وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مشکلات جنسی افراد مبتلا به دیابت

دیابت و روابط جنسی

دیابت و روابط جنسی

دیابت و روابط جنسی

دیابت یا بیماری قند خون، بیماری اختلال در تولید هورمون انسولین است که کار آن تبدیل مواد قندی و نشاسته در بدن به انرژی است. دیابت در رده بیماری‌های شایع مرگ و میر در جان رتبه ششم را به خود اختصاص داده و عوارض بیماری دیابت می‌تواند موجب اختلال جدی در زندگی فرد شود. این بیماری به دو نوع :دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 تقسیم می‌شود.

یکی از عوارض بیماری دیابت را می‌توان ایجاد ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ دانست که با پایین آمدن فشار خون سفتی آلت که وابسته به افزایش جریان خون است اتفاق نمی‌افتد. این مشکل می‌تواند در روابط زناشویی حتی ازدواج نیز تاثیر بگذارد تا جاییکه در دنیای جستجوی گوگل می‌توانید کلمات تامل برانگیزی را که در این‌باره خیلی سرچ شده‌اند مانند : دیابت و روابط زناشویی – ازدواج با مرد دیابتی – دیابت ونزدیکیازدواج با پسر دیابتی –  ناتوانی جنسی دیابت و غیره را مشاهده کنید، و این حاکی از یک نگرانی بزرگ برای ازدواج با این بیماران و مسائل بعدی مانند اختلالات روحی روانی در این افراد است!.

دیابت و روابط جنسی

نعوظ یا سفت شدن آلت تناسلی مردانه نیاز به افزایش گردش خون دارد، اما با تاثیر دیابت بر تمام اندام‌ها، مانند قلب، مغز، کلیه و رگ‌های خونی موجب این ناتوانی در سفت شدن آلت تناسلی می‌شود، که از شایع‌ترین علت‌های ناتوانی جنسی مردان است. کسانی که به این مشکل جنسی مبتلا هستند در خطر بیماری‌های قلبی نیز هستند. البته این مشکل در همه مردان یکسان نیست ولی بیشتر بیماران با این عوارض دیابت روبرو هستند.

مردان مبتلا به دیابت با افزایش سن بیشتر با این مشکل ناتوانی جنسی مواجه هستند. در این مطلب به موارد تایید شده درمان مشکل جنسی بیماران دیابتی می‌پردازیم.

دیابت و روابط جنسی

درمان مشکل جنسی بیماران دیابتی

بر اساس تحقیقات مشخص شده که اهمیت به بیماری دیابت و کنترل قند و کلسترول، فعالیت ورزشی و تغذیه سالم می‌تواند در درمان عدم نعوظ دیابتی تاثیرگذار باشند، و حتی باعث بهتر شدن این مشکل جنسی شوند. ناتوانی مردان در روابط زناشویی را باید جدی گرفت چراکه می‌تواند موجب مشکلات جدی در شخصیت فرد و پیدایش آسیب‌های اجتماعی شود

اصلی‌ترین روش‌های علمی درمان اختلال نعوظ سه نوع است » 1- قرص 2- تزریق 3- ایمپلنت، که البته روش‌های دیگری نیز هست که می‌توانند تاثیرگذار باشد.

درمان دارویی اختلال نعوظ دیابتی

دقت کنید اگر درمان‌های دارویی خوراکی اثر گذار نبودند به سراغ این نوع از تزریق داروی تقویتی برای افراد دیابتی بروید. اینتراکاورنوس یکی از داروهای تزریقی است که 60 تا 80 درصد در بهبود رابطه جنسی موثر است که باید مستقیم دارو را به ناحیه تناسلی تزریق کرد. تزریق دارو، درمانی موقت است و دائمی نیست. از جمله این دارو‌ها :

  • آلپروستادیل (ام‌های تجاری کاورجکت ایمپالس، ادکس، و پروستین وی.آر.)
  • هیدروکلرید پاپاورین
  • فنتولامین مزیلات

گاها برای احساس بهتر در رابطه جنسی، از ترکیب این 3 دارو استفاده می‌کنند.

دیابت و روابط جنسی

درمان با داروهای خوراکی – دیابت و روابط جنسی

داروهای خوراکی درمان ناتوانی جنسی با مارک‌ها و برندهای مختلف در بازار هستند که میزان تاثیر این داروها 50 تا 60 درصد در افراد دیابتی نسبت به افراد عادی است.

از جمله داروهای درمان ناتوانی جنسی :

  • سیالیس
  • لویترا
  • استاکسین
  • استندرا
  • و سیلدنافیل سیترات “Sildenafil” که با نام ویاگرا شناخته شده است در ناتوانی جنسی دیابتی موفق بوده است. قرص ویاگرا بهترین قرص برای افراد دیابتی است.

درمان از طریق مجرای ادرار – دیابت و روابط جنسی

در این شیوه با گذاشتن یک شیاف یا مواد دارویی، توسط ابزار  داخل مجاری ادراری به درمان مشکل ناتوانی جنسی مرد کمک می‌کنند.

درمان عدم نعوظ با ابزارهای کمک جنسی

ابزارهایی کمک جنسی برای کمک به بیماران ناتوانی جنسی بسیار مناسب است و می‌توانند در بدست آوردن آرامش خود و خانواده تاثیرگذار باشند. برای بیماران دیابتی می‌توان از ابزارهای کشش خلاء (VCD) استفاده کرد. این ابزار به وسیله یک سیلندر اکریلیک روی آلت قرار می‌گیرد و از یک مایع روان ساز برای کمک به عدم فاصله بین سیلندر و بدن استفاده می‌شود. برای بدست ایجاد حالت نعوظ از مکانیزم مکش استفاده می‌شود و موجب نعوظ مناسب در بیمار دیابتی می‌شود. برای حفظ حالت نعوظ از یک حلقه یا نوار در قسمت انتهایی آلت تناسلی (نزدیک ترین قسمت بدن به آلت) استفاده می‌شود.

ایمپلنت آلت تناسلی دیابت و روابط جنسی

 

 

ایمپلنت بهترین نوع درمان اختلال نعوظ است، چراکه دائمی بوده و ایمپلنت آلت تناسلی عوارض جانبی و احتیاج به مراقبت‌های پزشکی آن بسیار کم است. بیماران باید شرایط مناسب جراحی را داشته و قبل از جراحی به خوبی دیابت خود را کنترل کنند.

در این عمل دو سیلندر در آلت تناسلی قرار داده می‌شود، که یکی به یک پمپ واقع در یک مخزن و یکی به کیسه بیضه‌ها که در زیر عضلات کشاله ران است وصل هستند. برای ایجاد حالت نعوظ، یک فشار ساده به پمپ موجب پر شدن سیلندرها نصب شده در آلت از محلول سالین می‌شود و براحتی نعوظ پیش می‌آید. بعد از رابطه جنسی با یک فشار دیگر به همان پمپ، سیلندرها را می‌شود تخلیه کرد.

این روش برگفته از تحقیقات دکتر مونتگو است و می‌گوید از هر 10 ایمپلنت یکی از آنها در 5 سال اول می‌شکند ولی نتایج بسیار رضایت بخش بوده و تنها مشکل آن می‌تواند ایجاد عفونت باشد که آن هم با مراجعه به پزشک بصورت دوره‌‌‌‌‌ای می‌توان براحتی از آن جلوگیری کرد.

گردآوری : وب سایت بروزمشکلات جنسی

داروی تقویتی برای افراد دیابتی, دیابت و روابط زناشویی, درمان عدم نعوظ دیابتی, ازدواج با مرد دیابتی, تاثیر دیابت بر اسپرم, دیابت ونزدیکی, ازدواج با پسر دیابتیناتوانی جنسی دیابت, داروی تقویتی برای افراد دیابتی, دیابت و روابط زناشویی, درمان عدم نعوظ دیابتی, بهترین قرص برای افراد دیابتی, درمان گیاهی ناتوانی نعوظ, ناتوانی مردان در روابط زناشویی, داروی ناتوانی مردان, ازدواج با مرد دیابتی