وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روشی موثر برای برطرف کردن زردی دندانها

روشی موثر برای برطرف کردن زردی دندانها thooth yellow
روشی موثر برای برطرف کردن زردی دندانها

دو عامل بر تغییر رنگ دندانها موثر است عوامل درونی مانند سن و مصرف داروهایی که باعث تغییر رنگ دندانها می‌شوند از جمله تتراسایکلین و آموکسی سیلین و عوامل بیرونی ایجاد کننده رنگ مثل چای، قهوه، دخانیات، نوشابه و مواد رنگی دیگر.

دکتر بهزاد فرخ‌زاد دندانپزشک گفت: 2 عامل بر تغییر رنگ دندانها موثر است عوامل درونی مانند سن و مصرف داروهایی که باعث تغییر رنگ دندانها می‌شوند مانند “تترا سایکلین” و “آموکسی سیلین” و عوامل بیرونی ایجاد کننده رنگ مثل چای، قهوه، دخانیات و نوشابه.

دکتر فرخ‌زاد اظهار کرد: برای سفیدی دندانها لازم است که فرد به طور مرتب مخصوصا بعد از استفاده از خوراکی‌هایی که رنگی هستند مسواک بزند البته مسواک زدن سخت و شدید نه تنها تأثیری بر سفیدی دندان ندارد بلکه بر مینای دندان اثر می‌گذارد.

دکتر فرخ‌زاده با بیان اینکه هر 6 ماه یا 1 سال یکبار باید دندانها توسط دندانپزشک “جرم‌گیری” شوند افزود: استفاده از خمیر دندانهای جرم‌گیر به علت مواد ساینده‌ای که دارند اصلا توصیه نمی‌شوند.

دکتر فرخ‌زاد در پایان تصریح کرد: بهترین و متداولترین روش سفید کردن دندانها “بلیچنیک یا سفید کردن دندانها” به وسیله آب اکسیژنه و مواد مشابه دیگر است. بلیچینگ را با 2 روش مورد استفاده قرار می‌دهند در یک روش ژل مخصوص با غلظت پایین به بیمار داده می‌شود و بیمار در منزل ژل را مورد استفاده قرار می‌دهند و در روش دوم ژل مخصوص بیلچینگ با غلظت بالاتر توسط دندانپزشک به کار می‌رود. در هر دو روش سفید کردن، دندانها 2 تا 4 درجه روشن‌تر می‌شوند و چنانچه فرد بهداشت دندان خود را رعایت کند اثر سفیدی دندان چند سال به روی دندانها باقی می‌ماند.

منبع : در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران

بازنشر » berroz.com

روشی موثر برای برطرف کردن زردی دندانها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *