وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های طبیعی سفید شدن پوست

سفید شدن پوست

سفید شدن پوست

بصورت تقریبی می‌توان گفت که هر شخصی با هر نوع رنگ پوستی در بدنش قسمت هایی دارد که از سایر جاهای بدن رنگش تیره تر است.خانم ها بخاطر اینکه بیشتر اصلاح میکنند این مشکل را بیشتر دارند و در این صورت خانم ها به این مشکل بیشتر حساسیت نشان میدهند.چگونه میتوان نقاط تیره بدن را سفید کرد؟چه راه هایی وجود دارد؟

رنگ پوست زیربغل و خط بیکینی برای خانم‌ها در فصل تابستان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند پوشیدن تاپ و استخر زنان را بیشتر به یاد تفاوت رنگشان می اندازد. این مسئله دلایل مختلفی دارد از ژنتیک گرفته تا استفاده زیاد از تیغ و مواد خوشبو‌کننده شمیمیایی و تغذیه. مهم‌تر آنکه اگر حس می‌کنید پوست زیربغل شما زیادی تیره است احتمالا به خاطر مشکلات هورمونی و یا مشکل دیابت است؛ تیرگی زیربغل مقاومت بدن در برابر انسولین را نشان می‌دهد و کم‌کاری هورمون بنابراین حتما به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل جدی ندارید. اما می‌توان با با درمان‌های خانگی رنگ پوست تیره زیربغل را و بیکینی را روشن‌تر کرد این راهها را مدام انجام دهید و ناامید نشوید حتما نتیجه می‌گیرید.

لیمو و پرتغال

لیمو یک پاک‌کننده و سفید کننده قوی است آنها را مستقما روی پوست بمالید اگر تازه اپیلاسیون کرده‌اید این کار را نکنید بگذارید یک روز بعد این کار را انجام دهید چون پوست حساس است. حتی می‌توانید آب لیمو تازه را با روغن بادام و یا نارگیل و یا شیر و عسل ترکیب کنید. تا پوستی شفاف و سفید داشته باشید.

خیار

حلقه‌های خیار و پوست خیار را روی قسمت‌های تیره بمالید. خیار هم بعد از اپیلاسیون پوست را خنک و التهاب را کم می‌کند و هم رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

زردچوبه

پودر زردچوبه را آب و یار خیار رنده شده و یا آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمتهای تیره به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

گوجه‌فرنگی

شاید باورتان نشود اما گوجه‌فرنگی هم از جمله مواد سفید‌کننده پوست است درست مانند لیمو می‌توانید از حلقه‌های گوجه فرنگی استفاده کنید و یا آن را با لیمو مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

ماست

ماست را با آرد نخود و لیمو هم‌بزنید و ترکیبی خمیری درست کنید ۲۰ دقیقه روی قسمتهای تیره بگذارید بماند.

شیر

شیر هم یک پاک‌کننده و سفیدکننده طبیعی است پنبه را به شیر آغشته کرده و زیر بغل و خط بکینی بکشید علاوه بر سفیدی پوست، شیر کمک می‌کند قسمت‌های بدن که بیشتر اصلاح می‌شوند و بنابراین پوستشات خشک می‌شود نرم و لطیف شوند.

سفید شدن پوست

از محصولاتی مانند ویتامین C و ویتامین E هم می‌توانید استفاده کنید.

شما می‌توانید برای خود مام زیربغل طبیعی درست کنید که پوست زیربغل را بیش از این تیره نکند فرمول زیر را به کار ببرید.

  • ۴/۱ فنجان روغن نارگیل
  • ۴/۱ فنجان جوش‌شیرین
  • ۴/۱ فنجان پودر آراروت، یا نشاسته ذرت
  • چند قطره روغن اسطخودوس (اختیاری)

این مواد را کامل با هر ترکیب کنید و هم بزنید می‌توانید برای خوشبو کردن از روغن‌های گیاهی خوشبو چند قطره استفاده کنید خمیر یک دستی به دست می‌آید که با نوک انگشت به زیربغل بمالید. بقیه دئودورانت طبیعی را در ظرف دربسته در یخچال نگه‌دارید.

تا می‌توانید از تیغ و ژیلت استفاده نکنید موم و وکس کمتر باعث تیرگی می‌شود آب زیاد بنوشید و مهم‌تر آنکه از لباس‌های نخی استفاده کنید یکی از دلایل تیره شدن زیربغل و خط بیکینی عرق کردن زیاد است که لباس‌های مواددار این کار را تشدید می‌کنند.

منبع : الو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *