وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس در طب سنتی

Herbal tea
دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس در طب سنتی

طب سنتی : برای کاهش استرس و اضطراب می توان از گیاهان دارویی کمک گرفت. در این زمینه مصرف دمنوش های گیاهی مانند بابونه، شوید، شیرین بیان، رزماری، چای سبز و ترخون بیش از سایر گیاهان توصیه شده است.

علی حسینی گفت: دمنوش‌های گیاهان دارویی نه تنها باعث کاهش تنش‌ و استرس‌های روزانه می شوند، بلکه در بهبود عملکرد سیستم مغز و تقویت حافظه نیز موثر است. وی ادامه داد: یکی از این گیاهان بابونه است. بابونه علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرام بخش و ضداسپاسم است و اگر فرد دچار حالت‌های عصبی و اضطراب یا سردرهای میگرنی شد، بهتر است بابونه مصرف کند.

این متخصص طب سنتی گفت: ریشه‌ شیرین‌بیان حاوی کورتیزون است که در شرایط استرس و اضطراب به بدن کمک می‌کند و سطح قند خون را تنظیم می‌کند و انرژی لازم برای رویارویی با شرایط بحرانی را افزایش می‌دهد. حسینی افزود: چای سبز گیاه دارویی دیگری در کاهش استرس است به طوری که مصرف روزانه‌ چای سبز باعث کاهش تنش و استرس‌های روزانه می‌شود.

وی از ترخون به عنوان گیاه دیگر موثر در کاهش اضطراب یاد کرد و گفت: این گیاه اثر آرام بخش و تسکینی دارد و به دلیل مواد معدنی برای آرام کردن کودکان بیش فعال نیز استفاده می‌شود. این متخصص طب سنتی ادامه داد: شوید نیز ضد اضطراب و استرس است.همچنین گیاه رزماری نیز ضد اضطراب و آرام بخش عضلات است که مصرف آن نیز توصیه شده است.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از زیست نیوز
گردآوری و بازنشر » berroz.com

دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس در طب سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *