وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های طبیعی برای رفع شوره سر

شوره سر, درمان شوره سر, رفع شوره سر

رفع شوره سر با استفاده از روش های طبیعی

شوره سر, درمان شوره سر, رفع شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات پوستی است که عدم توجه و درمان شوره موجب تشدید و ریزش مو می شود. بسته به پوست سر، شخص دچار شوره خشک یا چرب می‌شود، که شوره خشک به شکل پوسته پوسته‌هایی که می‌ریزند، و شوره چرب به پوست سر چسبیده‌اند. علاوه بر استفاده از شامپوی ضدشوره، برس زدن منظم موها و تغذیه سالم، می توان از روش‌های طبیعی برای رفع شوره سر استفاده کرد.

کسانی که شوره سر دارند مداوم در حال یک جنگ روانی با خود هستند که بسیار آزاردهنده است مخصوصا اینکه در مکان‌های عمومی یا محل کار زیاد در رفت و آمد باشند. در بعضی افراد حتی بعد از آمدن از حمام هم شوره سر شروع به ریزش می‌کند و هیچ ربطی به حمام کردن ندارد.

رفع شوره سر به صورت طبیعی

در این مطلب به دو روش طبیعی برای درمان شوره سر می‌پردازیم.

شوره سر, درمان شوره سر, رفع شوره سر

درمان شوره سر با ماست

ماست از دسته لبنیات و از محصولات شیر است که سرشار از پروتئین، املاح و ویتامین‌ها مانند انواع ویتامین ب،  ویتامین D و… است. دقت کنید میزان چربی ماست با مقدار چربی شیری که از آن تهیه شده برابر است. ماست موجب تقویت بدن می‌شود و خواص فوق‌العاده ای برای پوست و حفظ زیبایی آن دارد.

برای درمان شوره با ماست می‌توانید با انگشتتان ماست را به پوست سر مالیده و ماساژ دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه موهایتان را بشویید.

شوره سر, درمان شوره سر, رفع شوره سر

درمان شوره با سبزیجات

در یک لیوان آب در حال جوشیدن، یک قاشق چای‌خوری از بیخ شب بو ( یا پودر یا تازه آن ) بریزید، بعد از اینکه دم کشید و خنک شد به آرامی موهایتان را به آن آغشته کنید و به آرامی ماساژ دهید و بگذارید بماند. بعد از 15 دقیقه موهایتان را بشویید. 

همچنین می‌توانید از چای سیاه، ریحان و نعنا نیز استفاده کنید.

شوره سر, درمان شوره سر, رفع شوره سر

درمان شوره با استفاده از سرکه

سرکه نیز دارای خواص زیادی است، خوردن سرکه موجب رقیق شدن خون، تجزیه چربی‌ها، دفع سموم، کاهش چربی خون و کلسترول می‌شود. برای رفع شوره سر با سرکه می‌توانید قبل از خواب، شش قاشق غذاخوری آب داغ را با دو قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و با استفاده از پنبه آن را به تمام پوست سر خود بمالید و صبح موهای خود را بشویید.

گردآوری : وب سایت بروزبیماری هاسلامت پوست مو

درمان شوره سر با سرکه, درمان قطعی شوره سر, درمان سریع شوره سر, بهترین شامپو برای شوره سر, درمان شوره سر چرب, درمان شوره سر با روغن زیتون, شوره سر و ريزش مو, درمان پوسته پوسته شدن سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *