وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان غلظت خون به روش طب سنتی

Blood-cells-berroz.ir

یکی از اختلالات رایج امروزه غلظت خون است که به دلیل سبک زندگی نادرست و نوع تغذیه نامناسب رخ می‌دهد. در این مطلب به بررسی چندین روش طب سنتی برای رفع و درمان غلظت خون می پردازیم.

درمان غلظت خون به روش طب سنتی

با ترکیب کردن 19 عناب با 3 قاشق آویشن و 2 لیوان آب جوش در یک قوری و دم دادن آن می توان به ترکیبی قوی برای درمان غلظت خون دست پیدا نمود که دارای طعم دلچسبی است.

این ترکیب علاوه بر خاصیت رقیق و لطیف‌کنندگی خون، بالابرنده حرارت غریزی بدن، باعث بهبود پمپاژ قلب، کاهنده چربی خون و تاحدی هم لاغرکننده است همچنین باعث افزایش ظرفیت حیاتی ریه‌ها نیز می‌شود.

برای درمان غلظت خون در طب سنتی می توان به ، ترک مصرف “نان‌های سفید” و فاقد سبوس است که در نانوایی‌های سراسر کشور پخت و توزیع می‌شود (متأسفانه در حال حاضر حتی نان‌های سنگک پخت‌شده در نانوایی‌ها نیز فاقد حد کافی سبوس است).

مصرف نان محلی سبوس‌ کامل و فاقد افزودنی‌هایی مانند آهن و فولیک اسید و… نقش بسزایی در درمان غلظت خون و بیماری‌های گوارشی دارد.

درمان غلظت خون به روش طب سنتی

استفاده از هوای سالم و بدور بودن از هوای آلوده در کمک به درمان و پیشگیری از ابتلا به غلظت خون بسیار موثر است.

از دیگر روش های درمان غلظت خون حجامت است که علاوه بر فواید زیاد می توان با انجام حجامت به ویژه در فصل بهار از فواید حجامت بهرمند شد.

نخوردن غذای روغنی به ویژه فست فودها و خوراکی های کنسرو شده و گوشت های مانده و نمک سود. و نخوردن غذاهایی که لزج هستند از جمله لازانیا، ماکارونی، قارچ، پنیر پیتزا، پیتزا … .

خوردن آب انار به صورت ترش و شیرین نیز برای کاهش غلظت خون و تنظیم گردش خون بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *