وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین خوردنی ها برای جلوگیری از ریزش مو

Good_Food_NCI_Visuals_Online
غلات سبوس دار به دلیل مقدار بالای ویتامین های گروه B موجب تسهیل اکسیژن رسانی خون به فولیکول های مو می شوند و به همین دلیل مصرف آنها در حفظ سلامت موها مؤثر است.

علل متعددی در ریزش موها دخیل هستند که از جمله می توان به استرس، افراط در استفاده مواد شوینده و آرایشی شیمیایی و تغییرات هورمونی بدن اشاره کرد. البته تغذیه نیز نقش مهمی در این باره دارد زیرا بدن از طریق مواد غذایی همه ریز مغذی های مورد نیاز برای عملکرد صحیح اندام های بدن را دریافت می کند. موها به کمک فولیکول ها تغذیه می شوند و از همین رو لازم است تا ریز مغذی های اساسی برای تقویت و سلامتی موها تامین شود.

زمانی که ریزش موها شدید باشد لازم است تا در باره علل آن با پزشک مشورت شود. البته علت این مشکل هر چه باشد تغذیه نیز می تواند در رویش مجدد موها، پیشگیری از ریزش و ایجاد ظاهری شفاف و زیبا مؤثر باشد.

آنتی اکسیدان ها

میوه ها و سبزیجات مهم ترین منابع غذایی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که باید در برنامه غذایی روزانه برای تقویت و تحریک رشد موها گنجانده شوند. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، کیوی، کلم بروکلی و اسفناج ارجحیت دارند. این خوراکی ها تولید کلاژن را تحریک می کند که این ترکیب از جمله مهم ترین ترکیبات موها هستند.

فیبرهای حل نشدنی

فیبرهای حل نشدنی اساسا در غلات سبوس دار وجود دارند. این غلات مقاومت خوبی نسبت به انسولین ایجاد می کنند که این هورمون زمینه ساز طاسی در مردان است. علاوه بر این منبع غنی از ویتامین های گروه B از جمله اسید فولیک است که در اکسیژن رسانی به فولیکول های مو نقش دارند.
سبزیجات سبز
سبزیجات با برگ های سبزعلاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان هستند مقدار بالایی نیز آهن دارند که این ماده برای تقویت و تحریک رشد موها مؤثر است. به همین دلیل توصیه می شود برگ چغندر، کلم بروکلی، کلم دکمه ای، اسفناج و انواع سبزی خوردن در برنامه روزانه مصرف گردد.

روی

این ریز مغذی اساسی برای واکنش های شیمیایی آنزیم های بدن لازم است که باعث تولید انرژی و تشکیل پروتئین ها می شود. یکی از مهم ترین منابع روی گوشت است که البته منبع غنی از آهن، پروتئین، ویتامین B6 و B12 نیز محسوب می شود و به پیشگیری از ریزش موها کمک می کند. البته خوراکی های دیگری مانند کرفس، مارچوبه، انجیر، سیب زمینی و بادمجان نیز روی دارند.

خوراکی های سرشار از بیوتین و اسید فولیک

این دو ماده به تعادل فعالیت های متابولیک بافت هایی مانند موها، ناخن ها و پوست که مولکول هایی با تکثیر سریع دارند، کمک می کند. بیوتین از طریق مصرف خوراکی هایی مانند جگر، نان خمیر ترش، غلات، فندق، نخود، جو و موز به بدن می رسد. اسید فولیم نیز در جگر و انواع حبوبات وجود دارد.

ویتامین A

کمبود ویتامین A عامل ریزش موهاست. این ویتامین مانع از خشکی غده های مسئول تامین رطوبت فولیکول های مو می شوند که نقش مهمی در پیشگیری از ریزش موها دارند. به علاوه، ویتامین A اکسیژن رسانی به فولیکول ها و رشد موها را تسهیل می کند و موجب تقویت موها نیز می شود. این ویتامین در جگر، تخم مرغ، سبزیجات، شیر غنی شده، روغن ماهی، آفتابگردان و زیتون وجود دارد.

آب

اب سالم ترین نوشیدنی است و تاثیر زیادی در تقویت موها و جلوگیری از ریزش دارد. متخصصان توصیه می کنند روزانه 8 لیوان آب نوشیده شود و از مصرف زیاد نوشابه های گازدار و انرژی زا پرهیز گردد.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr |قدس آنلاین – مریم سادات کاظمی

ریزش مو, تغذیه سالم, سلامت پوست و مو, سایت پزشکیویتامین Aآنتی اکسیدان, روش های جلوگیری از ریزش مو, منابع آنتی اکسیدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *