وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش خشک کردن انجیر در منزل

روش خشک کردن انجیر در منزل

انجیر خشک جزء خوردنی‌های بسیار پرطرفدار و مفید است که می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد که هم به صرفه و هم مطمئن است. روش خشک کردن انجیر در منزل به سادگی امکان پذیر است.

روش خشک کردن انجیر در منزل

آیا فواید انجیر خشک را می‌دانید؟ انجیر خشک برای پیشگیری و درمان یبوست و افزایش قوای جسمانی بسیار مفید است. یکی دیگر از خواص انجیر خشک درمان شوره سر می‌باشد. انجیر خشک دارای گوگرد است و باعث افزایش مو و پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

جالب است بدانید که کالری انجیر خشک در مقایسه با انجیر تازه 5 برابر بیشتر است. هر 100 گرم انجیر خشک برابر است با 249 کالری – 9 گرم چربی – 3/3 گرم پروتئین – 6/5 گرم فیبر و 69 گرم کربوهیدرات

روش خشک کردن انجیر

چند روش برای خشک کردن انجیر وجود دارد که برایتان عرض می‌کنیم :

راه حل اول : خشک کردن انجیر با نور خورشید

مواد لازم : چاقو – پارچه توری – قفسه سیمی

انجیرها را بخوبی بشویید تا خاک و سایر آلودگی‌هایش زدوده شود. ساقه انجیر را باید با چاقو بگیرید. لکه‌های موجود روی انجیرها را نیز بگیرید. سپس به وسیله چاقو انجیر را از بالا به پایین برش دهید تا نصف شود.

سپس انجیرها را که طبق مرحله قبل آماده کرده‌اید، روی یک سیم توری پهن کنید و یک پارچه توری روی آنها بکشید و در معرض نور خورشید قرار دهید. انجیرها باید دو روز در زیر آفتاب بمانند. هر روز صب به آنها سر بزنید و انجیرها را چک نمایید. بعد از گذشت دو روز، انجیرها می‌بایست نرم و انعطاف پذیر باشند و زمانی که رانجیر را فشار می‌دهید باید خشک شده باشد.

روش خشک کردن انجیر در منزل

راه حل دوم : خشک کردن انجیر در فر یا اجاق گاز

در این روش نیز همان مراحلی که در روش اول توضیح دادیم را انجام دهید و انجیرها را اینبار درون فر بگذارید و درجه حرارت را روی 110 تا 115 قرار دهید. درب فر را کمی باز بگذارید تا رطوبت ایجاد نشود.

مطالعه نمایید :

فواید بادام زمینی

دقت داشته باشیدکه درجه حرارت فر از 135 درجه بیشتر نشود. انجیرها باید 10 الی 12 ساعت درون فر بمانند. در این مدت هر یک ساعت انجیرها را چک نمایید. در آخر انجیرها باید کاملا سفت و فاقد رطوبت باشند.

راه حل سوم : خشک کردن انجیر توسط دستگاه خشک کن

دمای دستگاه خشک کن باید 110 درجه باشد. انجیرها 12 الی 24 ساعت می‌توانند درون دستگاه بمانند تا خشک شوند.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *