وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دعوای وارثان نلسون ماندلا بر سر دارایی‌ها و محل دفن

دعوای وارثان نلسون ماندلا بر سر دارایی‌ها و محل دفن

در حالی که نلسون ماندلا در بیمارستان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند، اختلاف میان اعضای خانواده‌اش بر سر دارایی‌ها و محل دفن وی بالا گرفته است. نوه‌ بزرگ ماندلا دیگران را به “سواستفاده” و “کسب درآمد” از نام ماندلا متهم می‌کند.

Nelson Mandela, نلسون ماندلا

نلسون ماندلا، رهبر ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در حالی در بیمارستان بستری است که اختلاف و دعوا میان وارثان وی بر سر دارایی و محل دفن بالا گرفته است.

ماندلا ماندلا، بزرگ‌ترین نوه‌ی نلسون ماندلا روز پنج‌شنبه هفته گذشته بالاخره به حکم دادگاه درباره‌ی محل دفن باقی‌مانده‌ی اجساد سه فرزند ماندلا تن داد. ماندلا ماندلا در کنفرانسی خبری در روستای ویزو در استان کیپ شرقی گفت که به حکم دادگاه درباره‌ی نبش قبر اجساد فرزندان درگذشته‌ی ماندلا، اعتراض نخواهد کرد.

این نوه‌ ماندلا به شکل مخفیانه دست به نبش قبر زده و بقایای اجساد را از روستای قونو که زادگاه نلسون ماندلا است، به روستای ویزو انتقال داده بود. نلسون ماندلا پیش از این بارها خواستار آن شد که در روستای زادگاه خود و در کنار اجساد فرزندان درگذشته‌ی خود به خاک سپرده شود. بنا به حکم دادگاه بقایای اجساد فرزندان نلسون ماندلا به محل اصلی دفن در روستای قونو منتقل و در مراسمی خصوصی با حضور اعضای خانواده‌ی ماندلا بار دیگر به خاک سپرده شد.

ماندلا ماندلا در این کنفرانس خبری گفت: «دادگاه حاضر به شنیدن صحبت‌های من نشد. با این‌ حال من از حکم دادگاه سرپیچی نخواهم کرد.» نوه‌ی بزرگ رئیس‌جمهوری پیشین آفریقای جنوبی بار دیگر در این کنفرانس خبری به شدت از اعضای خانواده‌ی خود انتقاد کرد و آن‌ها را به “پول‌پرستی” و “سواستفاده” از نام ماندلا متهم کرد. وی گفت:«این خانواده همان‌هایی‌اند که نلسون ماندلا را به خاطر پول به دادگاه کشاندند.»

این اظهارات ماندلا ماندلا مربوط به دعوای حقوقی دختران نلسون ماندلا است که درگیر دعوای حقوقی با روسای شرکت‌های ماندلا بر سر تصاحب شرکت‌هایی‌اند که به دست نلسون ماندلا ثبت شده است. بنا به گزارش روزنامه “استار” چاپ ژوهانسبورگ، دو تن از دختران نلسون ماندلا در دادگاه عالی آفریقای جنوبی درباره مالکیت دو شرکتی که به دست نلسون ماندلا ثبت شده است، اقامه‌ی دعوا کردند. دختران ماندلا روسای فعلی شرکت‌ها را متهم کردند که با فروش دست‌خط و نوشته‌های ماندلا به دنبال کسب پول از رهبر ضدنژادپرستی آفریقای جنوبی‌اند و مدعی‌اند ماندلا آن‌ها را به ریاست انتخاب نکرده است.

این روزنامه به نقل از جورج بیزوس، رئیس یکی از این شرکت‌ها نوشت: «دختران ماندلا به دنبال آن هستند که کنترل دارایی ماندلا را در دست گرفته و سود حاصل از فروش دست‌خط ماندلا را خود در اختیار گیرند.» دختران نلسون ماندلا مدعی‌اند که بیزوس هرگز از سوی ماندلا به ریاست این شرکت انتخاب نشده است؛ جورج بیزوس این ادعا را رد می‌کند. بیزوس می‌گوید پنج سال پیش او از سوی ماندلا به ریاست این شرکت انتخاب شده است و ادعاهای دختران ماندلا را “بی‌پایه و اساس” توصیف کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های آفریقای جنوبی، مجموع دارایی‌های نلسون ماندلا در این شرکت‌ها بیش از یک میلیون دلار است. خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه گزارش داد که نلسون ماندلا عملا به “حیات نباتی” ادامه می‌دهد، با این‌ حال مک مهاراج، سخنگوی دولت آفریقای جنوبی این گزارش را رد کرد و گفت شرایط عمومی ماندلا کمی بهتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *