وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

زالو درمانی و فواید آن | علم ایرانی که خود از آن جا مانده ایم

leech
زالو درمانی و فواید آن

رییس نخستین همایش بین المللی زالو گفت: مشاهیرپزشکی ایران زالو درمانی را در به دنیا هدیه داده اند اما اکنون بسیاری از کشورهای دیگر در استفاده از این علم و روش درمانی از ایران جلوتر هستند.

دکتر معصومه ملک روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی زالو که امروز با حضور کارشناسان داخلی و متخصصانی از کشورهای آلمان، لهستان و اوکراین در دانشکده زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش گردهم آوردن بخش های فعال در حوزه زالودرمانی است که به صورت پراکنده و انفرادی عمل می کنند.

استاد بخش جانورشناسی پردیس علوم دانشگاه تهران ادامه داد: بخش های زیادی در زمینه زالودرمانی به صورت پراکنده و انفرادی در کشور ما فعالیت دارند که لازم است برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بین این بخش ها هماهنگی ایجاد شود.

به گفته وی تلاش می شود دستورالعملی تدوین شود که به تمام جنبه ها شامل تولید نمونه های زالو تا ارایه آنها به بازار پرداخته شود تا بتوانیم بیشترین استفاده را از آن داشته باشیم.

ملک گفت: از نظر تاریخی ایران اولین کشوری است که زالودرمانی را مطرح و در کتب بزرگان علم پزشکی ایران به طور مفصل به آن پرداخته شده است اما درحال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از ما جلوتر هستند و ما عقب مانده ایم.

وی تصریح کرد: به رغم تمام عقب ماندگی ها در صورتی که به درستی به این حوزه پرداخته شود، می توان چشم انداز خوبی برای آن ترسیم کرد.

دکترای جانورشناسی اظهار کرد: در کشور ما به مواردی مانند استانداردها در زمینه تولید و پرورش زالو و بهداشتی بودن آن چندان توجه نشده است این درحالی است که زالو مستقیما با خون انسان ارتباط دارد و اگر آلودگی داشته باشد ممکن است مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کند.

رییس نخستین همایش بین المللی زالو در مورد برنامه های جانبی این همایش گفت: کارگاه تکثیر و پرورش زالو با هدف آشناکردن افرادی که تمایل دارند در زمینه پرورش زالو فعالیت کنند، با روش های صحیح پرورش زالو برگزار می شود.

ملک با بیان اینکه در این کارگاه رییس انجمن زالودرمانی و زالوشناسان اروپا، مسوول مرکز پرورش زالو در آلمان و پزشک و جراحی از لهست حضور می یابد، افزود: به همین منظور کارشناسانی از شیلات برای آشنا شدن با مراحل پرورش زالو و استانداردهای موجود در این زمینه در این کارگاه آموزشی شرکت می کنند.

نخستین همایش بین المللی زالو امروز سه شنبه با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان داخلی و خارجی در حوزه زالودرمانی در دانشکده زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع :
گردآوری و بازنشر » berroz.com

زالو درمانی و فواید آن | علم ایرانی که خود از آن جا مانده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *