های طب سنتی برای درمان سرماخوردگی استفاده از کدو تنبل به صورت بخار پز است، که مقدار کمی پودر دارچین و نبات به آن افزوده شده است. چون کدو تنبل منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان است مصرف آن ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و می‌تواند در بهبود سرماخوردگی موثر باشد. هم‌چنین کمک می‌کند که اگر فرد در تماس افراد سرماخورده و یا در معرض هوای سرد دیرتر سرما بخورد.

آش شوربا (اسفیدبا، اسفیدباج، یا شوربا)، برای بهبود سرماخوردگی این آش که با برنج، جعفری، گشنیز، مقداری تره و شنبلیله، کمی روغن زیتون و مقداری گوشت یا بال یا گردن مرغ بدون پوست است، و همچنین با اضافه کردن مقدار کمی نمک و زردچوبه تهیه می‌شود.

دم کرده گل گاوزبان، برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند دردگلو، خلط گلو و دفع مواد زائد از بدن فرد بیمار، می‌توانید از دم کرده گل گاوزبان همراه با کمی لیمو عمانی استفاده کنید که نگذارید زیاد ترش شود.

گردوری : وب سایت بروزپزشکی و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *