وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های مختلف پاک کردن لکه از روی مبل و تمیز کردن مبل

leather-cleaning
روش های مختلف پاک کردن لکه از روی مبل و تمیز کردن مبل

یکی از لوازمی که این روزها در بیشتر خانه ها پیدا می شود ، مبلمان است که پاک کردن آن از لکه های مختلف مخصوصا با حضور بچه ها ، ضروری خواهد بود.

لذت خوردن بستنی با ریختن آن روی مبل پارچه‌ای از بین می‌رود، مگر هرچه سریع‌تر قبل از پخش شدن و آسیب رسیدن به پارچه به روش زیر آن را تمیز کنید.

1. بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی پارچه مبلی بردارید.

2- با یک پارچه سفید و تمیز محل لک شده را آن‌قدر تمیز کنید که دیگر بستنی به دستمال منتقل نشود.

3- داخل یک کاسه 2 پیمانه آب سرد بریزید. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4- پارچه سفید تمیز را به آن آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید و با آن روی لکه ضربه بزنید.

5- با یک دستمال سفید تمیز آن را پاک کنید. بار دیگر دستمال را به مایع آغشته و سعی کنید لکه را برطرف کنید. سپس با یک پارچه خشک تا زمان برطرف شدن لکه این کار را ادامه ده ید.

6- محل مورد نظر را با پارچه تمیز و آب سرد کاملا تمیز و با یک پارچه خشک آب اضافی آن را بگیرید.

7- در صورت باقی ماندن لکه، از لکه‌بر استفاده نمایید. کمی از آن را با یک پارچه تمیز روی لکه بمالید و با دستمال خشک رطوبت را بگیرید. با پارچه تمیز و آب سرد روی پارچه کشیده، سپس خشک کنید.

لکه نوشابه بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

لکه جوهر بر روی مبل:

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.

لکه خون بر روی مبل:

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون هم این است که مقداری نشاسته را ( به نسبت بزرگی و کوچکی لکه )در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاًغلیظی بدست آید . آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها ، آنها را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود

لکه میوه بر روی مبل:

اگر این لکه بر روی پارچه سفید بود ، کافی است با آب و صابون آن را بشویید . اگر لکه روی پارچه پشمی بود آب اکسیژنه 20% را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه های ابریشمی سفید و یا رنگی بود آب و الکل سفید 90% را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید.

لکه چربی بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه چربی قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید . اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

منابع : همشهری _ کدبانوی دیجیتالی | تبیان

گردآوری و بازنشر » berroz.com

روش های مختلف پاک کردن لکه از روی مبل و تمیز کردن مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *