وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع بوی بد دهان در صبح

رفع بوی بدن دهان در صبح

بوی بد دهان در صبح

رفع بوی بد دهان در صبح

بوی بد دهان یکی از مشکلات رایج در سراسر جهان است، که باعث ناراحتی شخص و اطرافیان می‌شود. مهمترین علت بوی بد دهان خشکی دهان است. در طول روز بزاق زیادی در دهان تولید می‌شود، ولی در هنگام شب این مقدار کمتر می‌شود، که می‌تواند به علت مصرف برخی از انواع داروها یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان کمتر نیز شود. 

بزاق دهان برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و پاکسازی دهان از باقی مانده غذا بسیار ضروری است. با خشکی دهان باکتریی‌ها رشد پیدا می‌کنند و موجب تولید ترکیبات ناپایدار گوگردی می‌شوند.

شیوه نفس کشیدن نیز در افزایش بوی بد دهان در صبح موثر است. کسانی که در هنگام خوابیدن، از دهان نفس می‌کشند بیشتر از کسانی که از طریق بینی نفس می‌کشند دچار بوی بد دهان می‌شوند.

رفع بوی بد دهان در صبح

بوی بد دهان در صبح

یافته‌ها نشان می‌دهد سلامت دهان و دندان بسیار در سلامتی دیگر اعضای بدن نقش اساسی دارد. مواد سمی ناشی از باکترهای دهانی به وسیله جریان خون انتشار پیدا می‌کنند و می‌توانند موجب اختلال در اعضای بدن و بافت‌ها شوند.

بوی نامطبوع دهان معمولا نشانه مشکل خاصی نیست. ولی اگر دچار بوی بد و تند و غیرعادی هستید، می‌تواند نشان دهنده مشکلات پریودنتال همچون التهاب لثه و بیماری بافت اطراف دندان (pyorrhea) باشد که در بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی نقش دارد. همچنین بوی بد دهان می‌تواند نشانگر یک عفونت، مانند یک آبسه یا مشکلی گوارشی مانند بیماری بازگشت اسید معده به مری باشد. که در شرایطی که این بو بسیار نامطبوع باشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید، شاید نشانه یکی از بیماری های ذکر شده است.

روش تشخیص بوی بد دهان

هنگامی که زبان خود را نگاه می‌کنید، اگر رنگ زبان صورتی باشد، نشان دهنده تنفس خوب و اگر روی زبان لایه سفید باشد نشان دهنده بوی بد دهان است. همچنین می‌توان با خیس کردن مچ دست با زبان و بو کردن آن بعد از خشک شدن متوجه بدبویی دهان شد.

رفع بوی بد دهان در صبح

برای از بین بردن بوی بد دهان در هنگام صبح، می‌توانید با انجام دادن کارهایی از جمله مسواک زدن، پاک‌سازی باقی مانده غذا از دندان‌ها با استفاده از نخ دندان و … از شکل‌گیری بوی نامطبوع دهان پیشگیری کنید. می‌توانید با مسواک زدن روی زبان، لایه‌های شکل گرفته روی آن را پاک و موجب جلوگیری از رشد باکتری‌ها شوید.بهتر است زمان مسواک زدن بین 2 تا 3 دقیقه باشد و از جهات مختلف دندان‌ها را تمیز کنید.

گردآوری : وب سایت بروزبیماری هاسلامت دهان و دندان

بوی بد دهان در کودکان, از بین بردن بوی بد دهان برای همیشه, رفع بوی بد دهان در ماه رمضان, رفع بوی بد دهان بعد از خواب, رفع بوی بد دهان در اول صبح, چگونه از بوی بد دهان در صبح جلوگیری کنیم, درمان بوی بد گلو, چگونه از بوی بد دهان رهایی یابیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *